AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #1 Skrevet 3. februar 2020 Hei. Når motparten ikke vil spise noe som helst på date, hvorfor ikke? Gjelder alt som kan spises.. Gidder ikke å spørre å grave den det gjelder, noen som kanskje deler samme syn på det? Anonymkode: 9736b...779
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #2 Skrevet 3. februar 2020 Jeg blir ekstremt nervøs av middagsdater. Liker heller å ga tur, dra på museum eller lignende. Anonymkode: 27623...e9b 6
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #3 Skrevet 3. februar 2020 Mye hyggeligere å ta noe å drikke...sitte der med mat in munn på første date er ikke min favoritt heller.. Anonymkode: ce21b...62d
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #4 Skrevet 3. februar 2020 Middag er greit nok, men absolutt ingenting? 😛 Anonymkode: 9736b...779
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #5 Skrevet 3. februar 2020 Trenger første date å vare mer enn 2-3 timer? Å er det sånn at man kan si etter et par dater at man ikke har følelser for personen? Kommer ikke sånt over tid? Anonymkode: 9736b...779
Okapi Skrevet 3. februar 2020 #6 Skrevet 3. februar 2020 Jeg er ikke spesielt glad i middagsdates, og bare sånn passelig glad i å spise ute generelt. Tar heller en øl, trasker en tur, gå pår kino og slike ting. Lager heller middag sammen når vi er komfortable med det. 3
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #7 Skrevet 3. februar 2020 Bedre å gjøre noe aktivt på første date. Gå en tur eller noe, så kan man heller gå innom og ta en kaffe et sted sammen etterpå hvis daten går bra. Anonymkode: 39fd7...718 3
annebanane Skrevet 3. februar 2020 #8 Skrevet 3. februar 2020 Det er bedre å finne noe spontant om kjemien er bra og sulten stiger på, enn å være låst over et måltid fra start. Men om det er slik at de ikke vil spise noe som helst (verken måltid, et lite bakverk eller snacks) over flere dater hadde jeg lurt på hvor anstrengt forhold de har til mat og seg selv. 3
OnFire Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 Ikke middag som første date, med mindre man kjenner hverandre godt nok eller vet at man er pratsomme. 2
Fantorang1 Skrevet 3. februar 2020 #10 Skrevet 3. februar 2020 (endret) Jeg likte å ta en kaffe på første date, liker daten verken kaffe, te eller kafebesøk passer vi nok ikke så godt sammen da dette er viktig for meg. Offentlig sted begge kan gå fritt fra om stemningen ikke tilsier mer tid i lag. Foreslå å ta daten på ting DU liker, å gå tur på date uten å like å gå tur selv er lureri og bare å utsette et kommende brudd. Vær deg selv, gjør ting du selv liker, skulle daten også like dette har man jo en match! Håpløst å gå på middagsdate på steder du ikke engang kjenner menyen; gå for ting du selv foretrekker, så får daten selv avgjøre om dere fungerer sammen og det er ønskelig med flere dater. Jeg erfarte at første daten ikke burde planlegges for annet enn en kortere introdusjon, men med en ide om middag om det skulle utvikle seg til å bli mer tid enn først forventet. Kjekt om det er ryddig og fint hjemme om det virkelig skulle gå bra er noe å tenke på. Kjedelig med dater hvor folk prøver å imponere med ting de egentlig ikke gjør og like "alt" i starten for senere å egentlig ikke like noe. Å akseptere å gå på BigHorn uten å fortelle du egentlig er veganer er neppe stor success for begges forventninger, eller si du trener mye for så å aldri har tid til trening når man blir mer sammen. Bygger ikke akkurat tillit å ikke være ærlig fra starten av. Endret 3. februar 2020 av Fantorang1 1
Måneskinn Skrevet 3. februar 2020 #11 Skrevet 3. februar 2020 Jeg er også egentlig tilhenger av enkel date første gangen, kafe eller pub eller noe sånn, for å se an. Gjorde et unntak før helgen, ble invitert ut på middag, og det var SÅ knall! 😄 gikk over all forventning. Men der hadde samtalen gått veldig bra på forhånd, og vi følte oss veldig komfortable med det hele. Så noen ganger kan det være gøy med middag første gangen og
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Skrevet 3. februar 2020 Jeg spiser verken på første eller andre date, rett og slett fordi jeg har en tarmsykdom som gjør at jeg må spise små porsjoner og unngå en del matvarer for ikke å få smerter og/eller diaré og har ikke lyst å gi noen forklaring på det så tidlig. Kan spise fisk men ikke grønnsaker/poteter f.eks og da kommer det alltid spørsmål. Anonymkode: 4c902...2ae
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Skrevet 3. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Trenger første date å vare mer enn 2-3 timer? Å er det sånn at man kan si etter et par dater at man ikke har følelser for personen? Kommer ikke sånt over tid? Anonymkode: 9736b...779 Daten trenger ikke være lang, men om ting virkelig klaffer kan det fort skje at daten varer i 7 timer. Man kan selvfølgelig si at man ikke vil fortsette å treffe noen omså etter 20 dater, og det er ikke vanlig at man sier at man har følelser for hverandre etter et par dater, fordi den følelsen man har etter så kort tid om man føler noe som helst bare er betatthet og ikke ekte følelser. For de fleste tar det opp til flere måneder å bli forelsket i noen. Anonymkode: 1643c...b0a 2
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #14 Skrevet 3. februar 2020 Jeg likte ikke det før pga nervøsitet og fordi jeg spiste best alene. Anonymkode: c014d...2e4
Castor Troy Skrevet 3. februar 2020 #15 Skrevet 3. februar 2020 Noen er så nervøse at de mister matlysten, det kan skje. Andre tenker kanskje de er skeptiske og velger å droppe mat slik de kan dra tidlig hvis de ønsker. Noen er så selvbevisste at de ikke ønsker å se en eventuell partner se dem spise, så tidlig i "forholdet", synes det er flaut å sitte å smatte og kose seg med mat mens man prøver å se attraktiv ut 😁 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #16 Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde spurt "maten var ikke god?" eller lignende. Hadde antatt at personen var for nervøs til å spise om ikke Denne greia med at du ikke gidder å spørre et enkelt spørsmål er en dårlig uvane. Om du ikke spør om ting som plager deg, vil du bli sur og tverr, noe den andre personen vil merke og syntes er slitsomt. Man trenger ikke lage en big deal ut av alt, man spør et enkelt spørsmål og får svar, så er saken ute av verden. Istedet har dette plaget deg så at du måtte spørre på kg der du viser at du ikke liker hva daten gjorde. Eller ikke gjorde i dette tilfelle. Anonymkode: 90a42...91a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå