AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Skrevet 1. februar 2020 Hallo Jeg er så forvirra for tiden, liksom jeg glemmer ord og blir veldig lett distrahert i en setning. Glemmer ofte hva jeg snakker om eller hva jeg skal kjøpe om jeg ikke har laget handleliste. Jeg har mye innvendig stress og bekymringer og har hatt en del tristhet det siste året. Har hatt noe d vitamin mangel, er det noen som vet om det har noe sammenheng? Tidlig demens? Jeg er 29 Anonymkode: f8806...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Skrevet 1. februar 2020 Tror neppe du har demens i en alder av 29, tipper mer at det kan være depresjon? Demens og depresjon oppfører seg for øvrig veldig likt og forveksles lett. Anonymkode: 30f18...b09
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Skrevet 1. februar 2020 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tror neppe du har demens i en alder av 29, tipper mer at det kan være depresjon? Demens og depresjon oppfører seg for øvrig veldig likt og forveksles lett. Anonymkode: 30f18...b09 Vet ikke om det er depresjon jeg har, for jeg dusjer hver dag og skjerper meg når jeg må. Men kanskje lett deprimert? Anonymkode: f8806...0d3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Skrevet 1. februar 2020 Du kan være sliten, da blir det slik. prøv å mediter eller roe ned med avspenning. Anonymkode: d69cd...a08
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #5 Skrevet 1. februar 2020 Tidlig demens er svært liten sannsynlighet for. Det skyldes nok stresset og bekymringene dine. Anonymkode: 2ccbe...fce
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #6 Skrevet 2. februar 2020 Hvordan er det med søvnen din? Anonymkode: 7b3a4...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #7 Skrevet 2. februar 2020 Lavt stoffskifte Anonymkode: 4ae3c...185
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #8 Skrevet 2. februar 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan er det med søvnen din? Anonymkode: 7b3a4...5c7 Er våken nå, så sier vel sitt 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Du kan være sliten, da blir det slik. prøv å mediter eller roe ned med avspenning. Anonymkode: d69cd...a08 Jeg er ekstremt sliten for tiden, har alt for mye å tenke på. 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Lavt stoffskifte Anonymkode: 4ae3c...185 Har målt det, og det er normalt var hos legen i sommer eller for et par mnd siden, husker ikke nøyaktig, men da tok vi masse prøver, fant ut jeg hadde kyssesyken. Anonymkode: f8806...0d3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #9 Skrevet 2. februar 2020 Vel.. da har du vel svaret ditt. Vet du at de fleste kvinner opplever dette når de har små babyer. Det kalles da for ammetåka. Og det har ingen ting med amming å gjøre, annet enn det skjer som regel i del alderen babyen drikker melk. Det er i grunn det samme. Man blir skikkelig glemsk, rørete og alt det der. Det skyldes for lite søvn, stress og bekymringer.. Anonymkode: 7b3a4...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #10 Skrevet 2. februar 2020 Finn ut hvorfor du stresser, har de bekymringene du har, hva du kan gjøre med de, for å løse eller akseptere. Og dra til legen og snakk om søvnen din. Anonymkode: 7b3a4...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #11 Skrevet 2. februar 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel.. da har du vel svaret ditt. Vet du at de fleste kvinner opplever dette når de har små babyer. Det kalles da for ammetåka. Og det har ingen ting med amming å gjøre, annet enn det skjer som regel i del alderen babyen drikker melk. Det er i grunn det samme. Man blir skikkelig glemsk, rørete og alt det der. Det skyldes for lite søvn, stress og bekymringer.. Anonymkode: 7b3a4...5c7 Det kan være, å få barn fører med seg en hel del bekymringer. Man stresser! Føler dog det et god stress og noe jeg må tåle. Likevel er det ekteskap, fortid, fremtid som koker i hodet litt nå.. Anonymkode: f8806...0d3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #12 Skrevet 2. februar 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Finn ut hvorfor du stresser, har de bekymringene du har, hva du kan gjøre med de, for å løse eller akseptere. Og dra til legen og snakk om søvnen din. Anonymkode: 7b3a4...5c7 Hm ja, jeg har ikke veldig lyst til å grave i dem, og jeg vet sånn ca hva som er stresset og bekymringene, men jeg kommer ikke ut av det med mindre jeg gjør drastiske tiltak, og det vet jeg ikke om er så lurt, stresser mye over å finne en måte å leve med d på.., 😕 Anonymkode: f8806...0d3
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #13 Skrevet 2. februar 2020 Av det du forteller virker det iallefall for meg at det ikke er noe demens eller noe somatisk som er grunnen til at du er blitt så glemsk. Det er rett og slett at du trenger ro. Hjernen og kroppen din trenger hvile. Ikke alle disse tankene som kverner rundt i hodet, som igjen fører til dårlig søvn, en uopplagt hverdag og den onde sirkelen der. Men jeg vet desverre ikke hva mer jeg kan hjelpe deg med. Anonymkode: 7b3a4...5c7
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #14 Skrevet 2. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er depresjon jeg har, for jeg dusjer hver dag og skjerper meg når jeg må. Men kanskje lett deprimert? Anonymkode: f8806...0d3 Bare sånn for å si det, så kan jo også mange med depresjon også gjøre dette. Det er ikke sånn at alle med depresjon ikke bryr seg lengre om utseende eller alltid er nedstemte til enhver tid. Det finnes flere grader av depresjon. For mange er dette en usynlig sykdom og ikke like lett for andre å se. Uansett, tenker du kanskje du burde snakke med legen din igjen. Anonymkode: 7b3a4...5c7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå