AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Hva kan dette komme av? det er ikke karusell eller båt svinnelhet da jeg har stabil gange og blanse generelt men jeg har i en uke følt meg konstant svimmel inne i selve hodet , føler at det jeg ser er veldig «glossy» sånn typ glans effekt, begynner å bli noe sensitiv for støy og masse lyder overalt, og selve forstopppelsen har vart ganske lenge, over mange mnd... kastet opp nå forrige uke, og siden da ble jeg svimmel hele tiden.. Anonymkode: 2b86e...c50
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Lett å si kanskje, men har du levd under mye stress den siste tiden og føler deg sliten i tillegg? Kan være tegn på en begynnende utmattelse/fatigue tilstand. Eller så er jo dette symptomer på mye annet rart også.....Men lettest å prøve å redusere stress i første omfang evt. Anonymkode: f251e...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Det første som slo meg var også stor stressbelastning.? Forsøk å ta det mer med ro.. Lettere sagt enn gjort. Anonymkode: f996a...d95
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 Forstoppelse og kvalme går hånd i hånd. Full mage = kvalme. Svimmelhet kan være så mye forskjellig, og det kan også i seg selv gi kvalme... Anonymkode: bbb71...db6
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Lett å si kanskje, men har du levd under mye stress den siste tiden og føler deg sliten i tillegg? Kan være tegn på en begynnende utmattelse/fatigue tilstand. Eller så er jo dette symptomer på mye annet rart også.....Men lettest å prøve å redusere stress i første omfang evt. Anonymkode: f251e...f3b Ja det kan veldig godt stemme.. jeg føler meg sliten hele tiden og har vært nedstemt i noen uker nå.. er i godt humør på jobb men når jeg kommer hjem blir jeg helt ødelagt og i dååårlig humør... ikke rart når man står i 7.5t på hardt gulv i 100% stilling.. og man blir utsatt for mange lyder overalt HELE TIDEN... Har også spist lunch ute hver dag - utrolig sjeldent jeg tar med hjemmelaget mat til jobb . Men spiser jo sunne ting; burritos, salater osv. Ikke fastfood. Likevel nå sliter jeg med forstoppelse.. får avført normalt etter morgenkaffe men ikke ellers ila dagen når jeg ikke klarer å få det ut.. så dere mener å stresse ned er løsningen på forstoppelsen, kvalmen og nedstemtheten da... kanskje vitaminmangel..? jeg føler det skal mer til for å få løst forstoppelsen men vet ikke hva som må til.. mistenker svake pressemekanisme «der nede» .. Anonymkode: 2b86e...c50
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 Kan forresten bruk av kontaktlinser ha noe å si for alt dette..? Har brukt deni mange timer hver dag i over maange år, birtsett fra søndager.. Anonymkode: 2b86e...c50
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 Gå til legen 😊 Anonymkode: 9f92a...05e
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja det kan veldig godt stemme.. jeg føler meg sliten hele tiden og har vært nedstemt i noen uker nå.. er i godt humør på jobb men når jeg kommer hjem blir jeg helt ødelagt og i dååårlig humør... ikke rart når man står i 7.5t på hardt gulv i 100% stilling.. og man blir utsatt for mange lyder overalt HELE TIDEN... Har også spist lunch ute hver dag - utrolig sjeldent jeg tar med hjemmelaget mat til jobb . Men spiser jo sunne ting; burritos, salater osv. Ikke fastfood. Likevel nå sliter jeg med forstoppelse.. får avført normalt etter morgenkaffe men ikke ellers ila dagen når jeg ikke klarer å få det ut.. så dere mener å stresse ned er løsningen på forstoppelsen, kvalmen og nedstemtheten da... kanskje vitaminmangel..? jeg føler det skal mer til for å få løst forstoppelsen men vet ikke hva som må til.. mistenker svake pressemekanisme «der nede» .. Anonymkode: 2b86e...c50 Stress og utmattelse kan påvirke nervesystemet ditt -det som også styrer fordøyelse og balanse. Forstoppelse behøver ikke bare handle om hva du spiser, men også hvordan tarmen beveger seg. Ved stress blir det ubalanse i kroppens funksjoner -det er mellom mage/tarm og hjerne det er mest kommunikasjon i kroppen mellom nervene som styrer systemet ditt. Om du sliter også med nedstemthet eller utmattelse så er de symptomene du nevne også typiske ved psykisk stress sammen med det å være lyd-sensitiv. Ta deg en tur til legen og sjekk helsestatusen din og prøv å tenk hvilke grep du kan gjøre for å få det litt bedre. Lykke til! Anonymkode: f251e...f3b 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Stress og utmattelse kan påvirke nervesystemet ditt -det som også styrer fordøyelse og balanse. Forstoppelse behøver ikke bare handle om hva du spiser, men også hvordan tarmen beveger seg. Ved stress blir det ubalanse i kroppens funksjoner -det er mellom mage/tarm og hjerne det er mest kommunikasjon i kroppen mellom nervene som styrer systemet ditt. Om du sliter også med nedstemthet eller utmattelse så er de symptomene du nevne også typiske ved psykisk stress sammen med det å være lyd-sensitiv. Ta deg en tur til legen og sjekk helsestatusen din og prøv å tenk hvilke grep du kan gjøre for å få det litt bedre. Lykke til! Anonymkode: f251e...f3b Ser nå at dette ble rotete skrevet, men håper du skjønte poenget mitt. Anonymkode: f251e...f3b
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #10 Skrevet 30. januar 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ser nå at dette ble rotete skrevet, men håper du skjønte poenget mitt. Anonymkode: f251e...f3b Wow tusen takk for godt svar! Det er akkurat det jeg kom frem til selv, at dette har med nervesystem å gjøre og komm mellom hjernen og mage/tarm.. vet du noe om hva som typisk undersøkes av lege i slik tilfelle? min løsning blir bl.a garantert å å jobbe i mindre enn 100% stilling for jobben tærer på meg.. og da betyr det at jeg må da tjene mindre ik sant.. men dette med nervesystemet betyr ikke at noe er blitt galt med meg og kan ikke fikses? 😬... Anonymkode: 2b86e...c50
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #11 Skrevet 30. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Wow tusen takk for godt svar! Det er akkurat det jeg kom frem til selv, at dette har med nervesystem å gjøre og komm mellom hjernen og mage/tarm.. vet du noe om hva som typisk undersøkes av lege i slik tilfelle? min løsning blir bl.a garantert å å jobbe i mindre enn 100% stilling for jobben tærer på meg.. og da betyr det at jeg må da tjene mindre ik sant.. men dette med nervesystemet betyr ikke at noe er blitt galt med meg og kan ikke fikses? 😬... Anonymkode: 2b86e...c50 Om du ikke har noen fysisk sykdom på nervesystemet, så fikser det seg selv når årsaken til problemet forsvinner. Når det kommer til sånne diffuse plager pleier legen å ta en overfladisk sjekk og om du forteller at du opplever en del stress så ber han deg nok ta hensyn til det, kan være om du er veldig plaget med magen at du må ta avføringsprøve eller gastroskopi eller koloskopi, ikke alltid de gjør det i første omgang -kommer an på hvor plaget du er. Kanskje du får en sykemelding (du mister ikke lønnen mens du er sykemeldt). Så er det viktig at du tar de grepene du trenger, kanskje du bare trenger en liten timeout, tilrettelegging på jobb, få jobbet med psyken. Så vil kroppen, om dette er stressrelatert, fikse opp i seg selv. Anonymkode: f251e...f3b 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå