Gå til innhold

Cin 3

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg trenger noen svar her.

Har fått påvist celleforandringer Cin3. Skal til ny undersøkelse uken som kommer. Hvor lang tid vil det ta før jeg får time til konisering? Må man? Er det eneste mulighet? Hvor lang tid tar inngrepet? Har akkurat fått ny kjæreste. Må vi vente med sex til etter koniseing? Og hvor lenge etter konisering må vi vente før sex? Masse spørsmål her. Håper noen kan svare.

Anonymkode: 5e2bd...2a1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tar vel fra noen uker til måneder før du får time. Du må selvfølgelig ingenting, om du heller ønsker kreft så er det ditt valg. Ja, konisering er eneste mulighet til å fjerne celleforandringer. Inngrepet tar ca 15 minutter. Du kan fint ha sex før konsiering, men må vente noen uker etter konsiering. 

Anonymkode: b98b8...a0b

Skrevet

Fikk time til konisering 10 dager etter biopsi. Tror det er seks uker du må vente med sex. Inngrepet mitt tok 15 minutter. Ingen som tvinger deg til å koniseres, men er jo kjekt å ikke smitte andre med saker som kan gi kreft. Du trenger ikke vente til etterpå med å ha sex, typen din er nok allerede smittet. 

Anonymkode: a1cee...efe

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fikk time til konisering 10 dager etter biopsi. Tror det er seks uker du må vente med sex. Inngrepet mitt tok 15 minutter. Ingen som tvinger deg til å koniseres, men er jo kjekt å ikke smitte andre med saker som kan gi kreft. Du trenger ikke vente til etterpå med å ha sex, typen din er nok allerede smittet. 

Man fjerner ikke HPV-virus ved konisering, så man er like smittsom etterpå. 

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Man fjerner ikke HPV-virus ved konisering, så man er like smittsom etterpå. 

Sant nok, blings fra min side. 

Edit: ingen kan tvinge deg til å koniseres, men er jo greit å ikke beholde celleforandringer som kan gi deg kreft. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...