AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #1 Del Skrevet 1. februar 2020 Vi har en hjemme som viser 104, men har tilgang til en annen som viser 98. Hvordan vet man hvilken viser riktig?🤨 Anonymkode: 5427d...81f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #2 Del Skrevet 1. februar 2020 Test med en gjenstand du vet ganske nøyaktig hva veier, f.eks 2 kg mel. Anonymkode: 24a86...f54 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #3 Del Skrevet 1. februar 2020 Gjør som oppfør nevner, men badvekter er litt unøyaktig og vil endre vekt om underlaget er skeivt til dømes. Enkelest er ta utgangspunkt i den du har heime og ingen andre. Anonymkode: 7d99f...3d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #4 Del Skrevet 1. februar 2020 Uansett hvilke du bruker, veier du for mye. Anonymkode: 288a3...b14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #5 Del Skrevet 2. februar 2020 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Uansett hvilke du bruker, veier du for mye. Anonymkode: 288a3...b14 Hæ? Wow. Takk for at du informerer! Tenk at ingen(!) har informert meg om det før 😱 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Gjør som oppfør nevner, men badvekter er litt unøyaktig og vil endre vekt om underlaget er skeivt til dømes. Enkelest er ta utgangspunkt i den du har heime og ingen andre. Anonymkode: 7d99f...3d9 Hahah selvfølgelig. 😂 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Test med en gjenstand du vet ganske nøyaktig hva veier, f.eks 2 kg mel. Anonymkode: 24a86...f54 Anonymkode: 5427d...81f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Taluno Skrevet 2. februar 2020 #6 Del Skrevet 2. februar 2020 Som andre sier, test med noe du vet hva veier. Men istedet for to kg mel, bruk vann som veier ganske tilnærmet ett kg. Sett ti-litersbøtter på vekten, hell en liter i hver og se om begge vektene stiger ca ett kg. PAss på at vektene står på tilnærmet likt underlag! Hell deretter på liter for liter, ved 5 liter vann bør vekten da være ca 5,175 kg, siden vann har massetetthet på 1035. Jeg gjorde dette med to vekter, hvor den ene steg ca 1,5kg pr liter vann, mens den andre steg ca 1,05 pr liter. Førstnevnte vekt fikk jeg refundert pengene for. Denne viste også enda større avvik når den sto i ett annet rom med annet gulv. Men gjett om jeg følte meg dumt når jeg gikk inn i butikk "denne badevekta viser feil vekt..." 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #7 Del Skrevet 2. februar 2020 1 time siden, Taluno skrev: Hell deretter på liter for liter, ved 5 liter vann bør vekten da være ca 5,175 kg, siden vann har massetetthet på 1035. Jeg gjorde dette med to vekter, hvor den ene steg ca 1,5kg pr liter vann, mens den andre steg ca 1,05 pr liter. Jeg vet ikke hva slags vann du måler med som har en så høy massetetthet (saltvann?), men jeg tror det ville være lettere for folk flest å måle med kaldt springvann som har en massetetthet på ca 1000 g per liter. Men for å svare TS, det er en grunn for at vi har noe som heter Justervesenet. Vekter til hjemmebruk kan man ikke forvente er 100% nøyaktige og i alle fall ikke hvis de ikke har blitt re-kalibrert på en stund. På min arbeidsplass har vi profesjonelle innom med jevne mellomrom (hvert andre år, tror jeg det er) som re-kalibrerer alt utstyr som måler ting. Anonymkode: 1551d...14c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #8 Del Skrevet 2. februar 2020 Ville bare forholdt meg til den jeg hadde hjemme. Jeg går ut fra at du ønsker å gå ned i vekt, og vektnedgang vil du jo se på denne uansett. Husk å veie deg om morgen etter toalettbesøk og på samme underlag hver gang. Anonymkode: 67c1d...fef 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Del Skrevet 3. februar 2020 Jeg hadde en badevekt som viste forskjellig hver gang jeg veide meg. Om jeg veide meg tre ganger etter hverandre, så var ingen like. Jeg veide mer om morgenen enn om kvelden osv. Jeg kjøpte ny vekt. Den er mer troverdig ift det jeg forventer (lavere vekt om morgenen, lavere vekt uten klær osv). Noen vekter er bare jalla, rett og slett! Anonymkode: 8305a...45c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #10 Del Skrevet 3. februar 2020 On 2/1/2020 at 12:32 PM, AnonymBruker said: Uansett hvilke du bruker, veier du for mye. Anonymkode: 288a3...b14 For en latterlig ting å skrive! TS kan for alt du du vet være en mann på over to meter! Anonymkode: 02316...bf4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #11 Del Skrevet 3. februar 2020 På 2.2.2020 den 11.42, AnonymBruker skrev: Ville bare forholdt meg til den jeg hadde hjemme. Jeg går ut fra at du ønsker å gå ned i vekt, og vektnedgang vil du jo se på denne uansett. Husk å veie deg om morgen etter toalettbesøk og på samme underlag hver gang. Anonymkode: 67c1d...fef Det er sant! Ble bare så fascinert av at det er såpass stor forskjell. Har liksom alltid beregnet 1-2 kg forskjell i på sånne vekter. På 2.2.2020 den 1.23, Taluno skrev: Jeg gjorde dette med to vekter, hvor den ene steg ca 1,5kg pr liter vann, mens den andre steg ca 1,05 pr liter. Førstnevnte vekt fikk jeg refundert pengene for. Denne viste også enda større avvik når den sto i ett annet rom med annet gulv. Men gjett om jeg følte meg dumt når jeg gikk inn i butikk "denne badevekta viser feil vekt..." Hehe! Ser det levende for meg. Takk for tips. 8 timer siden, AnonymBruker skrev: For en latterlig ting å skrive! TS kan for alt du du vet være en mann på over to meter! Anonymkode: 02316...bf4 La nå stakkars AB få litt glede i livet. Ingenting er som å sparke på en som ligger nede 🤪 Man må jo bare le av sånne Captain Obvious-folk! Ts Anonymkode: 5427d...81f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #12 Del Skrevet 3. februar 2020 Jeg tror jeg bare hadde forholdt meg til den som viser minst 🙈 Anonymkode: d10a2...5d6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #13 Del Skrevet 3. februar 2020 Det viktigste er vel å se endringen (selv om Ab...b14 sin kommentar om at "uansett hvilken vekt du bruker, så veier du for mye" er i overkant krass, så er det jo noe i det dersom du er kvinne med normal høyde). Jeg har selv gått ned mange kilo og veier meg hver morgen. Mine gyldne regler er at - vekten skal stå på akkurat samme plass på soveromsgulvet hele tiden. Badegulvet er for ujevnt, med fliser og evt. helling mot sluk. Jeg har tegnet opp noen diskre streker på gulvet der vekten står, sånn at jeg kan sette den tilbake på akkurat riktig sted etter å ha vasket gulvet - en gang iblant går jeg to-tre ganger på vekten etter hverandre, for å sjekke at jeg får samme resultat. Dette er også viktig når du plasserer vekten i utgangspunktet, for vanlige gulv er litt skjeve/ujevne og det kan gi utslag på vekten. Hvis jeg får ulik vekt når jeg sjekker flere ganger på rad, og vekten står der den skal stå, så er det på tide å skifte batterier. - noen vekter er også sensitive for hvor du plasserer føttene på den, altså de viser ikke samme vekt hvis du står med føttene helt ytterst sammenlignet med helt sammen, osv. Det kan også skyldes dårlige batterier, eller rett og slett en dårlig vekt. Uansett kan det være lurt å prøve å stå akkurat likt hver gang du veier deg. Hvis en og samme vekt konstant viser forskjellige resultater når du måler flere ganger etter hverandre, så bør du heller kjøpe ny vekt. Jeg har to digitale vekter og det er en liten kilo i forskjell mellom de to. Bruker kun den ene... tilfeldigvis den som viser det laveste tallet 🤣 Anonymkode: 14d88...a72 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
prt90 Skrevet 3. februar 2020 #14 Del Skrevet 3. februar 2020 På 2.2.2020 den 1.23, Taluno skrev: Som andre sier, test med noe du vet hva veier. Men istedet for to kg mel, bruk vann som veier ganske tilnærmet ett kg. Sett ti-litersbøtter på vekten, hell en liter i hver og se om begge vektene stiger ca ett kg. PAss på at vektene står på tilnærmet likt underlag! Hell deretter på liter for liter, ved 5 liter vann bør vekten da være ca 5,175 kg, siden vann har massetetthet på 1035. Jeg gjorde dette med to vekter, hvor den ene steg ca 1,5kg pr liter vann, mens den andre steg ca 1,05 pr liter. Førstnevnte vekt fikk jeg refundert pengene for. Denne viste også enda større avvik når den sto i ett annet rom med annet gulv. Men gjett om jeg følte meg dumt når jeg gikk inn i butikk "denne badevekta viser feil vekt..." Avviket på en vekt ikke trenger å være linært. En vekt som viser korrekt vekt på 5 kilo kan være helt på bærtur på 100 kilo og omvendt. Temperatur kan også påvvirke vekten. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. februar 2020 #15 Del Skrevet 4. februar 2020 Det er derfor lurt å bare bruke en vekt når du vil se endringer. Du bør også helst veie deg om morgenen etter å ha vært på do, for at den daglige svingningen i kroppsvekta ikke skal ha innvirkning. Hvis du bare vil vite omtrent hvor vekta ligger kan du bruke en hvilken som helst vekt som er noenlunde pålitelig, men da må du være klar over at det er en unøyaktighet. Selv har jeg en flis på badegulvet som vekta skal stå på, og så lener jeg meg litt fram så vekta viser så lavt tall som mulig. Da vet jeg at det alltid er likt og at det ikke er mulig å jukse den mer ned XD Anonymkode: c97d2...285 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå