Gå til innhold

"bloggere"=influensere


Lill3My

Anbefalte innlegg

Hvorfor ikke slå sammen bloggere og "kjente personers virke" til ett felles underforum kaldt "influensere". Mange av bloggerne er mer aktive på andre SoMe-kanaler , enklere av de som omtales har ikke en aktiv blogg lenger heller

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Delvis enig. Jeg foreslår at "blogger"-forumet omdøpes til "influencere" og AB og SE flyttes tilbake dit. Det virker kunstig å skille mellom folk som har aktive blogger og folk som er influencere på andre plattformer. Blogg er et døende medium, og i dag tjener influencerne penger først og fremst på Instagram og Youtube, uten at diskusjonene om dem skiller seg nevneverdig fra diskusjonene under "Blogger"-fanen. Derimot går det skille mot andre kjendiser, som skuespillere, idrettsutøvere o.l.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også disse to rommene bør slås sammen. Det diskuteres influensere i begge rommene, og en influenser kan både være en "vanlig kjendis" og en blogger. Blogging er også på vei ut, og andre kanaler tas i bruk, så flere som tidligere hadde blogg vil nå være uten blogg. 

Kan legge til at jeg også syns forumnavnet "rampelyset" er temmelig gammeldags. Hele forumet handler strengt talt om sosiale medier: Det tas opp problemstillinger knyttet til alt fra de som operer i det, som influenserne til større aktører bak som TV-kanaler. 

Navnet "rampelyset" får meg til å tenke gode gammeldagse skuespillere og kongefamilien, ikke dagens influensere og firmaer i denne bransjen.  

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Sol Rampelyset og @Måne Rampelyset - går det ikke an å ha en avstemning om disse rommene? Jeg ser ikke for meg at det vil bli noe mer jobb for dere, hvis man slår sammen disse rommene? 

Og kanskje en forslagsliste til et nytt forumsnavn? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

hvis dere har noen gode forslag til inndeling av Rampelys-forumet, så setter vi pris på det.

Inndelingen må tas gjennom de som kan ta seg av det tekniske, så det kan ta noe tid å eventuelt få det gjennomført. Men inntil da - kom gjerne med forslag, så skal vi gå gjennom dem når vi får mulighet.

Med hilsen,

Måne, admin.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Måne Rampelyset skrev:

Hei,

hvis dere har noen gode forslag til inndeling av Rampelys-forumet, så setter vi pris på det.

Inndelingen må tas gjennom de som kan ta seg av det tekniske, så det kan ta noe tid å eventuelt få det gjennomført. Men inntil da - kom gjerne med forslag, så skal vi gå gjennom dem når vi får mulighet.

Med hilsen,

Måne, admin.

Ja, som både TS og jeg nevner så er ett forslag å slå sammen disse forumene, og kalle det influensere. 

Jeg kom også med et forslag om å bytte navn "rampelys". 

Kanskje dere kan åpne opp for en liten avstemning? ville vært fint å se hva brukeren ønsker - en sammenslåing eller ikke. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ett underforum for "influensere" og ett for "kjendiser" tenker jeg er en god måte å dele det litt opp på. Da er kjendiser altså folk som driver med andre ting enn "bare" sosiale medier - film, tv, musikk, osv

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutter siden, Lill3My said:

Ett underforum for "influensere" og ett for "kjendiser" tenker jeg er en god måte å dele det litt opp på. Da er kjendiser altså folk som driver med andre ting enn "bare" sosiale medier - film, tv, musikk, osv

Enig. Få i alle fall vekk det kunstige skillet mellom Sophie Elise og Anne Brith på den ene siden og de øvrige influencerne på den andre siden. Det er akkurat de samme diskusjonene, de samme brukerne som diskuterer, tilsvarende problemstillinger i modereringen osv.

Øvrige kjendiser (tradisjonelle kjendiser) som ikke har som primær inntjeningsmodell å selge skjønnhetsprodukter til konsumenter, kan være i en annen kategori.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Lill3My skrev:

Ett underforum for "influensere" og ett for "kjendiser" tenker jeg er en god måte å dele det litt opp på. Da er kjendiser altså folk som driver med andre ting enn "bare" sosiale medier - film, tv, musikk, osv

Men er en influenser kun en som driver med sosiale medier? Jeg tenker at Johag også kan være en form for influenser. Sykt god på ski, og bruker sitt talt til å selge sine egne produkter. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Bloggleseren skrev:

Enig. Få i alle fall vekk det kunstige skillet mellom Sophie Elise og Anne Brith på den ene siden og de øvrige influencerne på den andre siden. Det er akkurat de samme diskusjonene, de samme brukerne som diskuterer, tilsvarende problemstillinger i modereringen osv.

Øvrige kjendiser (tradisjonelle kjendiser) som ikke har som primær inntjeningsmodell å selge skjønnhetsprodukter til konsumenter, kan være i en annen kategori.

Jeg tenker det er likså greit å slenge de i influenser boksen også. Om nå ikke Wenche Foss er en influenser, blir hun stående litt alene i andre delen av forumet? 

Edit: brukte henne fordi jeg ikke kommer på en eneste kjendis som ikke bruker seg selv til å fronte eller tjene noe. Nå er hun riktignok død, så kan hende hun gjorde det da hun levde. Det vet jeg ikke. 

Endret av pop up bruker
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, pop up bruker skrev:

Men er en influenser kun en som driver med sosiale medier? Jeg tenker at Johag også kan være en form for influenser. Sykt god på ski, og bruker sitt talt til å selge sine egne produkter. 

Ja. Mange kjendiser er influensere i tillegg, som Damli og Skavland. Men jeg tenker at en influenser er en som LEVER av sosiale medier og som ikke er kjent for noen særlig utover det å være kjent og aktiv på sosiale medier. Altså at de ikke ble kjent som skuespiller, idrettsutøver eller sanger og St de ikke bedriver idrett/kunst osv utenom som hovedinntekt

Endret av Lill3My
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Lill3My skrev:

Ja. Mange kjendiser er influensere i tillegg, som Damli og Skavland. Men jeg tenker at en influenser er en som LEVER av sosiale medier og som ikke er kjent for noen særlig utover det å være kjent og aktiv på sosiale medier. Altså at de ikke ble kjent som skuespiller, idrettsutøver eller sanger og St de ikke bedriver idrett/kunst osv utenom som hovedinntekt

Det er sant. Jeg har ikke fasiten her altså, men vet ikke om morderatorne vil få ekstraarbeid ved å ta stilling til dette? Uansett utfall syns jeg det ville vært veldig fint å omdøpe "blogg" til "influenser". 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.2.2020 den 22.43, Bloggleseren skrev:

Enig. Få i alle fall vekk det kunstige skillet mellom Sophie Elise og Anne Brith på den ene siden og de øvrige influencerne på den andre siden. Det er akkurat de samme diskusjonene, de samme brukerne som diskuterer, tilsvarende problemstillinger i modereringen osv.

Øvrige kjendiser (tradisjonelle kjendiser) som ikke har som primær inntjeningsmodell å selge skjønnhetsprodukter til konsumenter, kan være i en annen kategori.

 

På 2.2.2020 den 16.29, Lill3My skrev:

Ja. Mange kjendiser er influensere i tillegg, som Damli og Skavland. Men jeg tenker at en influenser er en som LEVER av sosiale medier og som ikke er kjent for noen særlig utover det å være kjent og aktiv på sosiale medier. Altså at de ikke ble kjent som skuespiller, idrettsutøver eller sanger og St de ikke bedriver idrett/kunst osv utenom som hovedinntekt

veldig enig i dette

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor ha et kunstig skille, som kun bidrar til at man må gjøre flere klikk for å lese om personer som driver med det samme? Jeg stemmer for å slå de sammen til ett rom med tittelen "Kjente personers virke". De er jo alle kjente, og vi diskuterer jobben, ikke privatpersonen. 🤷‍♀️

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Vil bare si at vi ikke har glemt denne tråden. Vi jobber med forslagene deres, og tar gjerne i mot flere forslag også. 

Sol, admin. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår å gjør det enklet: ett forum for influensere eller SoMe-kjendiser og ett forum for øvrige kjendiser (skuespillere, sangere osv)

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...