Gå til innhold

Trener noen andre steder enn SATS Elixia?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker... det er så mange mennesker i samfunnet.

Til enhver tid er noen hjemme, noen på jobb, noen på kafé, noen på tur, og noen på treningssenter. Men er det nok mennesker i Norge til at andre små lokale treningssenter og småkjeder har en evne til å overleve?

Jeg trener selv på SATS Elixia, og ser timeplaner på gruppetimer på alle sentre; om klokka er 06:15 eller om dagen er søndag ettermiddag, så er det minst 20+ på venteliste, og utenom det er senteret fullt. Grunnet pris har jeg vurdert å melde meg ut, men vil jo ikke trives på et lite lokalt senter hvor jeg og 4-5 andre trener? Vi er sosiale dyr og trenger sosiale stimuli for å fungere i hverdagen.

Vet noen f.eks. om man fort blir eneste gruppedeltager på en gruppetime på Fresh Fitness f.eks.?

Anonymkode: bd073...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg trener på Fresh Fitness og det er mange som trener her og. Tror du ikke skal være redd for å være den eneste på trening.

Jeg pleier å trene på kvelden og det er masse folk både på gruppetimer og på selve senteret. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er kulturen der? Er det mye sminke- og selfie, eller er det mer birkenzombier?

Anonymkode: bd073...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic

.....  Selvsagt har de andre treningssentrene også kunder....

Og ikke alle setter pris på å trene med masse folk. Tenker ikke på treningssenteret som stedet å få sosial stimuli. Jo færre, jo bedre.  Drar for å trene og ingenting annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme på mitt eget gulv. Uten andres drittmusikk, og uforstyrret av andre. Trener kun for å fortsatt kunne bære handleposene, og kunne gå tur etter fylte 70 og oppover. Så kun vedlikehold for min del, og ikke lenger et overpriset medlemsskap.

Anonymkode: f4606...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg byttet fra Fresh Fitness pga dårlig plass, dvs helt fullt, i de mest aktive timene.

Har trent på flere sentre, store kjeder og enkelt steder, og felles er at alle godt utstyrt har mye kunder.

Nå i januar unngår jeg f eks mandag kveld, for mye folk.

Trener ikke gruppetimer, men vet det er mye folk på de.

Anonymkode: dec19...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Hjemme på mitt eget gulv. Uten andres drittmusikk, og uforstyrret av andre. Trener kun for å fortsatt kunne bære handleposene, og kunne gå tur etter fylte 70 og oppover. Så kun vedlikehold for min del, og ikke lenger et overpriset medlemsskap.

Anonymkode: f4606...5c4

Mange av oss liker å ligge høyt over oldemora våres på kroppsskalaen, så da er ikke medlemskap overprisa 😛

jeg løfter lett 100 kg som dame, og da blir det veldig kjedelig på stuegulvet.

Er så lei av å lese om de som syns tr senter er teit 😛

ikke svar i tråden da!

Anonymkode: dec19...da2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trener på et bygdegym. Det er veldig hyggelig, man blir godt kjent med de som trener der og jeg synes det er mer personlig en SATS hvor jeg var før. Deilig å være litt alene der iblant også, da det ikke alltid er smekkfullt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 21.52, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker... det er så mange mennesker i samfunnet.

Til enhver tid er noen hjemme, noen på jobb, noen på kafé, noen på tur, og noen på treningssenter. Men er det nok mennesker i Norge til at andre små lokale treningssenter og småkjeder har en evne til å overleve?

Jeg trener selv på SATS Elixia, og ser timeplaner på gruppetimer på alle sentre; om klokka er 06:15 eller om dagen er søndag ettermiddag, så er det minst 20+ på venteliste, og utenom det er senteret fullt. Grunnet pris har jeg vurdert å melde meg ut, men vil jo ikke trives på et lite lokalt senter hvor jeg og 4-5 andre trener? Vi er sosiale dyr og trenger sosiale stimuli for å fungere i hverdagen.

Vet noen f.eks. om man fort blir eneste gruppedeltager på en gruppetime på Fresh Fitness f.eks.?

Anonymkode: bd073...f7c

Så utrolig trangsynt du virker 😅 Selvfølgelig er det masse folk som trener andre steder enn Sats Elixia!

Her i byen finnes ikke Sats Elixia, så akkurat det vs. andre kjeder/enkeltsenter er ikke noe tema. Men jeg husker i studietiden at noen jeg kjente hadde medlemskap på Sats fordi det var "kulere" enn å trene på studentsamskipnadens senter eller andre treningssentere. Jeg skjønte virkelig ikke poenget med å være medlem der når man var nødt til å sitte klar flere dager før en gruppetime for å skyndte seg å melde seg på når bookingen åpnet (for ellers var det, som du skriver, fullt og lange ventelister) og betale 600-700 kroner pr. mnd (som det kostet for studenter på den tiden - noen år siden nå) for det! Mens studentsamskipnadens senter hadde minst like bra utstyr og ingen kamp om å få bli med på gruppetimer...

Nå er jeg medlem på et stort treningssenter som tilhører en kjede. I min by finnes to store senter som tilhører hver sin kjede, samt 4-5 andre senter i varierende størrelse som ikke tilhører noen kjeder. I tillegg har bl.a. styrkeløftklubben sine egne lokaler. Nå i januar har det vært ganske fullt på treningssenteret, til tider smekkfullt på parkeringsplassen, nesten alle tredemøllene er opptatt, en del av gruppetimene har venteliste osv. Det er hyggelig stemning, men jeg synes det er slitsomt å trene når det er så mange der - i dag måtte jeg endre på rekkefølgen av øvelsene jeg hadde planlagt å gjøre fordi apparatene/vektene var opptatt, og det er jeg ikke vant med 😝 Derfor trener jeg helst hjemme nå i januar-februar (har et meget godt utstyrt treningsrom hjemme), så får jeg heller dra oftere på treningssenteret når det blir litt mindre folk igjen... Jeg drar heller på spinningtime med 10-15 stykker enn å måtte booke flere dager i forveien og at samtlige 25-30 sykler er opptatt. Synes også det er litt koseligere å legge merke til at det stort sett er de samme folkene som trener styrke samtidig som meg, men egentlig bryr jeg meg lite om det - jeg er jo der for å trene og få resultater.

Anonymkode: 74e6c...737

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...