AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Er frisk og rask og aldri syk. Den siste uka har jeg imidlertid opplevd hjertebank flere ganger om dagen. Kommer helt tilfeldig og er ikke knyttet til at jeg er i aktivitet. Leser på nett, men finner ikke at dette er særlig alarmerende. Noen som vet? Anonymkode: 4d5f6...489
Impulse Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Har du nettopp begynt med nye kosttilskudd feks?
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Akkurat nå, Impulse skrev: Har du nettopp begynt med nye kosttilskudd feks? Nei. Bruker ingenting. Ikke medisiner kosttilskudd eller noe annet. Anonymkode: 4d5f6...489
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Jeg har det ved mye stress, tegn på at jeg burde roe ned. Anonymkode: d9a2c...0dc 2
tussi680 Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 Sånn begynte jeg også, pluss at det gjorde vondt. Da ringte jeg legen og tok hjerteprøver, pluss blodprøver. De fant ut at jeg hadde trange årer inn til hjertet og det var arvelig hos meg.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 47 minutter siden, tussi680 skrev: Sånn begynte jeg også, pluss at det gjorde vondt. Da ringte jeg legen og tok hjerteprøver, pluss blodprøver. De fant ut at jeg hadde trange årer inn til hjertet og det var arvelig hos meg. Hvilke hjerteprøver tok du? Og måtte du operere ? Anonymkode: b77a1...0d8
Sessan_ Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 Jeg fikk dette i en periode med mye stress. Veldig høy puls bare ut av det blå, og som kunne vedvare i flere timer. Heldigvis roet det seg når den stressende perioden var over. Hvis du ikke har hatt noe spesielt stressende i hverdagen i det siste, eller andre endringer i livet/livsstil som kan forklare det, så ville jeg tatt en tur til legen.
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Er pulsen regelmessig? I såfall kan det være stress eller underliggende angst som trigger det. Dersom pulsen kjennes uregelmessig eller du føler deg uvel, må du ta kontakt med lege for en time ganske raskt. Uansett kan du jo ta det opp med lege og be om å få en 24-timers EKG (Holter-monitor). Det er ikke sikkert at du får noen anfall mens du går med den, men sjansen er i det minste større enn om du bare tar en kortvarig EKG på legekontoret. Jeg er plaget med ekstraslag (kjennes ut som om hjertet hopper over et slag) og har også fått noen små anfall med høy puls etter sånne "leamus i hjertet"-anfall. Jeg har allerede gått med Holter to ganger og vært til utredning hos hjertelege (inkludert stresstest), uten at de har funnet noe. Nå er jeg på nytt igjen henvist til Holter og samtale med spesialist, så nå håper jeg at det blir tatt ultralyd av hjertet også denne gangen. Anonymkode: 856ab...18e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 Lege (for å være på den sikre siden). Anonymkode: 1d6d8...56a
tussi680 Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 (endret) 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvilke hjerteprøver tok du? Og måtte du operere ? Anonymkode: b77a1...0d8 Nei, jeg har fått tabletter som utvider årene til hjertet, må ta de på livstid. En svakhet i genene dessverre og da blir det tungt for hjertet vettu, hvis det er tynne årer der de skal være litt mer utvidet. Måling av blodtrykk, hjertefrekvens,oksygeninntak osv. (Du får ledninger på overkroppen som gjør den jobben). Han sa: Du har litt trange vener så nå må vi være føre var her, derfor gir jeg deg disse tabl. slik at du slipper å få hjerteinfarkt. Endret 30. januar 2020 av tussi680
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå