AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 God fredagskveld! 😊 Inspirert av tråden om svarte kvinner og norske menn. I likhet med damen som startet den tråden, møter jeg utfordringer i datinglivet jeg og, men kanskje litt annerledes enn svarte kvinner. Jeg føler ikke midtøsten-damer blir seksualisert eller at vi er en "fetisj" på noe vis. Men i likhet med damen fra denne tråden, har jeg også vært på markedet i flere år og følt at bakgrunnen min hindrer meg i å finne mannen i mitt liv.. For det første finner jeg rett og slett få menn å date i utgangspunktet. Jeg er på byen og blir sjekket opp, men i mange av tilfellene er de kun interessert i et ligg. Tinder er også ganske umulig. Selv om jeg gjør det klart jeg ikke blir med dem hjem den kvelden, blir jeg bedt på en flaske vin og netflix etter et par dager med teksting/snaping.. Føler jeg ofte får komplimenter for utseendet mitt, og jeg er nok pen i noen menns øyne, så jeg tror ikke problemene mine kommer av at jeg er uattraktiv utseendemessig.. Når jeg endelig blir kjent med en som dater seriøst, føler jeg fokuset har vært veldig mye på min midtøsten-bakgrunn. Selv etter noen måneder med dating, føler jeg mennene fortsatt er opphengt i min bakgrunn. Min bakgrunn har formet meg mye som person.Jeg er dog ateist, tar høyere utdanning, spiser svin, drikker alkohol - så sånn sett ser jeg ikke denne frykten for at jeg er så annerledes? Eneste er kanskje at jeg er veldig familieorientert og mer lidenskapelig til alt. Rett og slett litt "varmere" enn den gjennomsnittlige nordmann. Jeg ser ikke på dette som noe negativt, da denne varmen hjelper meg å være et inkluderende og omsorgsfullt menneske. Vet ikke om jeg trengte en utblåsning, eller noen tips. Setter hvertfall stor pris på all respons Anonymkode: 5b198...e1c 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Det er nok mest fordommer, men tipper mange går videre fordi de antar du er muslim, og kanskje har en konservativ muslimsk familie. Det hjelper seg sikkert på sikt, men jeg tror verden trenger flere synlig uavhengige, ikketroende kvinner fra tradisjonelt muslimske land før den stereotypen der dør ut. Tajik som statsminister? Enig med deg i at utseende neppe er problemet. Du møter sikkert en mindre fordomsfull mann etterhvert. Anonymkode: 51c66...ca6 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Datet ei tyrkisk dame en periode. Hun drakk og røyka. Var sekulær men merket den kulturelle forskjellen. Kan nok kalles kulturell muslim? Ateist men muslimske kulturen var tilstede. Veldig åpen med foreldrene. Datet nesten familien🙂. Hva som sømmet seg var forskjellig. Ble etterhvert mer og mer bekymret for å gjøre kulturelle feil og støte uten egentlig å mene det. Det førte til at jeg nok var mer forsiktig og tilbakeholden. Hun likte nok godt den norske friheten, men samtidig ganske konservativ mtp mannens rolle. Dvs hun hadde ikke noe imot en "underdanig" rolle, bli forsørget hun ville være min. Vise at jeg var hennes. Men det kom med en kostnad. En mann måtte være mann. Mao verdig henne, da var hun villig til å innordne seg. Følte nesten at hun krevde det. Men veldig feminin og kvinnelige. Mer enn de fleste norske damer.... Ganske annerledes en norske "demokratiske" og likestilte forhold. Spennende dame, men det ble litt mye familie for meg etterhvert. Anonymkode: 1a3ea...742 3
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Jeg tror nok de fleste menn i Norge antar at en kvinne med bakgrunn fra Midt-Østen er off-limits. Pga religion og kultur. Jeg tror du i større grad enn andre kvinner må ta første steget i forhold til menn. Anonymkode: 393d6...2ca 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Alt du opplever med byen og tinder gjør vi norske også, menn generelt er mest bare ute etter et ligg. Spørsmål om din etniske bakgrunn tenker jeg er helt normalt , det gjør man også om folk er fra italia eller india også, men Midtøsten har jo veldig store kultur forskjeller med norge enn f.eks italia så da er det mere å snakke om og spørre om enn bare spaghetti, ost, arkitektur, vingårder og familierelasjoner (italia). Pga de store kultur forskjellene med midtøsten så er det ikke noe tvil om at mange norske menn er "redde" for å date en jente fra midtøsten. Dette kommer fra inntrykket og fordommene mot muslimer og æreskultur, og den uvitenheten om at ikke alle muslimer er konservative og at ikke alle fra midtøsten er religiøse engang. Så derfor stiller de sikkert mange dumme spørsmål og jo lenger datingen går jo reddere blir de for å møte en sint fetter kan gi han og deg problemer, og noen er også skaprasister og tenker at det er litt flaut å invitere familie og besteforeldre til et bryllup med en så annen kultur. Heldigvis er det jo også norske menn som er like varme og inkluderende som deg, men det er langt mellom å finne dem. Ikke gi opp Anonymkode: 312b8...ab3 2
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Mange fra midt-østen er ikke-religiøse. Men det hjelper dessverre lite siden det er miljøet de tilhører som er problemet. Det hjelper lite om ei dame selv synes hun er ikke-religiøs når det er mennene i miljøet hennes må ta "affære" når norsk mann prøver seg på en midt-østen-dame. Anonymkode: 6a0bc...676 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Mange fra midt-østen er ikke-religiøse. Men det hjelper dessverre lite siden det er miljøet de tilhører som er problemet. Det hjelper lite om ei dame selv synes hun er ikke-religiøs når det er mennene i miljøet hennes må ta "affære" når norsk mann prøver seg på en midt-østen-dame. Anonymkode: 6a0bc...676 Generalisering. Ikke alle menn fra midtøsten er sånn. Det er mange unge og eldre muslimer og ikke muslimer som er i mot æreskulturen og er for likestilling og kvinnens valg. Det er heller ikke sånn at en kvinne fra midtøsten må henge i et miljø med masse menn som følger æreskultur. Hvorfor kan du ikke ha mer tillitt til kvinnen selv? Hun hadde jo ikke gått etter norske menn om hun ikke hadde kunnet. Det er også mange som bryter med "miljøet" når de finner seg norsk kjæreste så ha mer tillitt til hennes valg og ikke vært så dømmende bare pga kulturen/etnisiteten! Anonymkode: 312b8...ab3 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #8 Skrevet 1. februar 2020 Skjønner at det kan være vanskelig med norske menn. De er nok skeptiske og usikre på grunn av ulik kultur og alt man hører om muslims kultur. Men hvorfor vil du ikke date menn fra Midtøsten? Det finnes jo mange av dem i Norge, og endel av dem er vel som deg på den måten at de ikke er religiøse og har høyere utdanning? Kanskje lettere å finne en partner blant dem? Eventuelt mennf fra andre land som ligner mer på din kultur? Anonymkode: bf359...805
Jessic_a Skrevet 1. februar 2020 #9 Skrevet 1. februar 2020 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skjønner at det kan være vanskelig med norske menn. De er nok skeptiske og usikre på grunn av ulik kultur og alt man hører om muslims kultur. Men hvorfor vil du ikke date menn fra Midtøsten? Det finnes jo mange av dem i Norge, og endel av dem er vel som deg på den måten at de ikke er religiøse og har høyere utdanning? Kanskje lettere å finne en partner blant dem? Eventuelt mennf fra andre land som ligner mer på din kultur? Anonymkode: bf359...805 Kanskje hun syns at nordiske menn er mest tiltrekkende og at de vestlige verdiene ligge nærmere hennes verdier? 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #10 Skrevet 1. februar 2020 16 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev: Kanskje hun syns at nordiske menn er mest tiltrekkende og at de vestlige verdiene ligge nærmere hennes verdier? Studier viser at motsatt ikke tiltrekker, langsiktig ihvertfall. så vet ikke... Kanskje du har rett. Dessuten finnes det nordiske ikke bare i Norge, men hele Norden. Danske er nordiske, finske er nordiske, svenske osv. Det er ikke sånn at om man ikke finner noen i Norge, så man bare gi opp.. Anonymkode: 6376a...387 1
Duftavsommerregn Skrevet 1. februar 2020 #11 Skrevet 1. februar 2020 (endret) 40 minutter siden, Firebarnsmor86 skrev: Kanskje hun syns at nordiske menn er mest tiltrekkende og at de vestlige verdiene ligge nærmere hennes verdier? Jeg kjenner godt til forholdene i midtøsten og kulturen som råder der! Forhold med damer derfra blir ikke noe lett noe som noen later som er tilfellet. Som oftest vil du som noen beskriver få med hele familien på kjøpet! Det er jo helt greit om man takler dette. Selv om dette er mer sekulære mennesker ligger tradisjon og kulturen der i en helt annen gate enn i Norden. Æresbegreper som nordmenn ikke fatter bæret av kan lett gi store problemer om man ikke behandler damen godt. Religionen sitter ofte i mennesker langt utover det med personlig tro også. Her er det et mylder av forskjellige religioner alt ifra kristendom til islam med forskjellige retninger og konflikter også. Noe som lett kan gi gnissinger i et forhold om det er snakk om familie og barn. På mange måter synes jeg at verdiene slike damer har med seg angående familie er verdifulle! Men da om man faktisk deler disse verdiene. Ellers vil det neppe gå så bra i lengden. Når det gjelder menn fra midtøsten er dette litt i en annen gate, der er det mye rart. Familie og klanstrukturer råder i en helt annen form enn i Norge. Der kvinner er underlagt streng sosial kontroll. Dette gjelder ikke menn! De kan lett hore rundt uten at det skader deres omdømme. Trakker du de på tærne som kvinne er fysisk reaksjon noe som er helt normalt i disse kulturene. Det gjelder helt sikkert ikke alle, men det kan man som kvinne aldri vite før det ofte er for sent. En kvinne som gjør det samme? Blir satt under sosial kontroll, vil raskt få fysiske reaksjoner og blir raskt utstøtt. Endret 1. februar 2020 av Duftavsommerregn 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #12 Skrevet 1. februar 2020 Utseendet er i hvert fall ikke problemet. Er nok heller det at du har møtt overfladiske menn. Dere fra Midtøsten har utrolig vakkert hår, som vokser seg lagt og tjukt. De fleste av dere har også veldig fine ansiktstrekk. Og litt farge på huden er heller ikke feil. Jeg ønsker selv at jeg var like pen. Vet det er en annen måte å være pen på. Men jeg syns trekk fra Midtøsten er veldig pent Anonymkode: 9831c...cc9 1
Duftavsommerregn Skrevet 1. februar 2020 #13 Skrevet 1. februar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Utseendet er i hvert fall ikke problemet. Er nok heller det at du har møtt overfladiske menn. Dere fra Midtøsten har utrolig vakkert hår, som vokser seg lagt og tjukt. De fleste av dere har også veldig fine ansiktstrekk. Og litt farge på huden er heller ikke feil. Jeg ønsker selv at jeg var like pen. Vet det er en annen måte å være pen på. Men jeg syns trekk fra Midtøsten er veldig pent Helt klart flotte damer så lenge de er ung, men i disse kulturene er det ikke nødvendigvis at dette varer veldig lenge. De har ikke samme kultur for å trene og ta vare på seg selv. De eldes veldig mye raskere en norske kvinner synes jeg. De har bare ikke samme kultur for å trene, gå turer og bruke kroppen sin. Det er begrenset hvor lenge man kan dekke over aldring med sminke Et ordtak fra norske soldater i Libanon var blant annet : Pen langt ifra, men langt ifra pen Når du kom tettere på kom fort "barten" frem og de manglende tennene. Offentlige helsetiltak i disse landene som tannlege og andre helsetjenester er overhodet ikke på samme nivå som i Norden. Det bærer ofte både menn og kvinner preg av, iallefall når de drar litt på årene. Da snakker vi om bikket 30. 1
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #14 Skrevet 1. februar 2020 2 minutter siden, Duftavsommerregn skrev: Helt klart flotte damer så lenge de er ung, men i disse kulturene er det ikke nødvendigvis at dette varer veldig lenge. De har ikke samme kultur for å trene og ta vare på seg selv. De eldes veldig mye raskere en norske kvinner synes jeg. De har bare ikke samme kultur for å trene, gå turer og bruke kroppen sin. Det er begrenset hvor lenge man kan dekke over aldring med sminke Et ordtak fra norske soldater i Libanon var blant annet : Pen langt ifra, men langt ifra pen Når du kom tettere på kom fort "barten" frem og de manglende tennene. Offentlige helsetiltak i disse landene som tannlege og andre helsetjenester er overhodet ikke på samme nivå som i Norden. Det bærer ofte både menn og kvinner preg av, iallefall når de drar litt på årene. Da snakker vi om bikket 30. Hmmm. Det er nok ganske individuelt. Jeg syns i hvert fall Iranske og Israelske trekk er pene. De jeg har møtt derfra hadde ikke tendens til bart eller dårlige tenner i hvert fall. Det har jeg sett mer av blant indiske (har ikke sett så mange av de da). Når det kommer til helsepersonell i Iran, har de bedre leger, tannleger og kirurger enn i Norge. Det har jeg sett flere ganger. De beste legene på avdelingen jeg jobbet på, var ikke etnisk norske. Og nesten alle spesialistene jeg har vært borti, har vært fra Midtøsten et sted. Det var også den beste tannlegen jeg har vært hos. Han fjernet visdomstanna mi, og jeg hadde ikke vondt i det hele tatt. Anonymkode: 9831c...cc9
Duftavsommerregn Skrevet 1. februar 2020 #15 Skrevet 1. februar 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når det kommer til helsepersonell i Iran, har de bedre leger, tannleger og kirurger enn i Norge. Det har jeg sett flere ganger. De beste legene på avdelingen jeg jobbet på, var ikke etnisk norske. Og nesten alle spesialistene jeg har vært borti, har vært fra Midtøsten et sted. Det var også den beste tannlegen jeg har vært hos. Han fjernet visdomstanna mi, og jeg hadde ikke vondt i det hele tatt. Det er ikke dette jeg snakker om. De har noen av de beste legene og helsepersonellet i verden i hele midtøsten. Problemet er at det langt ifra er for alle, de har ikke de samme helsetjenestene som er "gratis" for store deler av befolkningen. De som har forsikring og mye penger er i en helt annen situasjon. Dett varierer fra land til land, men er vel lang ifra slik vi har det i Norden. 1
Gjest Roseglose Skrevet 1. februar 2020 #16 Skrevet 1. februar 2020 Heihei! jeg har en del venninner som enten er halvt eller helt utenlandske (de fleste med bakgrunn fra Midtøsten). Når vi er ute som en gjeng så opplever ofte de jentene at de blir sett på som «forbudt» for norske gutter. Selv om de er single og gjerne ønsker en norsk kjæreste så sliter de med dette. Det er ikke noe problem med noen av de utseendemessig, men jeg som står på sidelinjen tror at mange Gutter er usikre pga bakgrunnen de ANTAR at jentene har. jeg og en til i gruppa er mixa med latinske gener, og opplever også at gutter har kommet til en av oss for å si at de finner en av De andre jentene interessert. Vi ser «annerledes» ut. Vi tar på oss en wingman rolle da (som gode venninner selvsagt stiller opp som) og sørger for at de guttene veit at venninnene våre er tilgjengelige. Kanskje du trenger å spre ordet til venninnene dine så de kan gjøre samme «jobben»? btw. Som en frigjort kvinne ser jeg ofte på p-0-r-n. Haha, da har de jo en egen kategori med arabiske damer, så det må være at mange synes dere er vakre (noe jeg absolutt er enig i), men de tror dere er forbudt frukt? Det er selvsagt mega kjipt for dere.
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #17 Skrevet 1. februar 2020 Ts. Hold deg unna norske menn. De vil kun knulle deg. Har de fått tømt seg i deg er de fornøyd og «takk og farvel». Anonymkode: d577d...339
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2020 #18 Skrevet 2. februar 2020 1 hour ago, AnonymBruker said: Ts. Hold deg unna norske menn. De vil kun knulle deg. Har de fått tømt seg i deg er de fornøyd og «takk og farvel». Anonymkode: d577d...339 Du må ha sett for mye på Paradise Hotel o.l. makkverk. Dette stemmer ikke i det hele tatt for 90% av befolkninga. Norske menn flest har færre partnere enn kvinner flest, og har kanskje en ny sexpartner i tiåret i gjennomsnitt de årene man er seksuelt aktiv. Det er heller mer sannsynlig at en mann vil forsøke å innlede et forhold enn at en kvinne vil det, gitt at man finner en mann som tilhører de 90% som ikke er rundbrennere. Anonymkode: f25bc...97a 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå