Gå til innhold

Lamictal mot anfall?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått resept på lamictal mot tilbakevendende depressiv lidelse, ser at psykiateren har skrevet mot anfall på resepten.. Hva menes med dette?? Har da ikke anfall men tilbakevendende depresjon.

Anonymkode: 4c748...056

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Medisinen brukes også for de som har epilepsi, men rart at psykiateren har skrevet mot anfall og ikke depressiv lidelse på resepten da

Skrevet

Jeg har ikke epilepsi så merkelig formulering.

TS

Anonymkode: 4c748...056

Skrevet

Nå vet ikke jeg veldig mye om Lamictal på blå resept, men kanskje det har noe med det å gjøre? Fikk utskrevet Seroquel en gang fordi jeg slet med søvn, men psykiateren merket det med noe annet slik at jeg skulle få den på blå resept. Får du den på blå resept? Ring og hør om noen kan spørre psykiateren for deg.

Anonymkode: e6129...e8f

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nå vet ikke jeg veldig mye om Lamictal på blå resept, men kanskje det har noe med det å gjøre? Fikk utskrevet Seroquel en gang fordi jeg slet med søvn, men psykiateren merket det med noe annet slik at jeg skulle få den på blå resept. Får du den på blå resept? Ring og hør om noen kan spørre psykiateren for deg.

Anonymkode: e6129...e8f

Jeg tar Lamictal og legen har skrevet stemningsstabiliserende på den og jeg får den på blå resept.

Skrevet

Det elektroniske reseptformidleren er et tulleprogram som kan finne på mye rart. Hvis man ikke passer godt på kan man risikere at indikasjonen man skriver på blir noe helt annet enn tenkt. 

Det kan også ha med blåresept-regler å gjøre, uten at jeg har sjekket det. 

Anonymkode: 03fc5...929

Skrevet

Jeg får lamictal som stemningsstabiliserende, så det er ikke sånn at de ikke kan lage blåresept om man ikke skal ha Det mot epilepsi. 

Anonymkode: 0e4a5...8b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...