AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Hei jeg tråkket i noe glass som gikk igjennom skosålen på onsdag jeg fikk det renset av legevakta og sydd igjen for det blødde. Nå har det sluttet og blød og er ikke særlig vondt. Men kan dere se noe tegn til infeksjon? Det verker ikke noe. Men en kompis av meg sier at den streken er blodforgiftning. Er dette sant? er gutt 16 år? Anonymkode: eff15...2f8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Obs jeg glemte og si at det ikke er hovent eller noe Anonymkode: eff15...2f8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Det er nok bare en blødning under huden, helt normalt. Altså et blåmerke. Om det blir rødt, varmt, hovent og puss - da kan du mistenke infeksjon. Det er normalt at det er både rødt, varmt og hovent i starten fordi det gror. Så lenge det ikke er langt ut fra sårkanten så har du ingenting å være bekymret for. Følg instruksene du har fått av de på legevakten ang hygiene og følg med på det så går det nok helt fint. Anonymkode: a45c1...480
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok bare en blødning under huden, helt normalt. Altså et blåmerke. Om det blir rødt, varmt, hovent og puss - da kan du mistenke infeksjon. Det er normalt at det er både rødt, varmt og hovent i starten fordi det gror. Så lenge det ikke er langt ut fra sårkanten så har du ingenting å være bekymret for. Følg instruksene du har fått av de på legevakten ang hygiene og følg med på det så går det nok helt fint. Anonymkode: a45c1...480 Ja ok Jeg er bare livredd for nå har jeg lest om blodforgiftning og kompisene påstår at jeg har fått det. Også ser jeg på nettet at man må amputere og kan dø. Og jeg har dødsangst som faen. Men skal bestille en kontrolltime til uka bare for og være sikker på at ting går bra Anonymkode: eff15...2f8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er nok bare en blødning under huden, helt normalt. Altså et blåmerke. Om det blir rødt, varmt, hovent og puss - da kan du mistenke infeksjon. Det er normalt at det er både rødt, varmt og hovent i starten fordi det gror. Så lenge det ikke er langt ut fra sårkanten så har du ingenting å være bekymret for. Følg instruksene du har fått av de på legevakten ang hygiene og følg med på det så går det nok helt fint. Anonymkode: a45c1...480 Jeg tråkka på glass ute på et stort lager sted. Sikkert ikke glasskår men noe til bil eller noe annet. Anonymkode: eff15...2f8
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Det ser mer ut som et blåmerke enn en direkte strek. MEN når det er sagt er du redd, kontakt legevakta. Ellers ville jeg holdt et øye med den, om den fortsetter å bevege seg, da kan det godt være blodforgiftning, og du bør reise til legevakten Anonymkode: 57c02...c78
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 Hadde de fryktet blodforgiftning så hadde de gitt deg antibiotika for å minske sjansen. Sjansen for å utvikle sepsis er lav. Får du feber så bør du kontakte lege. Ellers så får du bare hold såret rent. Anonymkode: a45c1...480
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Det ser ikke infisert ut. Anonymkode: 1a558...429
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 Hvis du får blodforgiftning kjenner du deg dårlig, høy feber og sannsynligvis frostanfall ( -> at du fryser så mye at du skjelver, skyldes at feberen stiger). Så hvis du kjenner deg frisk og ikke har feber så kan du ta det helt med ro. Stripen har ingenting med blodforgiftning å gjøre. Anonymkode: dd6e1...25b
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du får blodforgiftning kjenner du deg dårlig, høy feber og sannsynligvis frostanfall ( -> at du fryser så mye at du skjelver, skyldes at feberen stiger). Så hvis du kjenner deg frisk og ikke har feber så kan du ta det helt med ro. Stripen har ingenting med blodforgiftning å gjøre. Anonymkode: dd6e1...25b Jobber du innen helse? Anonymkode: eff15...2f8
Gjest Chroma Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 Du har fått gode råd her, men ville bare legge til at hvis du er usikker kan du ta en telefon til legevakten og spørre de. God bedring med foten
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå