Gjest Oppgitt Skrevet 6. juni 2005 #1 Skrevet 6. juni 2005 Jeg har en kollega som tydelig er litt i ubalanse. Det vil si at h*n kommer med raseriutbrudd, negative slengbemerkninger og er generelt misfornøyd ved den minste ting. "Alt" er galt, så lenge ikke det er ledere i nærheten. Overfor dem så er det bare glade smil... Sånn har det vært i flere måneder nå, og det tærer på noen av oss i omgivelsene som er nødt til å forholde oss til vedkommende i det daglige arbeidet. Forsøk på å ta det opp direkte medfører sinne og grunnløse beskyldninger, å ta det opp med sjefen der er enda verre da de to ikke er på talefot. Holder jeg avstand, så "bryr jeg meg ikke" - og nærmer jeg meg og viser interesser for jobben vedkommende gjør, så snoker jeg. Det har fremkommet at også andre forvirres av disse tilbakemeldingene, så jeg har en følelse av at vedkommende sliter med noe personlig - men lar det gå ut over kollegaene sine. Jeg har også tatt det opp med min overordnede i håp om å kunne få litt hjelp der, men han tør rett og slett ikke konfrontere konflikter og sier at det går sikkert snart over. Dette tærer på, da jeg ikke får gjort jobben min uten input fra denne aggressive personen. Jeg får ikke informasjonen jeg trenger. Så hva gjør man? Er det noen som har vært i tilsvarende situasjon og har et godt råd? Er det meg det er noe galt med likevel?
glaciera Skrevet 6. juni 2005 #3 Skrevet 6. juni 2005 Det er et soleklart lederansvar å håndtere slike usosiale personer, ikke ditt. Den som ikke "tør" å ta opp konflikter og vanskelige ting kan ikke være leder. Prøv å kommuniser med personen mest mulig på epost. Da kan du holde deg til saken, nemlig tilbakemeldingene som du trenger for å gjøre jobben din, verken mer eller mindre.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå