Gå til innhold

Frokost snart😊


Gjest Forumhei

Anbefalte innlegg

Gjest Forumhei

Nå er kl snart 12 og jeg bryter 16 timer fasten med en god frokost! Litt ekstra i helgen, blir nokk dette:

- 5dl sjokolademelk

- 1 pannekake med smør og gulost 

- 2 rundstykker med kyllingpåleng (3 skiver per rundstykke)  ( lyse rundstykker😁)

- 2 rundstykker med smøreost ( grove)

- eggehakk ( 2 -3 egg) med kalkun bacon.

kanskje avslutte med en kopp kaffe🤓

 

Hva har dere spist/ skal spise?😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gresk youghurt med kiwi og en kopp kaffe:)

Anonymkode: 7cf34...008

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et frøknekkebrød med leverposdeig. Og tre kopper kaffe. 

Anonymkode: 5b234...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har spist et grovt rundstykke med ost og salami og drukket 2 kopper cappuccino

Anonymkode: 13868...bdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Smoothie og kokt egg på toast

Spiser det samme hver morgen. 

Anonymkode: 6ce04...8ec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er poenget med å faste hvis du skal hive innpå så mye etterpå? Lurer på hvordan magen din vil reagere på dette 

Anonymkode: da75e...c05

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Havregrøt med blåbærsyltetøy i,
ristet skive med avocado, basillikum og sitronpepper,
kaffe med havremelk

:)  

Anonymkode: d2441...6d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er poenget med å faste hvis du skal hive innpå så mye etterpå? Lurer på hvordan magen din vil reagere på dette 

Anonymkode: da75e...c05

Faste har gjordt utrolig mye bra for meg😁

vitsen er å leve mere slik vi mennesker er designs for.. ikke spise 15/24 timer. Men å gi kroppen mulighet til å gjøre annet en å fordøye mat.

ikke trodde jeg før jeg starte at jeg skulle klare å jobbe 4/8 arbeidstimer i faste, samt trene med intensivitet etter 15 timers faste.

alt jeg trodde var feil!

 Så klart spiser jeg akkuart like mange kcal da jeg bygger kropper 💪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 stekte egg, tre skiver og litt bacon, og et par kopper kaffe. Sitter som et skudd til langt utover dagen :) 

Anonymkode: 92495...898

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faste skal brytes langsomt og forsiktig. Ikke hive innpå. Da er det ikke mye vits i det.

Anonymkode: 69f0d...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Faste skal brytes langsomt og forsiktig. Ikke hive innpå. Da er det ikke mye vits i det.

Anonymkode: 69f0d...5fa

Sier hvem? Kan du linke til forsknings artikkelen? 
har lest mye om tema, men aldri hørt dette😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg trenger ingen link til artikkel. Normal fornuft holder. Man faster for å "være snill med kroppen". Avslutter gradvis spising til fasten trer i kraft og starter langsomt igjen for at kroppen skal få en glidende overgang. 

Anonymkode: 69f0d...5fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe. Alt det du spiser til frokost i dag er sikkert det daglige kaloriinntaket mitt😅

Spiser ikke frokost eller lunsj. Har heller ikke matlyst før på formiddagen og får så ekstremt søtsug på kveldene. Derfor fungerer det fint for meg å bare spise etter klokka 4-5 tiden. Blir da en 16 timers faste daglig for meg, ganske enkelt.😊

Anonymkode: 5381f...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg trenger ingen link til artikkel. Normal fornuft holder. Man faster for å "være snill med kroppen". Avslutter gradvis spising til fasten trer i kraft og starter langsomt igjen for at kroppen skal få en glidende overgang. 

Anonymkode: 69f0d...5fa

? Du undervurder menneske kroppen til di grader! Blir neste provosert. 
 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hehe. Alt det du spiser til frokost i dag er sikkert det daglige kaloriinntaket mitt😅

Spiser ikke frokost eller lunsj. Har heller ikke matlyst før på formiddagen og får så ekstremt søtsug på kveldene. Derfor fungerer det fint for meg å bare spise etter klokka 4-5 tiden. Blir da en 16 timers faste daglig for meg, ganske enkelt.😊

Anonymkode: 5381f...3d5

Lurt, ikke spis når du ikke er sulten. Hørt på kroppen😊👍. Skjer mye bra i kroppen de timene du faster også.

Anonymkode: 541b5...9e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det noen som skriver at fasten ikke er noe vits hvis man skal hive innpå mye etterpå? Jeg er akkurat som TS. Frokost pleide å være noe jeg tvang i meg fordi jeg trodde kroppen trengte det. Kjedelig mat som jeg brukte opp ca 300 kalorier på. Ved å hoppe over frokosten har jeg 300 kalorier til gode hver dag som jeg kan bruke på kvelden og kose meg litt ekstra! Ikke alle faster for å gå ned i vekt. Jeg gjør det for å holde vekten samt kose meg med et glass vin og litt smågodt på kvelden 😊 

Anonymkode: 8963d...24f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Forumhei skrev:

Nå er kl snart 12 og jeg bryter 16 timer fasten med en god frokost! Litt ekstra i helgen, blir nokk dette:

- 5dl sjokolademelk

- 1 pannekake med smør og gulost 

- 2 rundstykker med kyllingpåleng (3 skiver per rundstykke)  ( lyse rundstykker😁)

- 2 rundstykker med smøreost ( grove)

- eggehakk ( 2 -3 egg) med kalkun bacon.

kanskje avslutte med en kopp kaffe🤓

 

Hva har dere spist/ skal spise?😊

 

Spiser du alt dette til sen helgefrokost ????  Høres ikke sunt ut å hive innpå alt dette etter 16 timers faste.

Anonymkode: 21144...c9d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Forumhei
10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Spiser du alt dette til sen helgefrokost ????  Høres ikke sunt ut å hive innpå alt dette etter 16 timers faste.

Anonymkode: 21144...c9d

Ikke noe problem etter 16 timers faste, hvis man faster 24-36 timer så introduser mat gradvis.

beggyn med suppe som er lettfordøyelig

vent noen timer så spis kanskje rent kjøtt som tosk og litt ris, om kroppen responder bra da så spiser man normalt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...