AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Jeg får besøk av to stykk, og jeg skal lage middag som de kan ha. Jeg vet ikke hva de spiser/ikke spiser, men de har ingen allergier så vidt jeg vet. (Jeg kan ikke spørre hva de vil ha, det ikke er bestemt hvem som kommer). Hva kan jeg lage som alle kan ha? Hverdagsmiddag. Anonymkode: 8f275...bf0
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Tapas eller taco. Noe der de kan bygge sin egen middag. Anonymkode: 3261a...2ee
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Koldtbord. Problem solved. Anonymkode: f8934...3e1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Kylling spiser alle, bortsett fra de som er veggiser da, men du nevner ikke noe om at de kan være av det slaget. Lag en gryterett med kylling og grønnsaker i. Finn noe på nettet. Let litt rundt her for eksempel? Anonymkode: f4fa0...f1a
sølvdryss Skrevet 4. februar 2020 #5 Skrevet 4. februar 2020 Jeg ville gått for en gryte eller suppe med grønnsaker og linser/bønner/Kikerter. Også ville jeg hatt kylling eller annet kjøtt ved siden av til å ta i for de som ønsker. Bruk vegansk "fløte" (feks soya eller kokosmelk) om du vil ha kremete konsistens. Ha rundstykker til. Gjerne glutenfri i tilfelle, eller ha i frysen så du kan ta frem. 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #6 Skrevet 4. februar 2020 Takk for tips! Men hverken tapas eller koldbord er hverdagsmiddag til 3 stykk 😂 Dessuten er det ingen veggis/veganer/hipstere, men det kunne ikke dere vite. Suppe er ikke middag med mindre man får mat etter en time. Får være i tankeboksen litt til. Anonymkode: 8f275...bf0 2
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #8 Skrevet 4. februar 2020 Pasta har jeg inntrykk av at alle spiser,så kanskje en pasta rett, Anonymkode: cac0a...151 3
Linkas Skrevet 4. februar 2020 #9 Skrevet 4. februar 2020 Når det er bestemt hvem som kommer, så spør ang allergier og evt religion (hvis det kan være aktuelt), så lager du noe godt snadder ut fra svarene du får. Enklere det enn å lage noe så viser seg at noen ikke kan spise.. Selv eksploderer jeg nesten hvis det er brukt melk, fløte, rømme eller andre vanlige meieriprodukter i maten. Det kjipeste jeg har fått servert var tørr kokt blomkål (kun det!) mens resten av gjengen fikk en kremert blomkålsuppe som luktet himmelsk. Dette fordi kokken ville være sikker på at det ikke var melk på mitt. Tenkte visst ikke på laktosefritt gitt, enda de fikk beskjed i god tid.. 1
Guidet Kvinne Skrevet 4. februar 2020 #10 Skrevet 4. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får besøk av to stykk, og jeg skal lage middag som de kan ha. Jeg vet ikke hva de spiser/ikke spiser, men de har ingen allergier så vidt jeg vet. (Jeg kan ikke spørre hva de vil ha, det ikke er bestemt hvem som kommer). Hva kan jeg lage som alle kan ha? Hverdagsmiddag. Anonymkode: 8f275...bf0 Ingen allergier? Da kan du jo lage hva som helst. Spørsmålet ditt er veldig klønete stilt. Du ville fått bedre svar hvis du ba om inspirasjon, tror jeg. Men du skal altså ha to stykker på middag, uten at du vet hvem de to er? Det er jo litt rart. Dere er tre som skal spise totalt? Jeg ville sikkert laget en god suppe med brød og smør til, da jeg mener at suppe så definitivt er middag. (Jeg skjønner ikke hvorfor du nevner «hipstere»? 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #11 Skrevet 4. februar 2020 47 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pasta har jeg inntrykk av at alle spiser,så kanskje en pasta rett, Anonymkode: cac0a...151 Ikke om de er lavkarbere Anonymkode: 7cefb...3a7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #12 Skrevet 4. februar 2020 Jeg ville laga kylling med sellerirotmos og broccoli. Safe mat som alle spiser Anonymkode: 7cefb...3a7
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #13 Skrevet 4. februar 2020 TS her, jeg vet ikke hvem som kommer før ganske rett før, må derfor handle og planlegge på forhånd. Hipstere er veganere. Anonymkode: 8f275...bf0 1
asterix Skrevet 4. februar 2020 #14 Skrevet 4. februar 2020 Det er da vel bare å lage litt mer av det du uansett skulle spise den dagen?
Maleficenta Skrevet 4. februar 2020 #15 Skrevet 4. februar 2020 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg får besøk av to stykk, og jeg skal lage middag som de kan ha. Jeg vet ikke hva de spiser/ikke spiser, men de har ingen allergier så vidt jeg vet. (Jeg kan ikke spørre hva de vil ha, det ikke er bestemt hvem som kommer). Hva kan jeg lage som alle kan ha? Hverdagsmiddag. Anonymkode: 8f275...bf0 Lasagne.
Djungelvrål Skrevet 4. februar 2020 #16 Skrevet 4. februar 2020 Hvorfor vet du ikke hvem som kommer før rett før? Skal du ha 2 vilt fremmede hjem på middag? 6
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #17 Skrevet 4. februar 2020 Dette høres ut som et skikkelig surprise party Du kan prøve deg på denne. Den er skikkelig god. Og hvis du føler for å måtte ha kjøtt oppi så putt oppi biter av rått kyllingbryst og la gryten koke til kyllingkjøttet er kokt. Lenken går til oppskriften. Anonymkode: b95e3...ff0
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #18 Skrevet 4. februar 2020 51 minutter siden, Apocalypte skrev: Hvorfor vet du ikke hvem som kommer før rett før? Skal du ha 2 vilt fremmede hjem på middag? Er ikke snakk om å ville, men de skal hjelpe meg med organisering av noe og reiser langt, derfor byr jeg på middafg. Anonymkode: 8f275...bf0
CabinCruiser Skrevet 4. februar 2020 #19 Skrevet 4. februar 2020 Man vet mathysteriet har gått langt når en hverdagsmiddag skaper problemer fordi den ene ikke spiser melkeprodukter, den andre spiser ikke karbo. den tredje er veganer, den fjerde nekter å spise ris og den femte er peschaterianer. Er så glad for at jeg er fleksibelianer 2
Nuith Skrevet 4. februar 2020 #20 Skrevet 4. februar 2020 Når du vet at de ikke er vegetarianere/veganer og ikke "hipstere", så ville jeg lagd en god biff med bakte poteter, og så saus og salat/ovnsbakte grønnsaker til fri servering på siden. Omtrent ingen er allergiske mot poteter og kjøtt, og så godt som alle liker det, også eldre folk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå