Gå til innhold

Går ikke ned i vekt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var 16 år gikk jeg fra 76kg til 107 kg på under et år. Men på en tidsperiode på tre år har jeg nå gått ned igjen til 68kg, er nå 21 år. Jeg er 171 høy og har en normal BMI men er enda ikke fornøyd.
 

Jeg dater en fyr som er veldig godt trent og jeg tror han liker best «tynne» jenter som er godt trent. Jeg er godt trent selv, men har en normal kroppsfasong og løshud på undermagen som ikke går vekk. 
 

Men, vekten har stoppet helt opp i 2-3 måneder nå. Jeg kom meg ned til 65kg ved å kun spise et måltid om dagen, men da var energinivået på bunn hele dagen. 
 

Så, har noen tips til hva jeg kan gjøre videre? Jeg spiser ikke brød, ris, pasta eller godteri på en normal dag. Jeg skeier ut en gang i uken og trener 4-5 ganger i uken. Jeg har også to jobber hvor jeg er aktiv hele dagem, jobbe ofte 12 timers skift. Så skjønner ikke hvorfor jeg ikke går mer ned i vekt. 

Anonymkode: 04579...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Teller du kalorier?

Anonymkode: 2b018...b24

Ja, bruker lifesum appen til dette

Anonymkode: 04579...034

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HVA trener du, hvordan trener du og hvor lenge pr gang? Det kan ikke hjelpe stort å tusle rundt og løfte på noen manualer på treningssenteret i en halvtime. Man må yte maks og trene så man blir skikkelig svett og andpusten, ta i skikkelig, dersom det skal nytte og virkelig brenne kcal og gjøre deg i bedre form.

Anonymkode: b98bd...f48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer i bedre form uten å ta det hardt hvis kontinuitet!

Anonymkode: 88d08...70b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å gå ned i fettprosent (som jeg antar du er ute etter framfor kun vektnedgang) må du ligger i underskudd, samtidig som du trener tung styrke og noe cardio. Du må ikke trene cardio, men f.eks intervalltrening eller harde økter som spinning, eller trappemaskin, jogge intervaller, gå i oppoverbakke, gir økt fettforbrenning. Da mister du fett, men beholder/øker muskelmasse. Spis masse grønnsaker, rent kjøtt, nøtter, bær og frukt, egg, grove kornprodukter som havregryn, grovt brød og knekkebrød. På sikt vil det gi deg lavere fettprosent, men ingenting kommer gratis og det kan ta litt tid. Sørg også for nok søvn, nok med vann, løft tungt og ikke stress :) 

Anonymkode: 46f8a...2c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal aldri forsøke å endre kroppen din for en mann hvertfall. Han har valgt å være kjæreste med deg akkurat sånn du ser ut nå<3 Og sannsynligvis er det masse annet en utseende han har falt for.

Dersom du selv ønsker å gå mer ned, anbefaler jeg faktisk å ikke trene så mye. Jeg går aldri ned i vekt når jeg trener, og det tror jeg er fordi jeg får økt appetitt. Så vinninga går opp i spinninga og vel så det. Siden du allerede teller kalorier, er jo svaret ganske innlysende da, du må redusere dagsinntaket. Kutt ut kaloritett mat slik at du blir mett for mindre kalorier. Mye sunn mat som ikke er så lurt når man vil ned i vekt: nøtter, melk/juice/smoothie, avokado, proteinbarer/shaker/måltidserstattere, havregryn osv.

Anonymkode: a0f5e...a40

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at muskelmasse veier mer enn fett, så selv om du ikke endrer vekta, kanskje til og med går opp i vekt, så er det kanskje bare muskler. Husk å ta bilder av deg selv for å sammenligne. Du er kanskje blitt strammere, mistet fett, uten å ha mistet noen kilo på vekta.

Anonymkode: e6f49...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
På 1.2.2020 den 10.45, AnonymBruker skrev:

Jeg dater en fyr som er veldig godt trent og jeg tror han liker best «tynne» jenter som er godt trent. Jeg er godt trent selv, men har en normal kroppsfasong og løshud på undermagen som ikke går vekk. 

Du tror han liker best tynne og veltrente jenter og derfor skal du prøve å bli sånn? Blir trist når jeg leser sånt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom du selv ønsker å gå mer ned, anbefaler jeg faktisk å ikke trene så mye. Jeg går aldri ned i vekt når jeg trener, og det tror jeg er fordi jeg får økt appetitt.

Logisk nok, siden kroppen trenger mer mat når man forbrenner mer. Ellers er rådet ditt ganske dumt, klart man kan trene mye og samtidig gå ned i vekt. Alt handler om hva man spiser, heller slank og sterk enn slank og svak. 

Anonymkode: 4aa05...c67

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Dævendøtte said:

Du tror han liker best tynne og veltrente jenter og derfor skal du prøve å bli sånn? Blir trist når jeg leser sånt. 

Er det så ille å ville forandre og forbedre seg selv for partneren sin, noen man elsker og ønsker å bygge et liv sammen med? Er du så sta og full av stolthet?

Anonymkode: 0f5b1...ac7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bør ikke føle at du må slanke deg, trene eller forandre kroppen din på noen som helst måte for en fyr. Du er mer enn bra nok som du er, og hvis noen ikke ser det er de ikke noe å samle på. Det kostholdet du har og den treningen du gjør bør være noe du gjør for deg selv og som du selv liker å holde på med.

Dersom du trener styrke, ikke vei deg. Mål heller fremgang gjennom bilder, speil og målebånd.

Spis flere måltider gjennom dagen, for eksempel frokost, lunsj, mellommåltid og middag. Du har et aktivt liv og trenger påfyll av energi.

Spis mer frukt, grønnsaker, proteiner og grove kornprodukter. Spis gjerne fett i form av ubehandlede nøtter, avokado, oljer og lignende men pass på mengde.

Sett en grense for hvor mange ekstra kalorier du skal tillate deg å spise på dager du skeier ut.

Fokuser treningen mer rundt styrke enn cardio, cardio fører gjerne til økt appetitt.

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal aldri forsøke å endre kroppen din for en mann hvertfall. Han har valgt å være kjæreste med deg akkurat sånn du ser ut nå<3 Og sannsynligvis er det masse annet en utseende han har falt for.

Dersom du selv ønsker å gå mer ned, anbefaler jeg faktisk å ikke trene så mye. Jeg går aldri ned i vekt når jeg trener, og det tror jeg er fordi jeg får økt appetitt. Så vinninga går opp i spinninga og vel så det. Siden du allerede teller kalorier, er jo svaret ganske innlysende da, du må redusere dagsinntaket. Kutt ut kaloritett mat slik at du blir mett for mindre kalorier. Mye sunn mat som ikke er så lurt når man vil ned i vekt: nøtter, melk/juice/smoothie, avokado, proteinbarer/shaker/måltidserstattere, havregryn osv.

Anonymkode: a0f5e...a40

Så lenge man har et bevisst forhold til mengde og kaloriinnhold kan man selvfølgelig spise disse matvarene selv om man skal ned i vekt. Flere av disse varene har mye fiber, fett og proteiner som gjør at man holder seg mett lenge.

Anonymkode: 9fabd...1b7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Logisk nok, siden kroppen trenger mer mat når man forbrenner mer. Ellers er rådet ditt ganske dumt, klart man kan trene mye og samtidig gå ned i vekt. Alt handler om hva man spiser, heller slank og sterk enn slank og svak. 

Anonymkode: 4aa05...c67

Mitt råd er basert på hva som fungerer for meg. Alle har ikke som mål å ha størst mulig muskler, det har jeg aldri ønsket meg. Min idealkropp er mer sped og slank.

Anonymkode: a0f5e...a40

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Dævendøtte
25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det så ille å ville forandre og forbedre seg selv for partneren sin, noen man elsker og ønsker å bygge et liv sammen med? Er du så sta og full av stolthet?

Anonymkode: 0f5b1...ac7

Altså, her er det noen som har datet en liten stund og hun TROR at han liker tynne og trente jenter. Tenk om han ikke gjør det da, etter hun har blitt som hun tror han ønsker, skal hun gå opp i vekt igjen da, og slutte å trene? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mitt råd er basert på hva som fungerer for meg. Alle har ikke som mål å ha størst mulig muskler, det har jeg aldri ønsket meg. Min idealkropp er mer sped og slank.

Anonymkode: a0f5e...a40

Mitt råd er basert på litt andre ting enn personlige preferanser. Man skal trene og spise ganske mye før man blir en bodybuilder. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Dævendøtte skrev:

Mitt råd er basert på litt andre ting enn personlige preferanser. Man skal trene og spise ganske mye før man blir en bodybuilder. 

Ts ønsker å gå ned i vekt, da gir jeg råd basert på mine erfaringer. Og ingen her snakker om bodybuilder, men jeg syns ikke det er pent med store lår og rumpe, «tykke» armer osv. For man ser bare tykk ut syns jeg, selv om det er muskler. Hvertfall med klær på, og det har man jo stort sett. Andre syns dette er pent og da må de få jobbe for å oppnå den kroppen om de ønsker det. Jeg liker best å være sped og tynn.

Anonymkode: a0f5e...a40

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...