Gå til innhold

Pusse opp Ingatorp bord fra IKEA

Gjest EmKay

Anbefalte innlegg

Er det noen som har forsøkt å male møbler fra IKEA med overflate som Ingatorp-bordene har? 

Materialene er:
Plate: sponplate, Askfiner, Plastkant, Beiset, Klar akryllakk
Ileggsplate: sponplate, Askfiner, Plast (ABS), Beiset, Klar akryllakk
Lang sarg/ Øvre sarg: Trefiberplate, Akrylfarge
Bunnplate:Trefiberplate
Søyle/ Ben: massiv bjørk, Akrylfarge

Beina er jo grei, men er usikker på om jeg vil klare å få et fint resultat på bordplaten/ileggsplaten?

image.png.539ad213c2fe33a2a6c5cdced59a87f0.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har ikke 100% samme bordet, men fra Ikea og ca samme bordflate. Jeg pusset over bordglaten, kom ikke helt ned til sponplaten overalt på grunn av lakken og ikke god nok pussemaskin, men godt nok til at jeg kunne grunne og male over og at det satt. Blir ikke plettfri, men mye finere enn det var før 🙂 Malte kun toppen, ikke beina. Før vi bestemte oss for å kjøpe nytt bord var jeg innom tanken på å legge kontaktplast over bordet siden jeg var lei av hvitt, men ikke gadd alt arbeidet. Ville vurdert det om jeg var deg! 

Anonymkode: 4bf93...08f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er ofte plastkantene.. Der kan det være vanskelig å få malingen til å bite skikkelig. 

Hvis det ikke utsettes for noe særlig bruk, så pleier det vanligvis å holde greit likevel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 31.1.2020 den 13.44, AnonymBruker skrev:

Har ikke 100% samme bordet, men fra Ikea og ca samme bordflate. Jeg pusset over bordglaten, kom ikke helt ned til sponplaten overalt på grunn av lakken og ikke god nok pussemaskin, men godt nok til at jeg kunne grunne og male over og at det satt. Blir ikke plettfri, men mye finere enn det var før 🙂 Malte kun toppen, ikke beina. Før vi bestemte oss for å kjøpe nytt bord var jeg innom tanken på å legge kontaktplast over bordet siden jeg var lei av hvitt, men ikke gadd alt arbeidet. Ville vurdert det om jeg var deg! 

Anonymkode: 4bf93...08f

På 31.1.2020 den 13.51, Oppgitt78 skrev:

Problemet er ofte plastkantene.. Der kan det være vanskelig å få malingen til å bite skikkelig. 

Hvis det ikke utsettes for noe særlig bruk, så pleier det vanligvis å holde greit likevel.

Takk for input! Har lyst på et fint resultat, så dropper hele greien og kjøper et nytt bord istedet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...