BritElin Skrevet 7. juni 2005 #1 Skrevet 7. juni 2005 Nå avslutter jeg min dagmamma-karriere og skal søke om dagpenger. Lurer på hvem som har den daglige omsorgen for barna når det er jeg som tar all oppfølging på skole og fritid,vasker klær og smører mat, mens mannen er den som står for mesteparten av inntekta, han jobber veldig uregelmessig og er "ikke medregnet" i dagliglivet vårt. Jeg kryssa av for delt omsorg men da må jeg legge ved en erklæring om at jeg skal ha barnetillegget underskrevet av min mann. Kan noen forklare meg dette? Skulle jeg kryssa av på mor eller..??
Gjest Gjesten Skrevet 7. juni 2005 #2 Skrevet 7. juni 2005 Jeg forstår det sånn at du og barnefaren bor sammen. Da skal ikke dette spørsmålet besvares. (Trykk på spørsmålstegnene, så ser du hvordan du skal fylle ut skjemaet ) En begrepsavklaring likevel..: Når dere bor sammen har dere delt daglig omsorg. At en av foreldrene har den daglige omsorgen gjelder selvsagt når foreldrene ikke bor sammen. I et slikt tilfelle er den barnet bor fast hos den som har daglig omsorg.
BritElin Skrevet 7. juni 2005 Forfatter #3 Skrevet 7. juni 2005 Takk for kjapt svar. ( Til mitt forsvar:Fikk ikke de der spørsmålsboblene til å virke, syntes det var rart spørsmål når vi er gift.)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå