marsvin Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Hei. Har møtt en mann én kveld, på cafe, koselig, liker han som person, men kjente ingen stor tiltrekning med det aller første. Tenker jeg skal bli litt mer kjent og se hva som kan evt. dukke opp av litt romantiske følelser og lyst. Nå skal vi ha date nr.2, han har invitert meg på middag hjem til han. Desverre er min erfaring i vår kultur at middagsinvitasjoner hjemme innebærer en forventing om sex. Når man sitter der, i sofaen med et glass. Jeg vil ikke ligge med han, ikke på dette tidspunktet ihvertfall. Jeg vil så gjerne tro at det finnes de som bare kan være litt gentleman og invitere på middag uten at man forventer å ende i lakenet. Vil han føle seg lurt hvis jeg sier ja til middagsinvitasjon, men ikke blir med å tar desserten på soverommet ??
Castor Troy Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Enten vil han spare penger, eller så vil han gjerne bli bedre kjent 😍😁 Eller si på forhånd du må gå tidlig pga jobb eller en eller annen forpliktelse. Da vet han før daten at du verken blir sen eller skal overnatte. 2
Okapi Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Spiller det noen rolle hva han forventer? Hvis han prøver seg kan du jo bare si nei. Hvis han reagerer urimelig negativt på det, vet du at du ikke kan gå videre med ham. 5
marsvin Skrevet 31. januar 2020 Forfatter #4 Skrevet 31. januar 2020 12 minutter siden, Okapi skrev: Spiller det noen rolle hva han forventer? Hvis han prøver seg kan du jo bare si nei. Hvis han reagerer urimelig negativt på det, vet du at du ikke kan gå videre med ham. Ja, godt poeng Bare kjenner til at (spesielt nordmenn) forventer at det er normen. at man da er prippen og ikke forsto hva invitasjonen betød. Men var jo ikke «Du, meg og en flaske vin^^?» heller. Jeg får bare gå inn og håpe at han ikke er en slik.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 Jeg tenker at han helt klart har baktanker med det, ja... Det er ikke sååå vanlig blant single menn å holde middagsselskaper eller invitere folk til måltider hjemme. Hvis han vil dere skal bli kjent med mål om noe langsiktig, er det vel like bra f eks å gå en lang tur og spise lunsj et sted på veien, ikke bli så intime på tomannshånd med en gang. Anonymkode: af8f2...812 2
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #6 Skrevet 1. februar 2020 Det er mange som forventer sex på hjemmedate ja. Spesielt om det er kl 19 en lørdag liksom, og ikke kl 17 en tirsdag. Jeg unngår det så lenge jeg kan av den grunn! Han har ingen rett til å bli fornærma men de blir jo veldig krenka i manneegoet sitt fordi de prøver seg uten å få det de vil ha og noen tror de liksom har rett på sex i "flinkhetspoeng" fordi de liksom var så "romantiske og flinke" som hadde lagd middag og kanskje "tilogmed" vasket dassen og ryddet unna skittentøy (wow flink! *ler*)... Situasjonen kan bli veldig ubehagelig for det er vanskelig å avvise uten at stemningen blir ubehagelig, syns jeg, og det er også veldig ubehagelig å sitte der å føle at nå prøver han seg snart.. Jeg avskriver egentlig menn som inviterer meg hjem så raskt og gjennomskuer de for å bare være ute etter sex. Enten finner jeg på en unnskyldning for å si nei, og senere forklarer at jeg ikke tror vi vil passe sammen, og stopper å treffe han. Eller så spør jeg om vi ikke heller skal gå en tur, prøve maten på *navngitt sted ute* eller spille bowling istedet Anonymkode: 368ef...e25 3
AnonymBruker Skrevet 1. februar 2020 #7 Skrevet 1. februar 2020 23 timer siden, marsvin skrev: Hei. Har møtt en mann én kveld, på cafe, koselig, liker han som person, men kjente ingen stor tiltrekning med det aller første. Tenker jeg skal bli litt mer kjent og se hva som kan evt. dukke opp av litt romantiske følelser og lyst. Nå skal vi ha date nr.2, han har invitert meg på middag hjem til han. Desverre er min erfaring i vår kultur at middagsinvitasjoner hjemme innebærer en forventing om sex. Når man sitter der, i sofaen med et glass. Jeg vil ikke ligge med han, ikke på dette tidspunktet ihvertfall. Jeg vil så gjerne tro at det finnes de som bare kan være litt gentleman og invitere på middag uten at man forventer å ende i lakenet. Vil han føle seg lurt hvis jeg sier ja til middagsinvitasjon, men ikke blir med å tar desserten på soverommet ?? Ville skygget langt unna hjemmetreff på date nr 2. Dette er noe som bør komme på date nr 10 eller videre. Når man er blitt litt bedre kjent og dette kan være litt tryggere. Du vet ikke en dritt om denne mannen og jeg ville tenkt sikkerhet! Derfor de fleste tidlige datene bør foregå offentlig på pub, restauranter, kino, tur, etc. For all del tenk på din egen sikkerhet. Ja det er helt garantert fra en mann side at han forventer sex med en slik invitasjon. Om han aksepterer et nei vet du ikke en dritt om. Anonymkode: ee6da...a91 6
marsvin Skrevet 3. februar 2020 Forfatter #8 Skrevet 3. februar 2020 (endret) Da var daten ferdig dere. Det var hyggelig, spiste middag og snakket og ble kyssing. Tror jeg var der i 5 timer. Jeg ble absolutt mer tiltrukket, og jeg kunne gått hele veien, men jeg synes selv det blir bedre om man bygger det opp litt, mer enn andre gang man sees. På et tidspunkt spurte han om jeg ville «kose litt mer», men sa nei , ikke i dag. Tror han synes det var litt rart, mulig han ble litt skuffet over at jeg tok bussen sent hjem istedet for å bli der. I dag sendte vi et par mld., men han virker kort og uinteressert. Så da kan det hende at han mistet interessen.. (Noe som jeg foresten trodde var motsatt,.. når man har ligget sammen, er det jo gjort. og da er det jo en del som er ferdig med den jenta, og ikke noe mer å finne ut av) Endret 3. februar 2020 av marsvin 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2020 #9 Skrevet 3. februar 2020 1 time siden, marsvin skrev: Da var daten ferdig dere. Det var hyggelig, spiste middag og snakket og ble kyssing. Tror jeg var der i 5 timer. Jeg ble absolutt mer tiltrukket, og jeg kunne gått hele veien, men jeg synes selv det blir bedre om man bygger det opp litt, mer enn andre gang man sees. På et tidspunkt spurte han om jeg ville «kose litt mer», men sa nei , ikke i dag. Tror han synes det var litt rart, mulig han ble litt skuffet over at jeg tok bussen sent hjem istedet for å bli der. I dag sendte vi et par mld., men han virker kort og uinteressert. Så da kan det hende at han mistet interessen.. (Noe som jeg foresten trodde var motsatt,.. når man har ligget sammen, er det jo gjort. og da er det jo en del som er ferdig med den jenta, og ikke noe mer å finne ut av) I hvordan sammenheng og scenario begynte dere å kysse? Er invitert på hjemmedate neste uke og bare orker ikke den der "skal vi se på film?" og han prøver å vri hodet mitt til kyssing og klåing. Men ok om det skjer naturlig. Forresten bra du sa nei til mer, og ja kan godt hende han mistet interessen fordi han nå skjønner du er mer seriøs enn hva han søker, men i såfall er det bare fint han mistet interessen så slipper du å holde på med og ligge med en mann som tilsynelatende uansett kanskje ikke vil ha forhold. Om dere ses igjen ville jeg spurt han hva han søker Anonymkode: 368ef...e25 1
marsvin Skrevet 4. februar 2020 Forfatter #10 Skrevet 4. februar 2020 På 3.2.2020 den 3.38, AnonymBruker skrev: I hvordan sammenheng og scenario begynte dere å kysse? Er invitert på hjemmedate neste uke og bare orker ikke den der "skal vi se på film?" og han prøver å vri hodet mitt til kyssing og klåing. Men ok om det skjer naturlig. Forresten bra du sa nei til mer, og ja kan godt hende han mistet interessen fordi han nå skjønner du er mer seriøs enn hva han søker, men i såfall er det bare fint han mistet interessen så slipper du å holde på med og ligge med en mann som tilsynelatende uansett kanskje ikke vil ha forhold. Om dere ses igjen ville jeg spurt han hva han søker Anonymkode: 368ef...e25 Vi kysset da vi satt i sofaen og hørte på musikk. jeg satt meg nærmere han en stund, og så kysset han meg. hehe, se på film er en klassiker men det er irriterende med de som begynner å klå og vri hodet da. det er ganske uelegant synes jeg. Ja.. jeg vet ikke helt. mulig det var snodig av meg å dra hjem 00:30, istedet for å sove over. Han har vært veldig stille nå i etterkant, og svarte bare kort sånn "ok:)" da jeg svarte på hva jeg hadde gjort den dagen. og "ja, det var hyggelig det " da jeg sa takk for gårsdagen. Men jeg vet ikke om han hadde villet ha kontakt om vi endte i sengs uansett.. er nok av de historiene der, når man ligger sammen, og så blir de stille etterpå og ikke er interessert. Lykke til på daten!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå