AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #1 Skrevet 31. januar 2020 Jeg er så usikker så jeg spør her. Jeg har datet en mann i lang tid og vi er glade i hverandre. Jeg ønsker nok mer enn han. Jeg tenker da på å flytte sammen en dag. Vi eier hver vår bolig og er voksne. Han kan se på hus og vise til meg. Jeg sier huset er fint og da kan han si at vi to sammen kan kjøpe set og bli gjeldsfrie. Vi har snakket om dette noen ganger, men det har ikke skjedd ennå. Han tar meg med på absolutt alt, det er vel svært lite jeg ikke vet om han. Vi har sett på biler og båter, han elsker sjøen. Jeg sier min mening om bilene og båtene. Han rådfører seg med meg med spørsmål som Hva liker du da? Han vil at jeg også skal like det han evt kjøper. Sånne ting får jo meg til å tru han har ett håp med oss sammen i fremtiden. Så kan han plutselig en dag si at han aldri skal bo sammen med noen igjen. Han vil bo alene, det blir beste for han, den dagen. Så er det meg, jeg har ett tidligere issue han ikke liker. Det er forbi nå, men det sitter så i han at han kan si: Du vet hvorfor jeg ikke kan satse på deg og det er pga det som har vært. Så kan han en dag snakke om noe og jeg er plutselig involvert voldsomt igjen. Nå begynner jeg å bli litt lei. Jeg føler jeg wr på en berg og dalbane. Jeg elsker virkelig den mannen, så håper jeg bare er usikker på meg selv som gjør at jeg reagere sånn. Anonymkode: b3a76...6e9
Gjest theTitanic Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Så slemt. Hvorfor må han gni det inn tro?
tangent Skrevet 31. januar 2020 #3 Skrevet 31. januar 2020 Hvorfor snakker du ikke med ham? Hadde jeg fått to ulike beskjeder så hadde jeg spurt hva han egentlig vil med fremtiden. Dette er jo bare noe dere må kunne ha en samtale om.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #4 Skrevet 31. januar 2020 1 minutt siden, tangent skrev: Hvorfor snakker du ikke med ham? Hadde jeg fått to ulike beskjeder så hadde jeg spurt hva han egentlig vil med fremtiden. Dette er jo bare noe dere må kunne ha en samtale om. Jeg har forsøkt flere ganger. Jeg spør hvorfor snakker du om oss, for så en dag skal du aldri bo sammen med noen. Da svarer han at det ikke er meningen. Han sier unnskyld og er tydelig lei seg. Allikevel skjer dette gang på gang. Anonymkode: b3a76...6e9
Jr.Garcon Skrevet 31. januar 2020 #5 Skrevet 31. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har forsøkt flere ganger. Jeg spør hvorfor snakker du om oss, for så en dag skal du aldri bo sammen med noen. Da svarer han at det ikke er meningen. Han sier unnskyld og er tydelig lei seg. Allikevel skjer dette gang på gang. Anonymkode: b3a76...6e9 Da hadde jeg sagt fra absolutt hver gang han sa det helt til han sluttet / til jeg ikke orket å forholde meg til det lenger.
Oslodamen Skrevet 31. januar 2020 #6 Skrevet 31. januar 2020 Han kan også være oppriktig ambivalent og føle noe én dag og noe annet en annen dag. Han kjenner uansett på en usikkerhet og svinger i følelsene. Det kan jo gå seg til, men sikkert best å snakke med ham om det. Hvorfor kan han ikke satse på deg pga noe som har vært? Det skjønner jeg ikke, med mindre du har en voldelig eller heavy kriminell fortid eller noe. At han sier dette høres litt manipulativt ut. Som om han ønsker å påføre deg skam over fortiden din.
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #7 Skrevet 31. januar 2020 I starten med min samboer sa jeg at jeg aldri skulle ha flere barn forsi jeg ble alene med første. Jeg følte meg vanvittig alene med å føde og oppdra et barn alene fordi eksen brydde seg kun om seg selv. I blant kunne jeg si at jeg ville ha stor familie og et lite hus på landet. En annen gang kunne jeg si at jeg ikke ville ha flere barn i redsel for å bli alene med to. Jeg var vettskremt av min første erfaring, men etter en tid og en tålmodig kjæreste så roet disse tankene seg. Nå bor vi som min opprinnelige drøm, flere barn og et lite hus på en gård. Anonymkode: dcde6...d71
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #8 Skrevet 31. januar 2020 Greia for dere blir jo da å finne ut om han egentlig ønsker å bo med noen eller om han ønsker å ville ønske det. Anonymkode: dcde6...d71
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #9 Skrevet 31. januar 2020 10 minutter siden, Oslodamen skrev: Han kan også være oppriktig ambivalent og føle noe én dag og noe annet en annen dag. Han kjenner uansett på en usikkerhet og svinger i følelsene. Det kan jo gå seg til, men sikkert best å snakke med ham om det. Hvorfor kan han ikke satse på deg pga noe som har vært? Det skjønner jeg ikke, med mindre du har en voldelig eller heavy kriminell fortid eller noe. At han sier dette høres litt manipulativt ut. Som om han ønsker å påføre deg skam over fortiden din. Jeg har misbrukt tabletter og det gjorde jeg også i begynnelsen vi kjente hverandre. Problemet er at han til tider gjør det selv nå i dag, mens jeg har sluttet helt. Frister ikke å begynne igjen engang og det vet han. Vil bare si at han ikke misbruker hver dag, ikke hver uke engang. Kun når han har veldige smerter i kroppen etter veldig tung og krevende jobb. Anonymkode: b3a76...6e9
Oslodamen Skrevet 31. januar 2020 #10 Skrevet 31. januar 2020 Kan det være at han egentlig ønsker å bo med deg, samtidig som han ennå ikke klarer å stole helt på at du aldri vil få tilbakefall? Da vil ihvertfall tiden være på din side. Etterhvert som han ser at du klarer det, vil han bli tryggere på at det går bra også i fremtiden. Hvor mange år siden er det da? Hvis det er mer enn fem år, burde han vel kunne stole på deg etterhvert, men jeg skjønner at han kan være litt avventende hvis det bare har gått et år eller to.
Midnight Skrevet 31. januar 2020 #11 Skrevet 31. januar 2020 Så det du skriver er at han gjerne vil ha meningen din om hobbyen sin, men at han ikke ønsker å binde seg til deg fordi du tidligere har misbrukt medikamenter - noe som han nå gjør? What a man, what a man.. Synes du skal følge magefølelsen din her, ts. Jeg synes ikke du overtenker. Han viser lunken interesse, spør du meg. Husk at menn kan si mye, og vi kvinner er flinke til å la oss bli blendet av ord. I dette tilfellet matcher ikke det han sier; «La oss kjøpe hus sammen» med det han viser i handling. I tillegg er han dobbeltmoralsk. Kanskje det heller ikke er så lurt for deg å involvere deg i en kar som misbruker medikamenter..? Jeg vet ikke hva du tenker, ts, men jeg synes du fortjener en skikkelig bra fyr som viser at han virkelig vil!
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #12 Skrevet 31. januar 2020 9 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er så usikker så jeg spør her. Jeg har datet en mann i lang tid og vi er glade i hverandre. Jeg ønsker nok mer enn han. Jeg tenker da på å flytte sammen en dag. Vi eier hver vår bolig og er voksne. Han kan se på hus og vise til meg. Jeg sier huset er fint og da kan han si at vi to sammen kan kjøpe set og bli gjeldsfrie. Vi har snakket om dette noen ganger, men det har ikke skjedd ennå. Han tar meg med på absolutt alt, det er vel svært lite jeg ikke vet om han. Vi har sett på biler og båter, han elsker sjøen. Jeg sier min mening om bilene og båtene. Han rådfører seg med meg med spørsmål som Hva liker du da? Han vil at jeg også skal like det han evt kjøper. Sånne ting får jo meg til å tru han har ett håp med oss sammen i fremtiden. Så kan han plutselig en dag si at han aldri skal bo sammen med noen igjen. Han vil bo alene, det blir beste for han, den dagen. Så er det meg, jeg har ett tidligere issue han ikke liker. Det er forbi nå, men det sitter så i han at han kan si: Du vet hvorfor jeg ikke kan satse på deg og det er pga det som har vært. Så kan han en dag snakke om noe og jeg er plutselig involvert voldsomt igjen. Nå begynner jeg å bli litt lei. Jeg føler jeg wr på en berg og dalbane. Jeg elsker virkelig den mannen, så håper jeg bare er usikker på meg selv som gjør at jeg reagere sånn. Anonymkode: b3a76...6e9 Hei, dere har datet i lang tid men fortsatt ikke blitt kjærester. Dette burde si sitt. Han sier at han aldri skal bo med noen. Dette sier sitt. Han sier at han ikke kan satse på deg. Dette sier sitt. Du har det i klartekst. Skjønner du er glad i han men han vil ikke ha det anderledes enn nå, dating/elskerforhold og gode venner. For din egen skyld bør du kutte relasjonen for dette kommer du ingen vei med dit du ønsker og har forhåpninger om. Anonymkode: c1428...ec9
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #13 Skrevet 31. januar 2020 Forresten drev jeg med en fyr som var lik angående det med å se på hus, biler, båter, ferier sammen og han legger opp til å liksom planlegge dette sammen , hvilket hus likte du best, kan du ikke kikke på hus hvis du får tid, hva syns du om den bilem osv. Men det var bare tidsfordriv for han, ikke noe han hadde tenkt til. Ser på det som en kombinasjon av tidsfordriv og "drømmetenking" som egentlig ikke har noe med meg/oss å gjøre, og en form for manipulering "lokkemiddel" så man opplever at relasjonen går fremover så man holder ut lenger, mens det egentlig ikke er noen fremgang for at han kunne ha det som plommen i egget. Anonymkode: c1428...ec9
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå