AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #21 Skrevet 31. januar 2020 9 timer siden, Kalevala skrev: Du kan vurdere å bytte til hormonspiral. Da får du hormoner tilført hele tiden (men veldig lite og veldig lokalt) og de fleste mister menstruasjonen helt etter en stund. Jeg hadde samme plager som deg, og skulle ønske jeg hadde startet med hormonspiral mye tidligere. Først kan du teste å ikke ha pillefrie dager. Bare fortsett på neste brett umiddelbart. Kroppen trenger ikke pillepausen. Den ble lagt inn da P-pillene ble introdusert på markedet, for at folk lettere skulle akseptere den. Det var liksom regnet som mer naturlig å blø. Men kroppen trenger ikke det. Jeg skal gå på p-piller kontinuerlig. Men begynner alltid å spotte blod noen dager på brett nr. 2 å da får jeg sånn kramper at jeg må ta pille pause. Har prøvd å overse krampen og blødningene og fullføre brett nr 2. Men da blør jeg i 3 uker. Å jeg orker ikke det flere ganger. Å gå på smertestillende hver dag i 3 uker er heller ikke gunstig. Anonymkode: 41034...0d5
Matas Skrevet 31. januar 2020 #22 Skrevet 31. januar 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for gode tanker og fingerkryss🤞😊 Det var rart at ikke en vanlig fastlege stiller den diagnosen så ofte, for denne aurafasen er jo ganske lett å kjenne igjen, med disse sikk-sakk lysglimtene som oppstår og forsvinner igjen på 20-40 min. Jeg har googlet det i etterkant, for å lese mer om hva det var, og bildene man ser på nettet og forklaringen stemmer på en prikk😊 Anonymkode: 59046...5ce Det kan godt være at fastlegen pleier å gjøre det, men jeg har ikke hørt at det er vanlig. Ihvertfall ikke blant de jeg kjenner med aura med migrene. Migrene pleier jo ofte å kartlegges også i forhold til hvor ofte man har hodepine osv., og det pleier ofte å gjøres i samråd med en nevrolog som er meg bekjent ihvertfall
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #23 Skrevet 31. januar 2020 Har ikke prøvd akunpunktur, men jeg har god erfaring med stressmestring. Jeg hadde en forferdelig intens periode med migrene i fjor, og begynte hos et migreneteam på en privatklinikk her hvor jeg bor. Jeg følte meg ikke spesielt stresset, men det var jeg nok. I tillegg til fysiterapi for en skjeiv nakke (som jeg ikke var klar over heller, hadde ikke vondt) lærte jeg en del stressmestringsteknikker. Dette har ikke fjernet migrenen helt, men har redusert den betydelig! Migreneteamet hadde også full oversikt over tilgjengelige medisiner, hva som må til før man søke om botox og satte i gang flere ting for å finne ut hva som fungerte best for meg. Hadde veldig godt av det sammensatte behandlingstilbudet, og det er lettere å leve med migrenen nå enn tidligere. Har også gått til naprapat for hode/nakke og det har også hjulpet. Men siden stress er en utløsende faktor hos meg så må jeg prøve å leve så balansert som mulig. Jeg blir også veldig dårlig av mye medisin, men den som fungerer best på meg er Zomig sin nesespray. Må ofte ta en ekstra dose enn anbefalt og blir litt slått ut og må sove en del, men alt er bedre enn de forferdelige smertene! Er jeg veldig dårlig så tar jeg også noen sterke smertestillende for å få sove. Blir alltid litt treig, ubalansert og sløv selv om jeg har fått stoppet anfallet, men det får bare være. Jeg fant behandlingsklinikken min gjennom Hodepine Norge. https://hodepinenorge.no Anonymkode: d02ec...6c0
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #24 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, Matas skrev: Det kan godt være at fastlegen pleier å gjøre det, men jeg har ikke hørt at det er vanlig. Ihvertfall ikke blant de jeg kjenner med aura med migrene. Migrene pleier jo ofte å kartlegges også i forhold til hvor ofte man har hodepine osv., og det pleier ofte å gjøres i samråd med en nevrolog som er meg bekjent ihvertfall Da satser jeg på å få komme til nevrolog😊 Hadde vært bra å få god hjelp😊 Anonymkode: 59046...5ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #25 Skrevet 31. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke prøvd akunpunktur, men jeg har god erfaring med stressmestring. Jeg hadde en forferdelig intens periode med migrene i fjor, og begynte hos et migreneteam på en privatklinikk her hvor jeg bor. Jeg følte meg ikke spesielt stresset, men det var jeg nok. I tillegg til fysiterapi for en skjeiv nakke (som jeg ikke var klar over heller, hadde ikke vondt) lærte jeg en del stressmestringsteknikker. Dette har ikke fjernet migrenen helt, men har redusert den betydelig! Migreneteamet hadde også full oversikt over tilgjengelige medisiner, hva som må til før man søke om botox og satte i gang flere ting for å finne ut hva som fungerte best for meg. Hadde veldig godt av det sammensatte behandlingstilbudet, og det er lettere å leve med migrenen nå enn tidligere. Har også gått til naprapat for hode/nakke og det har også hjulpet. Men siden stress er en utløsende faktor hos meg så må jeg prøve å leve så balansert som mulig. Jeg blir også veldig dårlig av mye medisin, men den som fungerer best på meg er Zomig sin nesespray. Må ofte ta en ekstra dose enn anbefalt og blir litt slått ut og må sove en del, men alt er bedre enn de forferdelige smertene! Er jeg veldig dårlig så tar jeg også noen sterke smertestillende for å få sove. Blir alltid litt treig, ubalansert og sløv selv om jeg har fått stoppet anfallet, men det får bare være. Jeg fant behandlingsklinikken min gjennom Hodepine Norge. https://hodepinenorge.no Anonymkode: d02ec...6c0 Migreneteam på privatklinikk hørtes veldig bra ut, så flott du fikk så god hjelp😊 Jeg har god tro på det du sier om stressmestring, har vært inne på tanken selv. Jeg tror min migrene hovedsaklig skyldes noe hormonelt, men jeg tror det indre stresset jeg har hatt over lengre tid har vært med på å forverre tilstanden. Jeg jobber med saken på egenhånd foreløpig😊 Ja sløvhet og trøtthet av medisiner hadde ikke gjort meg noe, det er mye mer behagelig det, enn å kjenne på den langvarige kraftige hodepinen. Helt ok bivirkning hvis jeg opplever det sånn jeg også. Det er de andre bivirkningene jeg nevnte som skremmer meg, men jeg får forhåpentligvis ta en skikkelig prat med nevrolog😊 Tusen takk for at du delte dine erfaringer😊 Anonymkode: 59046...5ce
AnonymBruker Skrevet 31. januar 2020 #26 Skrevet 31. januar 2020 Tusen takl til dere alle sammen, det hjelper å høre andres historier😊 Et lite spørsmål til: Hva gjør dere hvis dere står midt oppi noe når migreneanfallet kommer? Dere er langt hjemmefra, kanskje står fast på jobb eller noe annet dere ikke kommer dere fra med en gang? Jeg opplever at hvis jeg ikke legger meg ned og sover med en gang, så blir det bare enda mer intenst og enda mer langvarig. Jeg får ikke noe forvarsel om at det kommer, så nå har jeg nesten begynt å gå rundt å være redd for at det skal dukke opp på ugunstige tider og steder.. - og ja, jeg vet at jeg tenker for mye🙈 Anonymkode: 59046...5ce
Kalevala Skrevet 1. februar 2020 #27 Skrevet 1. februar 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: Hva gjør dere hvis dere står midt oppi noe når migreneanfallet kommer? Dere er langt hjemmefra, kanskje står fast på jobb eller noe annet dere ikke kommer dere fra med en gang? Jeg tar Relpax med en gang, og tar det så mye med ro som jeg kan. Som regel går det bra, dvs. jeg har det ille en stund, og så går anfallet sakte over og jeg kan fungere igjen. Men et par ganger har jeg allikevel blitt så dårlig at jeg måtte legge meg ned. En gang stablet jeg meg ned i resepsjonen på jobb, ba om hjelp, og ble geleidet til et rom med sofa. Fikk bøtte og kald klut på panna.. Sov der et par timer. En annen gang gikk jeg inn til en kollega på nabokontoret, blek om nebbet og ute av stand til annet enn å gråte. Hun kjørte meg hjem. Nå har jeg sikret meg med yogamatte, pute og øyemaske i jobb-skapet. Har eget kontor, og lukker døren og legger meg ned hvis jeg må. Har du forsøkt Imigran/Sumatriptan injeksjon? Den fungerer superraskt (ca. 10 minutter) og er flott i slike situasjoner som du er bekymret for.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå