Gå til innhold

Hva er pilates? Er det så bra?


Gjest gjesther

Anbefalte innlegg

Gjest gjesther

Vet at Pilates er en form for trening og noe med pusting, men siden "alle" trener Pilates for tiden så må jo egentlig dette være superdupert?

kan noen med peiling fortelle om dette er trening man vil bli litt svett og støl av?

jeg har har det intrykket at det virker litt kjedelig, at man ikke blir svett, og heller ikke støl.

Tar jeg helt feil, eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

man blir ikke svett, men støl hvis man gjør det riktig! det kan være lurt å ta enn time eller to før man evnt. kjøper dvd. Jeg har godt ned 15 kilo siden jeg begynte å trene det, og det er en av grunnene til at jeg kan gå igjen (etter bekkenløsning) så jeg er vel en av de største tilhengerene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Det jeg har hørt at det ikke er egnet som trening for å gå ned i vekt. Selv har jeg trent en del pilates (har windsor pilates hjemme). Jeg blir alltid god og varm, og på timesprogrammet blir jeg svett. Gjør du øvelsene riktig blir du skikkelig svett og sliten.

Om man går ned i vekt avhenger vel litt av kosthold og annen livsstil ved siden av. Venninna mi trener 20 minst 5 ganger i uka og har gått ned 3 kilo på to mnd og blitt fastere i fisken. Hun er kanskje 5-10 kilo overvektig. Hun har også blitt veldig mye mykere.

Jeg har blitt anbefalt å bruke pilates som et tillegg til annen kondisjonstrening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesther

okey.

men har dere tips til en GOOOD pilates dvd?

har hørt om windsor pilates, men harf tenkt å kjøpte i fra play.com og der har de den ikke.

så på en som het MTV pilates... virket ganske bra, men hvis dere vet om noen andre så hadde det vært fint :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesther
Jeg bruker Pilates for Dummies, kostet en hundrings på cdon.no

hehe oki.

hvor lenge varer den?

bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesther
Windsor pilates er veldig bra!

De koster litt men kan lastes ned fra nett..

'fra hvor da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kari N

Pilates er vel ikke mye anbefalt for vektreduskjon nei. Selv om Pilatestrening er mye bedre enn ingen trening. Skal man slanke seg er vel aeroic trening samtidig som man øker muskelmasse (ala vektløftning) det beste.

Pilates er vel helhetlig kroppstrening, "rolig" med tanke på kroppsbeherskelse og fokusering, og det er trening som passer for alle, uansett vekt og alder. Passer også fint til rehabilitering osv. Synes man får fine muskler (glatte, lange) ved å trene pilates.

Er det kanskje Winsor Pilates Pamella snakker om? http://www.winsorpilates.com/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Porselen

Jeg blir svett nok av pilates, og kan også bli støl. I tillegg til 40 min. pilates så tar jeg en halvtime på ergometersykkelen etterpå.

Jeg merker godt på kroppen at pilates fungerer, har blitt strammere og fått en bedre holdning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest 0

Ja det var winsor jeg mente :wink:

Hvis du har et nedlastingsprogram kan du bruke det. Men det er riktignok ikke lovlig.

Windsor pilates kommer i både 20 min og 1 times programmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesther
Ja det var winsor jeg mente :wink:

Hvis du har et nedlastingsprogram kan du bruke det. Men det er riktignok ikke lovlig.

Windsor pilates kommer i både 20 min og 1 times programmer.

laster ned en på 20 min nå.

det er vel lovlig i norge å fortsatt laste ned ting er det ikke?

uansett, håper ikke den jeg laster ned er en sånn introduksjons video da.

og den på en time, er det den som heter pilates body sculpting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest1

Hei igjen.

Jeg blir ihvertfall både svett og støl av Pilates. Min "for dummies" tar cirka 25- 30 minutter, og så er det et program til for viderekomne på samme dvd som jeg tror tar like lang tid. Bytter på mellom de to programmene, er det lenge siden jeg har trent tar jeg nybegynner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Gjest Anonym123

Jeg har winsor pilates og er kjempefornøyd med den! Jeg liker best å trene i 50 minutter ca. annenhver dag. Når du først kommer i gang går tiden kjempefort. Man går ned i vekt av å trene pilates, fordi man bygger muskler, noe som fører til høyere forbrenning. Hvis du trener på å gjøre øvelsene riktig i forhold til pust vil du få større lungekapasitet også (bedre kondisjon). Jeg anbefaler denne treningsmetoden på det sterkeste. Ikke tenk på treningsøkten din som et ork, men prøv å gjøre øvelsene med sjel og lev deg skikkelig inn, da blir alt så mye gøyere!

Lykke til! (:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 1 år senere...
  • 2 uker senere...
hvor får jeg tak i winsor pilates lovlig? gjenre med den nye ringen

Har sett reklame på den på TV, enten er det www.twins.com eller www.tvshop.com som har den :)

(selv har jeg en pilates dvd på Norsk :) fra Pilates Room kjøpt på xxl)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...