Gå til innhold

"forventer" å finne døde mennesker overalt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, dette høres kanskje veldig rart ut, tro meg jeg har gått å tenkt på det konstant de siste månedene så det er jeg helt klar over.  Greia er.. Jeg forventer å finne døde mennesker overalt? Jeg kan åpne en dør som jeg har åpnet 100 ganger før og få skikkelig hjertebank fordi jeg er redd for at jeg skal finne noen som har tatt livet sitt... Det har nå kommet til det punktet hvor jeg ikke egentlig vil åpne dører eller gå rundt hjørner fordi jeg er redd for det jeg muligens kan finne dær... Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre... Noen andre som har dette? Jeg ble nettopp 18 og går sisteåret på videregående, de fleste vennene mine sliter psykisk og har prøvd eller vil ta livet sitt, noe som er utrolig slitsomt, men jeg kan jo ikke klage, jeg vill jo ikke dø, så da må jeg være der for de... Poenget mitt er ihvertfall at jeg ikke kan snakke med de om noe fordi jeg kan ikke trigge de slik at de gjør noe dumt så jeg håper egentlig bare at noen har et halvt svar til hva dette er slik at jeg ikke trenger å få rundt og føle at jeg er gal... Takk på forhånd

Anonymkode: 8b833...040

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok få deg nye venner.

Anonymkode: acf8f...50f

..

Endret av smwhrinthemiddle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, smwhrinthemiddle skrev:

unødvendig kommentar

Har du noe bedre forslag?😋

Anonymkode: acf8f...50f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du bør nok få deg nye venner.

Anonymkode: acf8f...50f

Er Ikke så enkelt... Man vil ikke akuratt være grunnen til at noen ender livet sitt heller... Man sitter ganske fast når man har venner som sliter så mye.  Er jo glad i de også, og det er ikke deres feil?  Og før du sier noe om at jeg ikke er så viktig og at de ikke kommer til å ta livet sitt om jeg går fra de så kan du heller bare holde kjeft. 

Anonymkode: 8b833...040

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Gorilla skrev:

Trist å lese, men jeg kjenner meg igjen. Er også redd for å plutselig bli vitne til at noen f.eks blir misbrukt, voldtatt, truet, slått eller til at noen har tatt livet sitt eller er døde. Så bruker mye tid på sikring, altså på å sjekke at ingen er i fare rundt meg, såpass at det har utviklet seg til tvang. Er det slik for deg også? At du må sjekke at det ikke er noen døde folk rundt deg og at du føler det er det selv om du ikke ser noe? Fryktelig slitsomt å ha det slik. Vet ikke hva jeg kan gjøre med det, så har ikke noen råd sånn egentlig. Bare vit at du ikke er alene. Du fikk hvertfall meg til å føle meg litt mindre alene om dette :klem:

Åh det var godt å høre! Ja jeg får skikkelig trang til å dobbelt sjekke at de rund meg er i live eller at det ikke er noe farlig som kommer til å skje. Så bra å høre at jeg ikke er alene, det var veldig godt :)

Anonymkode: 8b833...040

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Åh det var godt å høre! Ja jeg får skikkelig trang til å dobbelt sjekke at de rund meg er i live eller at det ikke er noe farlig som kommer til å skje. Så bra å høre at jeg ikke er alene, det var veldig godt :)

Anonymkode: 8b833...040

Uff det er utrolig slitsomt å ha det slik. Send meg gjerne PM 🌸

  • Liker 6
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sånne tvangshandlinger handler jo gjerne om en angst for noe annet i bunn, sånn angst for angsten. Er vel ikke nødvendigvis det å finne døde personer du er redd for, men din egen reaksjon til det kanskje?! Da er det jo mulig å prøve å lage en plan for hva du, konkret og praktisk, kan gjøre om du skulle finne en som er død.

Anonymkode: 566de...dad

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff så ubehagelig og stressende! Tror du bør snakke med fastlegen din og komme deg til psykolog hvis dette har vart over tid, dette er ansgt og tvangstanker og må være veldig belastende for deg 🙁

Anonymkode: 58111...fac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingenting farlig med døden og døde mennesker. Den er en naturlig del av livet. Jeg vil anbefale at du tar kontakt med fastlegen din, da du ikke skal gå rundt og slite med disse tvangstankene. Forsøk å få henvisning til psykolog.

Anonymkode: f1a3c...1d3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med tanke på hva vennene dine har gjort/sier de skal gjøre så er det ikke så rart at du tenker sånn.

Synes jo det er litt rart og spesielt at de fleste av vennene dine har sånne tanker. De fleste mennesker har jo ikke et ønske om å dø!

Sånn i det daglige skal du ikke være redd for å finne noen døde! De eneste gangene jeg har vært redd for det, er om noen i nærheten har blitt meldt savnet. Heldigvis skjer det veldig sjelden.

Høres ut som både du og vennene dine trenger at ta seg en tur til fastlegen. 💕

 

 

Anonymkode: 41cbf...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...