Gå til innhold

Bytting hos Kitch'n?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg har fått en ting som jeg ønsker å bytte, og vet ikke hvor det er kjøpt, men de har det hos Kitch'n.

Noen som vet om man kan bytte noe der uten byttelapp, såfremt de har det i sortimentet?

Anonymkode: 93efa...bd6

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ganske sikker på at du må ha kvittering.

• Liker 1
Skrevet

Det der er grunnen til at folk MÅ huske byttelapp når de gir bort ting! Tenk deg oss som står i butikk når noen kommer å skal bytte noe vi

1) ikke vet med sikkerhet er kjøpt hos oss

2) ikke vet når ble kjøpt. Ergo det kan godt ha blitt kjøpt på salg. 

At folk ikke skjønner det er faen meg utrolig

Anonymkode: 77c8e...b52

• Liker 6
Skrevet

Jeg har fint cåhh bytte på Kitchn uten byttelapp, så lenge det så helt og fint ut og de solgte det der. 

Anonymkode: 0d0ec...bef

• Liker 3
Skrevet

Jeg har også fått byttet ting der, uten kvittering/byttelapp. De er ikke pliktige til å gjøre dette, men det er ikke farlig å spørre.

Hvis du er høflig, så øker sjansen.. 

• Liker 3
Skrevet

Gå og prøv, det skader ikke. De aller fleste butikker er veldig behjelpsomme på akkurat det (så lenge de faktisk kan videreselge varen, den må være i original emballasje og ikke åpnet/ødelagt osv). Grunnen til at man "må" ha kvittering er at butikken ikke kan gi ut penger når de ikke vet hvor mye du opprinnelig betalte for den (kan ha vært solgt på salg osv), men som oftest får man fortsatt lov til å få en tilgodelapp med samme prisen som varen koster akkurat der og da. På den måten forblir pengene inne i butikken, du bare bytter varen til noe annet til samme nåværende pris. Om den er 100% lik som den de selger på Kitchen tror jeg det mest sannsynlig vil gå greit.

• Liker 2
Skrevet
20 minutter siden, Oppgitt78 skrev:

Jeg har også fått byttet ting der, uten kvittering/byttelapp. De er ikke pliktige til å gjøre dette, men det er ikke farlig å spørre.

Hvis du er høflig, så øker sjansen.. 

25 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fint cåhh bytte på Kitchn uten byttelapp, så lenge det så helt og fint ut og de solgte det der. 

Anonymkode: 0d0ec...bef

Tusen takk for svar fra noen som vet hvordan de gjør det der. 😃

Skrevet

Kommer helt ann på hvem som står i kassa. Da jeg jobbet på Kitchn hadde jeg ingen problemer med å bytte varer som vi hadde i sortimentet, men daglig leder var litt strengere på dette.

Anonymkode: 8a332...716

• Liker 1
Skrevet
18 minutter siden, rebony skrev:

Gå og prøv, det skader ikke. De aller fleste butikker er veldig behjelpsomme på akkurat det (så lenge de faktisk kan videreselge varen, den må være i original emballasje og ikke åpnet/ødelagt osv). Grunnen til at man "må" ha kvittering er at butikken ikke kan gi ut penger når de ikke vet hvor mye du opprinnelig betalte for den (kan ha vært solgt på salg osv), men som oftest får man fortsatt lov til å få en tilgodelapp med samme prisen som varen koster akkurat der og da. På den måten forblir pengene inne i butikken, du bare bytter varen til noe annet til samme nåværende pris. Om den er 100% lik som den de selger på Kitchen tror jeg det mest sannsynlig vil gå greit.

Ja, de får jo solgt den videre til den prisen som gjelder der og da, og som jeg får som tilgodelapp. Har ikke peiling på om den er kjøpt på salg eller sånn kjøp for 400,- og betal 200,-. 

Fant forøvrig dette, men kjekt å få svar på at det faktisk er sånn.

https://www.kitchn.no/kundeservice/ofte-stilte-sporsmal/

"Kan jeg bytte gaver jeg har fått fra dere?
Gaver du har fått fra Kitch'n kan byttes i alle våre butikker, uansett hvilken Kitch'n butikk de er kjøpt i. Mangler det byttelapp så fortvil ikke, så lenge den er i original emballasje og vi har varen i vårt sortiment, så får du byttet"

• Liker 2
Skrevet

Vi fikk bytta noe vi fikk i julegave uten byttelapp. Men vi fikk bare tilbake tilgodelapp på tilbudsprisen selv om den var til fullpris når vi byttet. Uten kvittering så antok de at den var kjøpt på halv pris siden den hadde vært på halv pris tidligere i desember🤷🏼‍♀️ Så selv om verdien var 800kr fikk vi bare tilbake 400kr i tilgodelapp. Sykt irriterende at folk ikke sender med byttelapp når de tydeligvis ikke aner hvilken smak mottaker av gaven har.

Anonymkode: ef7b4...5a4

• Liker 1
Skrevet

Jeg har byttet flere ting på Kitchn uten byttelapp. Er ikke noe problem så lenge varen er i orden og det er noe de selger. Du får ikke pengene tilbake, men tilgodelapp. Du har nok ikke krav på å bytte uten kvittering, men du kan jo prøve deg

Anonymkode: 273db...38b

• Liker 1
Skrevet

Opplever Kitchn som en av de beste butikkene når det gjelder bytte og reklamasjon. Har fått kjempegod service både med og uten byttelapp/kvittering etc.

Anonymkode: ce254...c86

• Liker 1
Skrevet

Jeg byttet nettopp noe Rosendahl-greier der. Hadde verken byttelapp eller kvittering, men dama i kassa sa ingenting på det.

• Liker 1
Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

Aldri hatt problemer med å bytte, uten kvittering eller byttelapp.

Skrevet

Takk for svar alle sammen! :blomst:

Da kan jeg stikke innom Kitch'n og satser på at det går greit. 💕

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...