AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Hei! Kan dere som jobber 60-70% nattevakt innenfor helse skrive litt om hvordan deres turnus ser ut og hvordan lønna deres er? 😀Har sannsynligvis muligheten til å få en av stillingene, men jeg har aldri jobbet våken nattevakter før og vet ikke hvordan hvordan turnus eller lønn er Trives dere? Anonymkode: 60a1f...fc4
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Jobber fra 2130 til 0730. Har 6 ukers turnus Jobber 3 netter på helg fredag-mandag. Fri 7 netter. Jobber så 4 netter fra mandag til fredag. Fri 7 netter. Så jobbhelg igjen 10 års ansiennitet. 430 000 i årslønn om jeg hadde jobbet dag:) Anonymkode: 537d5...43e
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Uke 1; Mand og tirsd, fred, lørd, sønd. Uke 2: Onsd og torsd Uke 3: Fri Uke 4: Fred, lørd, sønd Uke 5: Onsd og torsd Uke 6: Fri Husker ikke eksakt hele turnusen min da jeg har vært sykemeldt i lang tid, men tror det er ganske riktig det jeg har listet opp. Lønnen er elendig - selv med tillegg på nesten hele vakten. Det er stort behov for et skikkelig lønnsløft nå, spesielt for hjelpepleiere/ helsefagarbeidere. Sykepleierne fikk vel et løft for ikke lenge siden? Anonymkode: d3f6e...9d0
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uke 1; Mand og tirsd, fred, lørd, sønd. Uke 2: Onsd og torsd Uke 3: Fri Uke 4: Fred, lørd, sønd Uke 5: Onsd og torsd Uke 6: Fri Husker ikke eksakt hele turnusen min da jeg har vært sykemeldt i lang tid, men tror det er ganske riktig det jeg har listet opp. Lønnen er elendig - selv med tillegg på nesten hele vakten. Det er stort behov for et skikkelig lønnsløft nå, spesielt for hjelpepleiere/ helsefagarbeidere. Sykepleierne fikk vel et løft for ikke lenge siden? Anonymkode: d3f6e...9d0 Glemte å skrive at: Det er veldig slitsomt. En jobbehelg "koster" meg minst 5 døgn. Det tar stadig lenger tid for meg å hente meg inn etter nattevakt. Kollegene tror at det er enkel jobb og at vi ikke gjør så mye. I jobbperiodene består livet av jobb, spising og soving. Anonymkode: d3f6e...9d0 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 29 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber fra 2130 til 0730. Har 6 ukers turnus Jobber 3 netter på helg fredag-mandag. Fri 7 netter. Jobber så 4 netter fra mandag til fredag. Fri 7 netter. Så jobbhelg igjen 10 års ansiennitet. 430 000 i årslønn om jeg hadde jobbet dag:) Anonymkode: 537d5...43e Dette er 100% stilling? Anonymkode: c64b6...bbc
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jobber fra 2130 til 0730. Har 6 ukers turnus Jobber 3 netter på helg fredag-mandag. Fri 7 netter. Jobber så 4 netter fra mandag til fredag. Fri 7 netter. Så jobbhelg igjen 10 års ansiennitet. 430 000 i årslønn om jeg hadde jobbet dag:) Anonymkode: 537d5...43e 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uke 1; Mand og tirsd, fred, lørd, sønd. Uke 2: Onsd og torsd Uke 3: Fri Uke 4: Fred, lørd, sønd Uke 5: Onsd og torsd Uke 6: Fri Husker ikke eksakt hele turnusen min da jeg har vært sykemeldt i lang tid, men tror det er ganske riktig det jeg har listet opp. Lønnen er elendig - selv med tillegg på nesten hele vakten. Det er stort behov for et skikkelig lønnsløft nå, spesielt for hjelpepleiere/ helsefagarbeidere. Sykepleierne fikk vel et løft for ikke lenge siden? Anonymkode: d3f6e...9d0 Tusen takk for svar! Jobber dere 60% eller 70%? Jeg ser jo at lønna ikke er noe særlig, men jeg synes kveldsvakter er helt forjævelige, særlig kveld-dag og er gjerne våken til langt utpå natta uansett så tenkte jeg likegodt kunne prøve meg som nattevakt Anonymkode: 60a1f...fc4 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Sykepleier, 10 års annsienntet, jobber 70 % natt, i gjennomsnitt 2 1/2 vakt i uka. Noen uker er det 2 vakter, andre 3, 4 eller 5 vakter, og så også noen friuker:) Jobber hver 4 helg. Lønn ca 39.000 brutto med alle tillegg. Men med 70 % har jeg også mulighet til å ta på meg flere ekstravakter. Jeg trives veldig bra. Syns nattvakt passer utmerket med små barn. Jeg er hjemme når de står opp, er der på morgenen og får de i barnehage, før jeg legger meg for å sove. Så er jeg våken igjen når de skal hentes (Men mannen har og mulighet til å levere /hente han også). Det er kjekt at jeg alltid har mulighet til å være hjemme på ettermiddagen og kvelden. Jeg syns ikke det er slitsomt å jobbe natt, jeg sover bra på dagen og jeg klarer å snu døgnet raskt til tilbake etter vaktene mine (har heller ikke noe valg mtp små barn). En annen ting jeg ser på som positivt er at det hos oss er det ofte veldig rolig på natta, og jeg får tid til å slappe av med bok, serier, KG og annet som jeg normalt ikke ville fått tid til hjemme om jeg skulle jobbet dag og kveld. Anonymkode: 7b853...afb 6 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sykepleier, 10 års annsienntet, jobber 70 % natt, i gjennomsnitt 2 1/2 vakt i uka. Noen uker er det 2 vakter, andre 3, 4 eller 5 vakter, og så også noen friuker:) Jobber hver 4 helg. Lønn ca 39.000 brutto med alle tillegg. Men med 70 % har jeg også mulighet til å ta på meg flere ekstravakter. Jeg trives veldig bra. Syns nattvakt passer utmerket med små barn. Jeg er hjemme når de står opp, er der på morgenen og får de i barnehage, før jeg legger meg for å sove. Så er jeg våken igjen når de skal hentes (Men mannen har og mulighet til å levere /hente han også). Det er kjekt at jeg alltid har mulighet til å være hjemme på ettermiddagen og kvelden. Jeg syns ikke det er slitsomt å jobbe natt, jeg sover bra på dagen og jeg klarer å snu døgnet raskt til tilbake etter vaktene mine (har heller ikke noe valg mtp små barn). En annen ting jeg ser på som positivt er at det hos oss er det ofte veldig rolig på natta, og jeg får tid til å slappe av med bok, serier, KG og annet som jeg normalt ikke ville fått tid til hjemme om jeg skulle jobbet dag og kveld. Anonymkode: 7b853...afb Takk for svar! Er straks ferdig utdannet sykepleier selv så det er sykepleierstillinger jeg kikker på. Det høres jo veldig fristende ut! 😄 Anonymkode: 60a1f...fc4
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Samboer jobber 60% som hvilende nattevakt. Helsefagarbeider i bokollektiv for psykisk utviklingshemmede. Er nødt til å jobbe masse ekstra på grunn av lønn - den utgjør 36% av årstrinn for to års ansiennitet (årstrinnet ligger vel på 357.000 kr). Førstevalget for ekstravakter er aktiv natt. Natta er stort sett veldig rolig så hovedproblemet hans når han jobber aktive nattevakter er at det blir kjedelig, hele gjengen sliter med å holde seg våkne fordi ingen ting skjer. Det meste av dramatikk, utagering og selvskading skjer i 23-tiden, og etter at alle har falt til ro og sovnet er det dødtid frem til klokka er rundt 5 når en av brukerne våkner og trenger medisin for å roe seg. Da bytter de på å sitte inne hos den brukeren til de skal av. De har overlapp med dagvaktene (dagvaktene har mange vaktkoder, så noen jobber kortvakter og starter tidlig mens andre jobber langvakter og starter både tidlig og sent på dagen). En aktiv nattevakt pleier å vare fra 20 til 8. Anonymkode: 277f8...fb0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Samboer jobber 60% som hvilende nattevakt. Helsefagarbeider i bokollektiv for psykisk utviklingshemmede. Er nødt til å jobbe masse ekstra på grunn av lønn - den utgjør 36% av årstrinn for to års ansiennitet (årstrinnet ligger vel på 357.000 kr). Førstevalget for ekstravakter er aktiv natt. Natta er stort sett veldig rolig så hovedproblemet hans når han jobber aktive nattevakter er at det blir kjedelig, hele gjengen sliter med å holde seg våkne fordi ingen ting skjer. Det meste av dramatikk, utagering og selvskading skjer i 23-tiden, og etter at alle har falt til ro og sovnet er det dødtid frem til klokka er rundt 5 når en av brukerne våkner og trenger medisin for å roe seg. Da bytter de på å sitte inne hos den brukeren til de skal av. De har overlapp med dagvaktene (dagvaktene har mange vaktkoder, så noen jobber kortvakter og starter tidlig mens andre jobber langvakter og starter både tidlig og sent på dagen). En aktiv nattevakt pleier å vare fra 20 til 8. Anonymkode: 277f8...fb0 Turnusen som hvilende er en uke med 2 vakter, en uke med 3 vakter. Jobb hver 3. helg (fredag, lørdag, søndag). Også noen friperioder innimellom med fri i 10 dager. Ergo masse tid til ekstravakter. Får utrykningstillegg for tiden han er våken om han vekkes på grunn av en situasjon, men brukerne raser fra seg før leggetid så det skjer ikke. De ekstravaktene trengs. 😂 Anonymkode: 277f8...fb0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for svar! Jobber dere 60% eller 70%? Jeg ser jo at lønna ikke er noe særlig, men jeg synes kveldsvakter er helt forjævelige, særlig kveld-dag og er gjerne våken til langt utpå natta uansett så tenkte jeg likegodt kunne prøve meg som nattevakt Anonymkode: 60a1f...fc4 Synes ikke lønna er ille i forhold til lønna generelt i helsevesenet. Jeg får hvertfall det samme som da jeg gikk 100 % turnus. Altså 25 000 netto utbetalt. Og jeg går 70 % natt, så har mye fri i tillegg. Jeg tror at hvis du sover greit om dagen, kan du ha godt utbytte av å gå nattevakt. Men de som ikke klarer det, trives nok ikke med det. Så du må være "typen" til det hvis du skjønner 😊 Jeg er utpreget b-menneske og har fått et nytt liv etter jeg begynte som 70% nattevakt. Var som deg og sov ikke fra kveld til dagvakt. Har friperioder som jeg kan bruke på å være sosial eller reise. Kan også ta ekstravakter i friperioder hvis jeg vil og vil ha ekstra inntekt. Med bare et par ekstra kveldsvakter til, så får jeg rundt 27000 utbetalt, altså mer enn 100% turnus jobb. Vaktene mine ser sånn ut: Uke 1: jobber tirs fra 23-7.30 og tors 23-7.30. Uke 2: ons, tors, fre, lør, søn 23-7.30. Uke 3: Fri Uke 4: man, tirs, ons, tors 23-7.30. Anonymkode: f0c3a...712 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 Jobber 3 netter- en uke fri,deretter fire netter-en uke fri. Dette gir ca.10 netter i måndeden med jobb, lønna er ca.400000 i året. Det er en 66% stilling,men med tilleggene tilsvarer lønna en som jobber 100% dagtid med samme jobb. Trives med jobben, er nesten alltid rolige netter, så det blir mye tv og strikking. Anonymkode: a87b2...0e6
I Grosny Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Hei! Kan dere som jobber 60-70% nattevakt innenfor helse skrive litt om hvordan deres turnus ser ut og hvordan lønna deres er? 😀Har sannsynligvis muligheten til å få en av stillingene, men jeg har aldri jobbet våken nattevakter før og vet ikke hvordan hvordan turnus eller lønn er Trives dere? Anonymkode: 60a1f...fc4 Du må spørre arbeidsgiver hvordan turnus er. Jeg kjenner en som jobber 7 netter på tre uker. Klokka 22 til 8. Uke 1 mandag, tirsdag. Uke 2 fredag , lørdag, søndag. Uke 3 onsdag, torsdag.
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er 100% stilling? Anonymkode: c64b6...bbc 66% mener jeg. har pleid å tjene en årslønn i året med litt ekstravakter nå og da. jeg synes det er verdt det. Slipper SFO til 9 åringen, de yngste får korte dager i barnehagen og jeg elsker friukene. Vi slipper rett og slett tidsklemma:) jeg sover fra ca 8 til 14, og 19-21 om nødvendig. Siste nattevakten står jeg opp i 12-13 tiden, og er i rute igjen til kvelden. Hadde jeg slitt med å snu døgnet hadde det ikke gått. den dagen jeg skal på vakt legger jeg meg kl17. Anonymkode: 537d5...43e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 66% mener jeg. har pleid å tjene en årslønn i året med litt ekstravakter nå og da. jeg synes det er verdt det. Slipper SFO til 9 åringen, de yngste får korte dager i barnehagen og jeg elsker friukene. Vi slipper rett og slett tidsklemma:) jeg sover fra ca 8 til 14, og 19-21 om nødvendig. Siste nattevakten står jeg opp i 12-13 tiden, og er i rute igjen til kvelden. Hadde jeg slitt med å snu døgnet hadde det ikke gått. den dagen jeg skal på vakt legger jeg meg kl17. Anonymkode: 537d5...43e 65%. Det er 11 vakter på 10 timer over 6 uker Anonymkode: 537d5...43e
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 Jobber 50%, som utgjør 7 netter i måneden. Bruttolønn 25 000. Veldig fornøyd da det er mindre stressende enn dag/kveld + at jeg får god tid til ungene når jeg har fri. Anonymkode: 6e20d...ed6 1
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Nå det gjelder lønn, så sier ikke det noe om hva du kommer til å tjene, det varierer med 5000 i måneden utifra hvor lang ansiennitet du har. Anonymkode: a87b2...0e6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 Takk for svar alle sammen! Jeg vet at turnus er forskjellig fra sted til sted, men jeg har ikke kommet så langt at jeg spør eventuell arbeidsgiver om det enda. Var bare interessert i å høre hvordan andres turnus og lønn er Anonymkode: 60a1f...fc4
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #19 Skrevet 8. september 2022 Dytter. Flere med erfaringer? Anonymkode: fbf32...4d1
Gjest Frysepinne Skrevet 8. september 2022 #20 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 3.2.2020 den 20.45): Glemte å skrive at: Det er veldig slitsomt. En jobbehelg "koster" meg minst 5 døgn. Det tar stadig lenger tid for meg å hente meg inn etter nattevakt. Kollegene tror at det er enkel jobb og at vi ikke gjør så mye. I jobbperiodene består livet av jobb, spising og soving. Anonymkode: d3f6e...9d0 He, he, nei, det tror vi ikke! Det er en grunn til at vi, kollegaene dine, ikke jobber natt. Og så er jeg helt enig med deg, tilleggene om natta må opp, for alle grupper helsearbeidere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå