Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest Gjestemari
Skrevet

Har nettop fått sommarjobb, som pleieassistent v. sjukeheimen. Kva kan eg forventa å få i lønn? Veit at det varierar, men sånn ca?

Er det forresten kveld/natt/helgetillegg?

Gler meg til å ta fatt på ein meiningsfylt sommarjobb, reknar med at det er mykje kjekkare enn å stå i butikk....

Nokon som har hatt ein liknande jobb? Gode/dårlege erfaringar vert tekne imot med stor takk!

Videoannonse
Annonse
Gjest Karimir
Skrevet

Hvor gammel er du? Og hva har du jobbet før? Det har mye å si på lønnen

Gjest brud i fjor
Skrevet

Ja, du skal ha tillegg for kveld, natt og helg hvis du skal jobbe på slike tidspunkter.

Det beste er å ringe og spørre hva lønna er før du begynner, så du ikke får en uheldig overraskelse når lønninga dukker opp.

Skjønner at en slik telefon kan være ubehagelig, men det er bare å ta en telefon og lure på om du skal skrive under på en kontrakt og samtidig ymte frampå et spørsmål om lønna.

Gjest Seleena
Skrevet

Er du under 18 er lønna ca rundt 70-75 kroner timen. Er du over 18 er det rundt 102 kroner timen. Dette er grunnlønna. Går det ikkje ann å finne dette ut på internett sidan sjukeheim er kommunalt og lønna er lik over heile landet?

Gjest Gjestemari
Skrevet

Eg er 22 år, har leita etter tariffløn o.l på LO sine sider, men fann ikkje noko.

Gjest gjesta
Skrevet
Er du under 18 er lønna ca rundt 70-75 kroner timen. Er du over 18 er det rundt 102 kroner timen. Dette er grunnlønna. Går det ikkje ann å finne dette ut på internett sidan sjukeheim er kommunalt og lønna er lik over heile landet?

Man får vel sjelden jobb som pleieassistent på sjukeheim når man er under 18?

Jeg jobber på aldershjem, er 18 år og har null ansinitet. Jeg har 197.000 i årslønn hvis jeg jobber 100 %. Dette gir meg rundt 106 kr timen, og så har jeg 25 kr timen ekstra etter klokka 5 hver kveld og 18 kr timen ekstra på helg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...