Gå til innhold

Halsbetennelse? (EKKELT BILDE)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har vært syk en drøy uke nå med halsvondt og feber. For «gøy» i dag lyste jeg ned i halsen for å se hvordan det sto til. Jeg ser både noe hvitt, blemmeaktig rundt mandlene og blemmeaktig helt bak i halsen. Er dette normalt ved vanlig forkjølelse eller er det noe annet? Burde jeg få sjekka det?

D832A8FE-FE9D-4314-84D4-4B8C428134BB.jpeg.8e48f93f46984d9f786bba88c820d1e8.jpegA73D95D5-4472-42D5-8A44-C678E975C0E7.jpeg.2a73c55e48476df3dd45059fa87b810b.jpeg

Anonymkode: 1c500...575

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent et par dager for å se om det går over, om det ikke gjør det ville jeg kontaktet lege. Godt så det ikke ut!

God bedring:)

Skrevet

Ser ut som det er hvitt belegg der og da kan det være streptokokk-halsbetennelse. Spørs hvor dårlig du føler deg, om du skal ta det på legevakt eller se det an til mandag og evt fastlege. 

Anonymkode: 94e7d...e99

Skrevet

Halsbetennelse kan fint gå over av seg selv dersom det er det du har, se over helgen hvordan du føler deg. Jeg har hatt streptokokker en del ganger og jeg synes ikke dine ser så ille ut foreløpig. 

Anonymkode: 4fb71...6fb

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser ut som det er hvitt belegg der og da kan det være streptokokk-halsbetennelse. Spørs hvor dårlig du føler deg, om du skal ta det på legevakt eller se det an til mandag og evt fastlege. 

Anonymkode: 94e7d...e99

Det hvite belegget som sees på bilde 1 kan også bare være en mandelstein.. 

Anonymkode: afa69...26a

• Liker 1
Skrevet

Om du har gått med det en uke, burde du vel kanskje kjenne bedring nå. Isåfall er det lite poeng med å dra til lege nå hvis det allerede begynner å bli bedre.

Hvis det er/har vært hvitt belegg så er det streptokokker som de over har nevnt. Det som kan være litt ekkelt med en slik bakterieinfeksjon er at det kan utvikle seg til byller (hovedgrunn til antibiotika), men ville i såfall skjedd tidligere. Infeksjonen går fint over av seg selv (så sant det ikke oppstår byller) og antibiotika ville bare forkortet sykdomsperioden din med noen dager (ifølge min lege). 

God bedring!   

Anonymkode: afa69...26a

• 2 år senere...
Skrevet

Fant du ut hva det blemmeaktige helt bak i halsen var? 

Hvis det var halsbetennelse du hadde, forsvant det blemmeaktige bakerst etterpå? 

Jeg har nemlig de samme klumpene i halsen, og har hatt det en god stund. Jeg har fjernet mandlene, så er ikke lett å vite om det er halsbetennelse jeg har eller om det er noe annet. Eller er det blemmeaktige kanskje normalt å ha? 

• 3 måneder senere...
AnonymBruker
Skrevet
anonym.1.2.3.4.5. skrev (På 2.3.2022 den 11.42):

Fant du ut hva det blemmeaktige helt bak i halsen var? 

Hvis det var halsbetennelse du hadde, forsvant det blemmeaktige bakerst etterpå? 

Jeg har nemlig de samme klumpene i halsen, og har hatt det en god stund. Jeg har fjernet mandlene, så er ikke lett å vite om det er halsbetennelse jeg har eller om det er noe annet. Eller er det blemmeaktige kanskje normalt å ha? 

Lurer på det samme. Har også fjerner mandlene, men har nå så vondt jeg aldri før har hatt i halsen og masse blemmer bak i halsveggen og på sidene. 

Anonymkode: d6e14...f82

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...