AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Jeg skal på en yoga retreat i Langkawi, Malaysia som ligger litt inn i regnskogen (men gåavstand til strand). Jeg har helt noia for slanger, noen som vet om det er mange av de der? Når jeg googler så står det at man kan regne med at slanger kan dette i hodet på deg 😮 Ser det går charter-reiser til Langkawi, de hadde vel ikke sendt turister dit om man kunne bli konstant angrepet og drept av slanger? Anonymkode: 4fe05...369
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Var en måned på langkawi. Så ingen slanger. Men finnes sikkert. Anonymkode: 4ea3b...dbb
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Man bli ikke konstant angrepet og drept av slanger nei. Men de er der. Hold deg unna skogen så går det helt fint Anonymkode: dd7f4...f6c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Du har den mest vanlige og farlige Malayan pit viper. Potensielt dødelig bitt, og dør du ikke får du likevel alvorlige bløtvevskader som gjør at du i mange tilfeller må amputere. Anonymkode: a03a3...fc3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Du har den mest vanlige og farlige Malayan pit viper. Potensielt dødelig bitt, og dør du ikke får du likevel alvorlige bløtvevskader som gjør at du i mange tilfeller må amputere. Anonymkode: a03a3...fc3 Seriøst? Åh herrejemini. Jeg har ikke tenkt meg på noen jungeltur, for å si det sånn, bare være på en resort og slappe av. Er ellers veldig glad i dyr, ikke redd for øgler, apekatter og sånn. De er bare søte. Anonymkode: 4fe05...369
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var en måned på langkawi. Så ingen slanger. Men finnes sikkert. Anonymkode: 4ea3b...dbb Hvor på Langkawi bodde du? Anonymkode: 4fe05...369
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Bare husk å ta med Coronaøl Anonymkode: 0626f...857 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Jeg har vært i Malaysia i en måned i strekk og så ikke snurten av en eneste slange. De finnes jo i landet, men det er ikke noe å frykte. Anonymkode: 5f4bf...b9c
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hvor på Langkawi bodde du? Anonymkode: 4fe05...369 Bodde nærme stranden pentau cenang, men var mye rundt. Hadde vespa og kjørte rundt. Var i skogen på tur til et vannfall. Var ute på en annen øy på fest en natt. Var egentlig overalt. De har et Ok sykehus på øya (var der) og det er ikke så veldig lang reisevei fra alle hjørne. Gode veier. Anonymkode: 4ea3b...dbb 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Du må nok inn i skogen for å finne slanger, de holder seg som regel ikke rundt mennesker og ikke ved stranden. Anonymkode: 8936c...38c
334 Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Åh herrejemini. Jeg har ikke tenkt meg på noen jungeltur, for å si det sånn, bare være på en resort og slappe av. Er ellers veldig glad i dyr, ikke redd for øgler, apekatter og sånn. De er bare søte. Anonymkode: 4fe05...369 Det er vel i de traktene det er ca flest slanger i verden. Bare et lite obs, øgler og apekatter kan være like farlige😀 Lykke til
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 Slanger finnes over store deler av verden. Men holder du deg på et resort så er sjansen ekstremt liten. Min kone er fra Sør-øst asia, og hun har aldri i hele sitt liv sett en slange i det fri. Selv om det kryr av dem der. Anonymkode: bbc73...7d9
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Seriøst? Åh herrejemini. Jeg har ikke tenkt meg på noen jungeltur, for å si det sånn, bare være på en resort og slappe av. Er ellers veldig glad i dyr, ikke redd for øgler, apekatter og sånn. De er bare søte. Anonymkode: 4fe05...369 Malayan Pit Viper er det mest av helt nordvest i Malaysia. Trives best i jordbruksland. Typ blandingsskog nær plantasjer. Hvor det er god tilgang på rotte/mus. Ikke mye jungel altså. Sjansen er størst å møte på de tidlig morgen/sent kveld når det regner på vei eller stier. Siden slanger er vekselvarme dyr som henter varme fra omgivelsene. Bakke som fortsatt har varme i seg er godt for vipern å få varme fra. Siden den ikke er stor (maks en meter) kan den være vanskeligere å legge merke til når den ligger på en vei i mørket. Anonymkode: a03a3...fc3
gard Skrevet 5. februar 2020 #14 Skrevet 5. februar 2020 Jeg har reist en del i Asia og jeg har truffet på slanger midt på gata i Bangkok, i rismarker på Bali, i Myanmar osv. Og jeg har truffet på relativt store øgler i Malaysia og Thailand. Så det er en del ting som holder til i jungelen men den gode nyheten er vel at de stort sett er like redde for oss som vi er for dem så de som jeg har tuffet på har sneket seg vekk.
AnonymBruker Skrevet 5. februar 2020 #15 Skrevet 5. februar 2020 2 timer siden, gard skrev: Jeg har reist en del i Asia og jeg har truffet på slanger midt på gata i Bangkok, i rismarker på Bali, i Myanmar osv. Og jeg har truffet på relativt store øgler i Malaysia og Thailand. Så det er en del ting som holder til i jungelen men den gode nyheten er vel at de stort sett er like redde for oss som vi er for dem så de som jeg har tuffet på har sneket seg vekk. Hehe, hvor i Bangkok møtte du slange? Har vært der mye og heldigvis ikke møtt noen. Anonymkode: 5f4bf...b9c
AnonymBruker Skrevet 6. februar 2020 #16 Skrevet 6. februar 2020 Slanger er det overalt nesten, litt uventet for en som er fra Norge og ikke er vant tll å ta forholdsregler... Vi ble veldig overrasket da vi var i Montenegro i sommer, og det var så flittig gressklipping rundt airbnb-huset vårt. Da jeg kommenterte det, sa gressklipperen at de måtte holde gresset og buskaset lavt, slik at slanger ikke kunne gjemme seg der. Ble brått slutt på de små spaserturene mine i skogen rundt huset vårt da, gitt.... Tipper at store turiststeder passer på at stedene er slangefrie. Men kanskje ikke leie en shabby airbnb i skogen i Malaysia... Anonymkode: 3edbe...0d0
gard Skrevet 7. februar 2020 #17 Skrevet 7. februar 2020 On 2/5/2020 at 11:29 PM, AnonymBruker said: Hehe, hvor i Bangkok møtte du slange? Har vært der mye og heldigvis ikke møtt noen. Anonymkode: 5f4bf...b9c Midt på fortauet i en bygate. Jeg trodde først det var en pinne - helt til pinnen begynte å bevege seg 🤣 1
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #18 Skrevet 9. februar 2020 På 4 February 2020 den 1.38, AnonymBruker skrev: Du må nok inn i skogen for å finne slanger, de holder seg som regel ikke rundt mennesker og ikke ved stranden. Anonymkode: 8936c...38c Slanger er jo veldig glade i å kjøle seg ned i vannet... Anonymkode: c66a1...1d4
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå