Gå til innhold

Løs i magen, grunn til bekymring?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! Har siste tiden, kanskje siste halvåret vært løs i magen. Opplever ikke at jeg har endret kostholdet noe særlig den perioden. 
Det er sjeldent det er snakk om diare, men bare myk avføring. Går også oftere på do synes jeg. Når jeg først kjenner at ej må på do er det ganske plutseli, kjenner et trykk/ubehag i magen og må ganske fort på do. Føler ikke det var slik før.

Jeg har så klart prøvd å google, og tarmkreft/endetarmskreft er en mulighet som bekymrer meg veldig. Er det grunn til bekymring?

er forøvrig i 20årene, spiser frukt og grønnsaker hverdag, enten havregrøt/brød/knekkebrød hver dag og trener 4 ganger i uken. Røyker ikke og er ikke overvektig.

Anonymkode: 37b00...080

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tatt en blodprøve hos legen og sjekket om jeg manglet noen vitaminer eller hadde behov for å ta tilskudd. 

Skrevet

Nei, ingen grunn til bekymring mtp alder og symptomer (du har ingen).

Anonymkode: 67dd5...21c

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen grunn til bekymring mtp alder og symptomer (du har ingen).

«Endret avføringsmønster» er jo et jeg har, og «følelse av at tarmen ikke tømmes ordentlig» er vel bare naturlig ved myk avføring?

• Liker 2
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

«Endret avføringsmønster» er jo et jeg har, og «følelse av at tarmen ikke tømmes ordentlig» er vel bare naturlig ved myk avføring?

Du har overtenkt litt. Du har ingen symptomer på kreft.

• Liker 2
Skrevet

Du skremmer bare deg selv ved å google. Gå til legen, kan være at du begynner å reagere på en matvare feks 

Anonymkode: 60581...164

• Liker 3
Skrevet

Er du sikker på at du ikke har endret på rutiner i matveien eller matvarer som du spiser mer eller mindre av? Spiser du på et sted eller hos noen oftere?

Anonymkode: 6150b...584

Skrevet

Er du urolig så gå til legen. Faresignaler er vel blod i avføring, blyanttynn avføring, alder, arvelighet, vektreduksjon og livsstil. Passer ikke du inn i de kriteriene så ville jeg ha senket skuldrene. 

Anonymkode: a7186...5f3

• Liker 1
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er du sikker på at du ikke har endret på rutiner i matveien eller matvarer som du spiser mer eller mindre av? Spiser du på et sted eller hos noen oftere?

Anonymkode: 6150b...584

Når jeg tenker meg om så har jeg jo kuttet ut en god del kjøtt...

Skrevet

Irritabel tarm kanskje? Min datter på 20 år har slitt med noe lignende en god stund nå og hun spiser glutenfri og laktosefri mat. Så som følge av dette har hun sluttet med enkelte matvarer for en periode og så introdusere matvarene igjen, for å se om det er noe hun reagerer på. Hun har blitt henvist til endoskopi av tarmen. Hvis legen ikke finner noe, så blir hun diagnosert med irritabel tarm. Og da hjelper egentlig ikke så mye å kutte ut den og den matvaren... Få en time hos legen og begynn der. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...