AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Legen vurderer å sende meg dit. Har det tøft, men er også litt skeptisk, til tross for at jeg vet lite om dem. Erfaringer? Anonymkode: 293c5...6b6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Har vært innlagt på DPS i 4 mnd for noen år siden. Fikk eget rom, delte bad med andre damer på avdelingen. Litt ekkelt, men det funka, da vi ikke var så mange da. Hadde samtale med kontakten nesten hver dag når du hun på jobb, lege en eller to ganger i uka. Var med på diverse utflukter og turer osv. Var ansatte der hele tiden i stua som man kunne huke tak i om det var noe. Hadde ukeplan der det stod mine samtaler, frivillige aktiviteter, måltid osv. Bare spør om du lurer på noe! Anonymkode: 29a9e...8f3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Min erfaring var at de først utredet meg, så behandler de meg utfra det jeg trenger. Det har vært en åpen dialog, hvor jeg hele veien blitt informert om både hva de har funnet på utredningen og planen videre og om jeg var enig. Nå går jeg i samtaler hos en psykriater som virker veldig dyktig og har god kjemi med. Positive erfaringer så langt med dps. Får du tilbud om å komme inn på dps hadde jeg takket ja å prøvd. Man kan be om ny behandler hvis man ikke er fornøyd. Anonymkode: fc85b...94a
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Er det først og fremst poliklinikk? Ser det er noen som har vært innlagt der. Ønsker ikke dette. Jeg har barn. Anonymkode: 293c5...6b6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Min erfaring er samtaler, mange samtaler, snakker om det som er vanskelig og utfordrende. Behandler kan tipse om egen behandling hjemme f.eks mindfullness, yoga.. Underveis får behandler noen pekepinn og tar noen skjema tester, der du får en haug av spørsmål, kommer ev frem til diagnoser. Hjalp meg lite, vil jeg si. Anonymkode: 5a75e...ced
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Jeg var innlagt på dps en gang. Har dårlig erfaring med det, fikk aldri noen form for samtaler eller behandling mens jeg var der. Bare noen bortkasta uker kunne like godt vært hjemme. Anonymkode: 2bf8d...04f
Fru2020 Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 (endret) Er det poliklinikk eller sengepost legen vurderer å sende henvisning til? Poliklinikken tar imot deg hvis du har rett til behandling. Sengepost vurderes utifra behov/hva legen skriver i henvisning. For å bli tatt imot på sengepost skal det ikke være akutt. Da skal man til psykiatrisk akuttmottak. Jeg har vært på DPS veldig mange ganger, er innlagt nå. På det jeg er på har vi hvert vårt rom med bad. Jeg har et team av miljøarbeidere som har spesielt ansvar for meg og som utformer diverse planer med meg eks. Ukeplan og kriseplan. Så har jeg en behandler, i mitt tilfelle en psykolog som jeg har samtaler med ved inn og utkomst og en gang i uken ellers. Fordi min behandler er psykolog har jeg og en lege som er medisinsk ansvarlig. En vanlig dag her deles inn i to skift hvor vi får en kontaktperson hvert skift. Denne personen har ansvar for å følge deg opp det skiftet. Vi har fire måltider og en fellesaktivitet hver dag (pasientundervisning, lyttegruppe, gruppearbeid, turdag, mindfulness) Hvis du ikke er utredet på forhånd kan du regne med en utredning og evt utprøving av medisiner. Når det gjelder å ha barn og ligge på sengepost så er min erfaring at det finnes en løsning. Barn som pårørende har rett på en samtale når en av foreldrene er innlagt. Endret 3. februar 2020 av Fru2020
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå