AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #1 Skrevet 2. februar 2020 Hvordan startet det for dere? Jeg er 44 (snart 45) og regner med den har startet, men merker ikke noe spesielt, annet enn de siste dagene... jeg fikk mensen for 16dager siden, og i går startet den for fullt igjen... aldri blødd så mye noen gang, masse levret blod blandet inn i blødningen (beklager guffne detaljer) er dette en av tegnene på overgangsalder? Jeg har til nå alltid hatt regelmessig mens, med 28 dager mellom hver. Anonymkode: 55f41...3f9 1
Million Skrevet 2. februar 2020 #2 Skrevet 2. februar 2020 (endret) Ja, blødningsforstyrrelser (enten uvanlig mye eller uvanlig lite, begge deler forekommer i overgangsalderen) er et typisk tegn på at overgangsalderen er i anmarsj. Hos meg begynte det også med et forferdelig håravfall. Håret ble knusktørt, og samlet seg i store mengder på hårbørsten hver dag. Det var helt ille, trodde jeg skulle bli skallet. Da var jeg 47. Mensen begynte å tulle. Noen ganger kom det ut store mengder, andre ganger bare en liten blødningsforstyrrelse, ingen normal mens. Andre ganger var den normal igjen. Etterhvert så hoppet kroppen over en mens en måned også, og når det hadde gått et år eller to med dette, kunne kroppen hoppe over to menstruasjoner på rad, før den kom tilbake igjen. Bare rot, man visste aldri når den dukket opp. Måtte gå med truseinnlegg hele tiden, for å fange opp de første dråpene av en evt mens før det kom i trusene. En natt hadde jeg en enorm blødning, så stor at jeg måtte gå til legen. Det var blod utover hele dyna (jeg lå oppå dyna pga jeg var varm). Aldri sett noe lignende. Det eneste gynekologen sa, var at hun fant ikke noe unormalt, og at det var "normalt" å ha ujevne, rare blødninger i overgangsalderen. Hetetokter er det ikke alle kvinner som plages av i overgangsalderen, men mange får det. En venninne av meg har det ikke, mens en annen venninne sier hun bare får det en sjelden gang i blant. Jeg har hatt det i årevis, omtrent hver dag. Endret 2. februar 2020 av Million 1
AnonymBruker Skrevet 1. april 2020 #3 Skrevet 1. april 2020 Hvordan går dette nå? Jeg opplever akkurat det samme som deg. Anonymkode: 85203...f0e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå