AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #21 Skrevet 1. februar 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har kronisk tinnitus på femte året nå. Jeg har hatt kreft og fikk det i forbindelse med cellegiftkur. Min øresus er ikke veldig sterk. Det er en lys pipelyd med et slags sus rundt. Jeg vet... vanskelig å beskrive. Jeg har normal hørsel. Jeg sliter også med innsovning og konsentrasjon på grunn av tinnitusen. For meg hjelper white noise, podcaster og lydbøker. Jeg bruker mye podcast eller lydbok når jeg skal sove, og white noise når jeg skal konsentrere meg. Jeg kan rett og slett ikke ha det helt stille rundt meg når jeg skal sove eller konsentrere meg. Det finnes en hel del gratis apper med white noise, så det er egentlig bare å prøve seg fram. Mange av appene har betalingsmuligheter der man får tilgang på flere lyder eller kan kombinere lyder, men jeg har klart meg med det som er gratis. Selv liker jeg godt lyder som har med regnvær å gjøre. Andre lyder kan være torden, bølger, vind, elv/foss +++ Noe for enhver smak. Jeg vet ikke om det er slik for deg, men for meg blir tinnitusen sterkere når jeg er stresset eller mentalt sliten. For meg har det vært viktig å være litt kritisk til hvordan jeg bruker energien min, og å passe på å få nok hvile og ro. Det kan i alle fall være et tips til hvordan man kan leve best med tinnitus. Lykke til!! Anonymkode: 95150...d4d Du fikk den i forbindelse med cellegiftskur sier du? Hørtes rart ut.. Men var det noen av de apparatene som var inne på det rommet du lå på som bråkte eller suste en del? Kan det ha vært det du fikk det av? Anonymkode: c2a67...c8d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #22 Skrevet 1. februar 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Du fikk den i forbindelse med cellegiftskur sier du? Hørtes rart ut.. Men var det noen av de apparatene som var inne på det rommet du lå på som bråkte eller suste en del? Kan det ha vært det du fikk det av? Anonymkode: c2a67...c8d Man kan få fatigue av cellegift og øresus er vel også en bivirkning av cellegift mener jeg å ha hørt. Jeg har sterk fatigue pga ME og fikk øresus når jeg ble syk og er ikke kvitt det.. Anonymkode: ff29b...ef4
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #23 Skrevet 1. februar 2020 Fikk det etter litt for mange konserter på kort tid. En høyfrekvent pipelyd som aldri blir borte. Verste er at jeg husker den konserten jeg fikk det - jeg sto der med øreproppene mine plugget i og tenkte at dette går ikke, det er altfor høyt. Men så ble jeg stående likevel, geni som jeg var. Jeg ble litt sprø på lesesalen der det var helt dørgende stille rundt meg, men i det daglige går det greit. Jeg er "flink" til å ha på radio, tv eller musikk i bakgrunnen. Sovner greit med vinduet åpent, da blåser det litt og det maskerer nok. Ellers er det deilig å høre på lyden av regn og torden. Det ligger masse sånt på Spotify og YouTube. Lykke til. Du lærer deg å leve med det. Anonymkode: 40f44...62d
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #24 Skrevet 1. februar 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg merket tinnitusen når jeg var høygravid. Fikk kraftig panikk-/angstanfall som varte i flere dager da jeg innså at jeg skulle ha det hele livet og endte opp på legevakten og dps. Nå noen år senere klarer jeg på et vis å leve med det. Anonymkode: 8a17a...9e5 God klem til deg. Jeg fikk også en sykdom (ikke synlig) som jeg ble helt tullete av, fordi jeg tenkte at jeg skal ha det HELE livet. 8 mnd senere kan jeg fortsatt få angstanfall men lærer meg sakte men sikkert å leve med det. Har ingen valg. Oppdaget det også når jeg var høygravid ❤️ Anonymkode: e2222...cec 2
Unglued Skrevet 8. november 2021 #25 Skrevet 8. november 2021 AnonymBruker skrev (På 1.2.2020 den 0.34): Vil tipse deg om musikk som maskerer tinnitus. Sjekk YouTube -finnes helt sikkert andre apper for akkurat dette formålet. Sett på den musikken med hodetelefoner/ørepropper når du legger deg, helt nydelig. Er en del musikk hvor de har lagt inn lyder som fjerner fokuset på øresusen fullstendig. Dette kan du også sette på i bakgrunnen i huset når du er hjemme eller skal studere. Tar fokuset bort fra lyden av tinnitus. Mange lærer seg å leve med det og noen ganger endrer den form og styrke. Håper du finner litt ut av det -er veldig slitsomt å aldri få fred fra lyden. Anonymkode: ff29b...ef4 Har du link til en/flere av de som du liker best?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå