AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Hei. Før jeg starter og skrive, så vil jeg nevne at jeg har hatt dialog med veterinær, og skal dit om en uke, og har vært hos kiropraktor, og han sa hunden hadde patella lukasjon. Jeg driver jo med Border Collie, og er ikke vandt med sånne ting. Nå har jeg fått meg en dansk svensk gårdshund, og det viser seg at hun har patella lukasjon på det ene beinet, hun er 7 mnd gammel, For 3-4 uker siden så begynnte hun hoppe rundt på 3 bein, spurta avgårde som en galning på 3 bein. Når hun går på alle 4 beina, så virker det normalt. Men så pluttselig begynnte hun og løpe normalt på alle 4, og det har hun nå gjort i 2 uker. Ikke antydning til at hun løper på 3. Selv om jeg skal til vet. Så er jeg veldig nysgjerrig på hva det kan være? Er det vanlig at de kan ha perioder der de går normalt? Eller kan det rett og slett være en en svak grad ? Eller hva kan det være? Noen som har erfaringer ? Anonymkode: 8b90a...501
Myrmica Skrevet 31. januar 2020 #2 Skrevet 31. januar 2020 Min jack russell viste tegn til patellaluksasjon da hun var 8 måneder. Hun hinker og halter innimellom, men viser ofte ingen symptomer. Hun er like rask og spretten, og viser heldigvis ingen tegn til ubehag. Vi følger opp hos veterinær, men har foreløpig ikke gjort noe mer med det (hun er nå 2 år). Jeg passer på å holde henne veldig slank så det blir så lite belastning som mulig, og i god form så hun har godt med muskler å stabilisere beinet med. Hun viser mer tegn/hinking på vinteren når det er kaldt ute, men jeg vet ikke om det er en sammenheng eller mest tilfeldig.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå