Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bra. Har du spurt ham i dag hvordan han har det og om det er noe som plager ham? Hvis han er fryktelig flau over dette kan det kanskje være lettere å få til en samtale etter at dere har lagt dere og er "trygge" i mørket? 

Anonymkode: 68c56...748

Har bare spurt om det går bra, om han vil snakke, hva han vil ha til middag, hva vi skal se på TV osv. Eneste vi har snakket i hele dag, han svarer bare kort. Og han pleier nesten aldri å holde kjeft, derfor jeg blir fortvila nå. Men kan være som hun over her sier at han er redd det skal skje igjen. Kan prøve å snakke med han i kveld før vi legger oss, men er ikke fryktelig lett når det virker som han ikke vil snakke. Ts

Anonymkode: f745e...907

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, jeg spydde OG tissa i senga samtidig, slå den.

Ekke flaut, ting kan skje, si det til gubben din.

Anonymkode: facc5...43e

Prøvde jo å si at han ikke burde være flau, det hjalp ikke. Det høres jo ut som du var syk da dette skjedde siden det kom både foran og bak. Han er ikke syk og vet jo ikke hvorfor dette skjedde, så kan vel være derfor dette går hardere inn på han enn deg. Ts

Skrevet

Dere må begynne ha tisselaken, og han bør ha legeoppfølging.

Kanskje psykolog.

Anonymkode: 4631f...f64

Skrevet

Traumer?

Anonymkode: b358d...62d

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har bare spurt om det går bra, om han vil snakke, hva han vil ha til middag, hva vi skal se på TV osv. Eneste vi har snakket i hele dag, han svarer bare kort. Og han pleier nesten aldri å holde kjeft, derfor jeg blir fortvila nå. Men kan være som hun over her sier at han er redd det skal skje igjen. Kan prøve å snakke med han i kveld før vi legger oss, men er ikke fryktelig lett når det virker som han ikke vil snakke. Ts

Nå som han er så skamfull og har det så vondt er du den "sterke", så du har på en måte litt ansvar for å ta et første steg for å normalisere ting hjemme hos dere. Så jeg synes helt klart du bør prøve å snakke med ham når dere har lagt dere. Betrygg ham slik jeg nevnte tidligere. Ligg i armkroken hans og kyss på ham, vis ham at du ikke synes han er ekkel eller usexy og at du elsker ham uansett. 

• Liker 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje psykolog.

Vi har beskyttelse madrass som tok alt, vet ikke om det er det samme som tisselaken? Det tok hverfall alt så tror da det. Så du mener at jeg bør sende han til legen for ett uhell og dra opp psykolog nå? Unnskyld meg men tror ikke akkurat det samtale emne hadde gjort saken bedre

• Liker 6
Gjest Warrior
Skrevet

Uhell kan skje den beste. Jeg klarte å tisse på meg før jul så det rant på gulvet. Gråt ikke for å si det sånn😂 Sist jeg tissa på meg var vel i barndommen. Ingenting å være flau over, for uhell skjer. Sånn er det bare.

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje psykolog.

Dette har nå kun skjedd én gang. Da er det unødvendig å sette i gang med tiltak som i verste fall kan virke så stressende på ham at han får flere uhell. Dersom det skulle gjenta seg er jeg enig i at han sannsynligvis bør snakke med en psykolog for å få hjelp til å bearbeide den skammen og de traumer som faren hans påførte ham da han var barn og som han fremdeles kjenner på. 

• Liker 4
Skrevet

Nå som han er så skamfull og har det så vondt er du den "sterke", så du har på en måte litt ansvar for å ta et første steg for å normalisere ting hjemme hos dere. Så jeg synes helt klart du bør prøve å snakke med ham når dere har lagt dere. Betrygg ham slik jeg nevnte tidligere. Ligg i armkroken hans og kyss på ham, vis ham at du ikke synes han er ekkel eller usexy og at du elsker ham uansett. 

Tusen takk for tipset, skal prøve det. Er bare redd han ikke vil snakke, men skal prøve.

Skrevet
Akkurat nå, Warrior skrev:

Uhell kan skje den beste. Jeg klarte å tisse på meg før jul så det rant på gulvet. Gråt ikke for å si det sånn😂 Sist jeg tissa på meg var vel i barndommen. Ingenting å være flau over, for uhell skjer. Sånn er det bare.

Har jo sagt det til han, men om du leser svarene her så ser du vel kanskje at han ikke syns det var gøy? 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tusen takk for tipset, skal prøve det. Er bare redd han ikke vil snakke, men skal prøve.

Ja, forstår det. Hva om du sier til ham at dere ikke behøver å snakke om det men at du gjerne vil få sagt et par ting og at etter det kan dere heller snakke om hva dere skal i sommerferien? Tror du han er mottagelig for å lytte da? Jeg vil tro at det kan hjelpe bare at du viser at du tør å være nær ham, at du ønsker å ligge inntil ham. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har han vært utsatt for overgrep som barn?

Anonymkode: e966c...94d

Skrevet

Nei aldri, vi har vært sammen i mange og og snakker veldig ærlig med hverandre, så hadde isåfall visst dette. 

Gjest Warrior
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har jo sagt det til han, men om du leser svarene her så ser du vel kanskje at han ikke syns det var gøy? 

Det må jo være en grunn til at han gråter for det. Du få gi han litt tid. Kanskje han vil snakke om det. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange barn tisser i sengen, og det skjer naturlig fordi barn sover dypere enn voksne. De aller fleste vokser det av seg. Men når man påføres så store og dype psykologiske følelser som skam og redsel forverres gjerne problemet. Kjæresten til TS ble i tilegg påført disse traumene av sin far, altså én av de som skal være trygg og elske deg uansett. Når en forelder svikter så grovt setter det dype spor i et barn. Når han nå opplever et uhell i voksen alder gjenopplever han noe av den frykten og skammen som ble påført ham som barn, samtidig som han blir redd for at TS nå skal slutte å elske ham, se ned på ham, synes at han er ekkel og dum – akkurat slik faren hans gjorde. Det er ikke rart at han begynte å gråte. Han er sannsynligvis redd, redd for å miste TS, redd for sosiale komsekvenser og sikkert også sint på seg selv. Slike uhell kan føre til en følelse av at kroppen din svikter deg, at man ikke har fullstendig kontroll over seg selv er en ubehagelig opplevelse. Dette uhellet vellet nok opp mange vanskelige og dype følelser i ham så jeg forstår godt at han tok det tungt. Men dersom TS betrygger ham, og han klarer å være åpen for hennes omsorg og støtte vil jeg tro at dette nok var et enkeltstående tilfelle.

• Liker 4
Skrevet

Ikke mas på han, la det ligge en stund, det er jo ganske tydelig at han ikke ønsker å snakke om det. 

Anonymkode: c71ff...d90

• Liker 2
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker said:

Vi har beskyttelse madrass som tok alt, vet ikke om det er det samme som tisselaken? Det tok hverfall alt så tror da det. Så du mener at jeg bør sende han til legen for ett uhell og dra opp psykolog nå? Unnskyld meg men tror ikke akkurat det samtale emne hadde gjort saken bedre

Er vel ikke ett uhell når han tisset på seg helt opp til 11 års alder.

Det normale er jo å slutte å tisse i senga når man slutter med bleier.

Normal reaksjon er også å bli sjokka, lure på hva som fikk dette til å skje.

For han var det derimot en ekstrem nedtur og noe han da tydelig slet med i 11 år.

• Liker 1
Skrevet

Virker meget merkelig at han griner over noe slikt. Virker som det er mer som han ikke forteller.

De fleste hadde ledd av det og sagt "oops". Men her er det en som faktisk griner. Da er det mer han ikke forteller deg. Kanskje derfor han er så stille.

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Årets kjæreste som må dele dette på forum!

Anonymkode: 11b0c...d8a

Sånne kommentater er så dumme. Hun poster ikke det på hans facebook vegg, det står ingenting som kan identifisere hvem hun eller han er

Anonymkode: 54624...6a7

• Liker 2
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...