Gå til innhold

Er dette en beklagelse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva beklager skolen her?

beklager at han uttrykker🤔

Det handler om en elev som er misfornøyd med spesialundervisning. 

12D98666-7546-4D35-A399-12BE450E2177.png

Anonymkode: b407c...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

LOL, nei dette er ikke en beklagelse. Det er sleipt å si "Jeg beklager at DU føler deg krenket" Man må si "Beklager at JEG har krenket deg"

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fy faen at det er mulig 😳 De fraskriver seg ansvaret med å beklage at elevens opplevelse. Forbanna nek

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, EvaLena skrev:

Fy faen at det er mulig 😳 De fraskriver seg ansvaret med å beklage at elevens opplevelse. Forbanna nek

Norsk skole i et nøtteskall. Skyld på offeret i stedet. Klassisk ansvarsfraskrivelse ja. Møkkaskole! Møkkarektor.

Anonymkode: 4a6b9...8f1

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Castor Troy skrev:

LOL, nei dette er ikke en beklagelse. Det er sleipt å si "Jeg beklager at DU føler deg krenket" Man må si "Beklager at JEG har krenket deg"

Jeg føler at det er hakket mer ansvarsfraskrivelse å si «beklager at eleven utrykker» enn å si «beklager at han opplevde  det slik. Ingen av ordlydene utrykker slikt jeg ser på det, som en beklagelse. 

om det er en beklagelse, så er det den tammeste jeg har hørt. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg føler at det er hakket mer ansvarsfraskrivelse å si «beklager at eleven utrykker» enn å si «beklager at han opplevde  det slik. Ingen av ordlydene utrykker slikt jeg ser på det, som en beklagelse. 

om det er en beklagelse, så er det den tammeste jeg har hørt. 

Det er en utrolig sleip hersketeknikk som er sjokkerende å høre i denne sammenhengen. Man beklager egentlig ingenting, samtidig som man vasker hendene og har sitt på det tørre. Det hele pakkes bare inn som en unnskyldning. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men rektor mener sannsynligvis at eleven har fått bra nok spesialundervisning, derfor "Vi beklager at eleven uttrykker..." De mener eleven tar feil..

Anonymkode: a568c...ff0

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...