AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #1 Skrevet 30. januar 2020 Jeg har i årevis vært plaget med diffuse symptomer, og har vært til utredning for en del, uten at det har blitt påvist noe som helst. Noe som har gjort at jeg føler at jeg kaster bort både legens og min tid. Nå har det utviklet seg flere plager i tillegg til de tidligere plagene (som det heller ikke har vært noen bedring av). Men jeg kjenner at terskelen for å be om time begynner å bli høy, hvis de denne gangen heller ikke finner noe galt. Derfor tenkte jeg å lage en liste og sende til legekontoret, så er det opp til legen å konkludere med om det er vits med time eller ikke? Er dette mulig? Anonymkode: a65f4...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #2 Skrevet 30. januar 2020 Jeg bruker e-konsultasjon. Da kan du gjøre det. Min lege bruker helsenorge.no andre bruker pasientsky eller lignende. Ta kontakt ig hør hvilke muligheter det er. Anonymkode: 8d3eb...d11
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #3 Skrevet 30. januar 2020 Om situasjonen din er den samme og du ikke har nye symptomer, så tenker jeg at du vil få samme utredning og behandling av legen som sist og at det ikke er vits? Anonymkode: 0847b...7c6 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #4 Skrevet 30. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg bruker e-konsultasjon. Da kan du gjøre det. Min lege bruker helsenorge.no andre bruker pasientsky eller lignende. Ta kontakt ig hør hvilke muligheter det er. Anonymkode: 8d3eb...d11 De har ikke det på mitt legekontor, så vidt jeg kan se. Pasient Post (eller noe sånt), men der fant jeg bare meldinger fra legen, og ikke til. Anonymkode: a65f4...d7c
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #5 Skrevet 30. januar 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om situasjonen din er den samme og du ikke har nye symptomer, så tenker jeg at du vil få samme utredning og behandling av legen som sist og at det ikke er vits? Anonymkode: 0847b...7c6 Ja, som jeg skrev, så er jo ikke situasjonen lik... Anonymkode: a65f4...d7c 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 Om du opplever endring i forhold til hvordan det tidligere har vært, så burde du tatt kontakt med lege igjen. De legene jeg har vært borti sier det samme. Kanskje de nye symptomene du nå opplever henger sammen med de du allerede har og så får legen noen nye spor å gå etter. Er en del diagnoser som har diffuse symptomer. Min erfaring er at du ofte må komme til legen med en «bestilling» på noe konkret, så være forberedt før timen -ta med deg listen din. Er det noe du selv mistenker av diagnoser så sett han på sporet om det, er sim regel du selv som er ekspert på egen kropp. Det hender du må gå noen runder før de skjønner at det er «noe». Her gikk det 1 1/2 år før jeg fikk diagnose og 1 år før det igjen før det ble tatt på alvor. Lykke til! Anonymkode: 902c8...c09
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 Skriv brev! Mail er ikke egnet til å dele sensitiv informasjon, som helseopplysninger er. Anonymkode: 19a44...264 1
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Skriv ned symptomer, lever på legekontoret, bestill time samtidig og spør om legen kan lese brevet før timen. Bare hold det kort så er ikke det noe problem. Anonymkode: 84249...dc7
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #9 Skrevet 30. januar 2020 35 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du opplever endring i forhold til hvordan det tidligere har vært, så burde du tatt kontakt med lege igjen. De legene jeg har vært borti sier det samme. Kanskje de nye symptomene du nå opplever henger sammen med de du allerede har og så får legen noen nye spor å gå etter. Er en del diagnoser som har diffuse symptomer. Min erfaring er at du ofte må komme til legen med en «bestilling» på noe konkret, så være forberedt før timen -ta med deg listen din. Er det noe du selv mistenker av diagnoser så sett han på sporet om det, er sim regel du selv som er ekspert på egen kropp. Det hender du må gå noen runder før de skjønner at det er «noe». Her gikk det 1 1/2 år før jeg fikk diagnose og 1 år før det igjen før det ble tatt på alvor. Lykke til! Anonymkode: 902c8...c09 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv brev! Mail er ikke egnet til å dele sensitiv informasjon, som helseopplysninger er. Anonymkode: 19a44...264 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skriv ned symptomer, lever på legekontoret, bestill time samtidig og spør om legen kan lese brevet før timen. Bare hold det kort så er ikke det noe problem. Anonymkode: 84249...dc7 Takk for svar. Får kanskje bare bite i meg usikkerheten og be om time. Anonymkode: a65f4...d7c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå