AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Er det greit å stå på flere valpelister hos forskjellige hundeoppdrettere samtidig? Gjør du det? Har du gjort det? Tispa kan jo gå tom, det kan komme for få valper osv. Oppdretterne kan også ombestemme seg og at de ikke ønsker valper allikevel. Må jeg informere dem at jeg står på flere lister? Anonymkode: 22d83...6ed
Ms. Steele Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Jeg vil si det er en uting. Seriøse hundeoppdrettere har gjerne valgt deg ut som potensiell valpekjøper ved å gjøre en nøye vurdering. I mange miljøer så er det lange ventelister på valper og det er (heldigvis) ikke hvermansen som får kjøpe. Vi står selv på valpeliste nå og fikk spørsmål om vi stod på flere lister. Det er ganske mye jobb å plukke ut de potensielle kjøperene, så om du plutselig skulle trekke deg så ville oppdretteren måtte ta en ny runde. Om det er slik i hundemiljøer der valper nærmest produseres kontinuerlig vet jeg ikke, men i enkelte hundemiljøer så er det slik som beskrevet ovenfor. Du burde informere om at du står på flere lister, men også kanskje da informere om hvorfor du gjør det og begrunne det godt. Ønsker deg uansett lykke til! Selv så gleder vi oss enormt til eventuelt å bli valpekjøpere i løpet av våren Nesten som en slags forelskelsefølelse 1
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Jeg sto på flere lister når jeg skulle ha første hunden min. En var usikker, en hadde fått solgt alle, me greit med noen på vent. Nå som jeg er kjent i miljøet og vet hvilken kombinasjon jeg vil ha, og hvem som har kull, så er jeg kun på en liste. Anonymkode: 9f5e1...651
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 Ja det er ok så lenge du informerer og er åpen om det. Anonymkode: aca07...0c5
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Men da er det fare at man plutselig står helt uten valp. Om man kun satser på en kombinasjon av gangen. Anonymkode: 22d83...6ed
AnonymBruker Skrevet 9. februar 2020 #6 Skrevet 9. februar 2020 Jeg er oppdretter. Og når folk tar kontakt med meg, er eg klar over at de nok står på flere lister. Det er vi alle oppdrettere klar over. For å stå på min liste. Sender man en mld. Jeg legger ikke noe stor sjel i den listen, nettopp fordi som du sier, folk står på mange lister osv. Når jeg vet tispen er drektig, informerer jeg de på listen om dette. Og spør om de fortsatt er inntr. Noen har da kjøpt seg hund, noen har ombestemt seg og noen er fortsatt inntr. Når valpene blir født tar jeg på nytt kontakt med de på listen. Og spør. SÅ begynner jeg da å snakke nærmere med de for å se om det er aktuelt å selge valp til de Anonymkode: 29d1c...2c2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå