DownWithTheTrolls Skrevet 7. september #1202 Skrevet 7. september (endret) Hun et altså patologisk ute av stand til å la være å sykeliggjøre seg selv, eller gå en dag uten å trauma dumpe for å minne oss på/få oppmerksomhet for et eller annet negativt. Det er som om hun plutselig husker at "å nei, nå har jeg BARE snakket om hønene i nesten 48 timer! Nå må jeg skynde meg å finne noe følelsesladd og traumerelatert å slenge inn et par snap'er om, slik at det ikke blir kjedelig og jeg mister følgere". "Hei snap! Igår hadde jeg behandling og da dissosierte jeg bare fullstendig, og så følte jeg meg traumatisert i flere dager etterpå!" ....🙄 Endret 8. september av DownWithTheTrolls 4 2
JojoMoyes Skrevet 7. september #1203 Skrevet 7. september DownWithTheTrolls skrev (2 timer siden): Hun et altså patologisk ute av stand til å la være å sykeliggjøre seg selv, eller gå en dag uten å trauma dumpe for å minne oss på/få oppmerksomhet for et eller annet negativt. Det er som om hun plutselig husker at "å nei, nå har jeg BARE snakket om hønene i nesten 48 timer! Nå må jeg skynde meg å finne noe følelsesladd og traumerelatert å slenge inn et par snap'er om, slik at det ikke blir kjedelig og jeg mister følgere". "Hei snap! Igår hadde jeg behandling og da dissosierte jeg bare fullstendig, og så følte meg traumatisert i flere dager etterpå!" ....🙄 Men altså Gurimalla! Har hun følgere igjen ? Er ikke alle forsynt av traumer og diagnoser og spåkona med kort og høner 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ 1 3
DownWithTheTrolls Skrevet 8. september #1204 Skrevet 8. september (endret) JojoMoyes skrev (19 timer siden): Men altså Gurimalla! Har hun følgere igjen ? Er ikke alle forsynt av traumer og diagnoser og spåkona med kort og høner 🤦🏼♀️🤷🏼♀️ Ja, si det... hun endte i alle fall dagen idag med å bekrefte hele originalpoenget mitt, idet hun skriver at hun sliter mentalt, og at det er vanskelig for henne å ikke få knekken pga alle de forskjellige inntrykkene hun har å fordøye...dama har fått seg høner og vært på fotballkamp for å se kid'en spille, utover det hun gjør 24/7/365. Hvordan det setter deg i en mentalt skjør tilstand fatter jeg ikke, for hønene har hun jo selv valgt å skaffe seg, så da forutsetter jeg at hun faktisk kjenner seg selv og sine interesser (lol), og i forhold til fotballkampen så er hun da mor, er hun ikke? (Som tydeligvis her sier at hun settes ut av den mest banale oppfølgningen, som å sitte og se på en kamp). Alt er hele tiden så utrolig overdrevent. Hadde hun vært så skjør som hun fremstiller seg som, skulle hun ikke hatt ansvaret for andre enn seg selv, og knapt det. Men fremstillingene hennes er så overdrevne at de ikke henger på greip engang. Hun sier f.eks at hun ender opp med å dissosiere i traumebehandlingen. Hun sier også at hun er traumatisert i dagevis etter timene. Vel, dissosiering er en mekanisme psyken har for å BESKYTTE IMOT TRAUMATISERING. Når du dissosierer så kobler du ut mentalt, og er ikke lengre "tilstede". Du får ikke med deg hva som skjer, eller så går det i alle fall ikke psykisk inn på deg. Dermed kan du ikke bli traumatisert av den situasjonen du har dissosiert fra. Men det gjør altså Ronja, fordi hun er så freaking unik. Og har tydeligvis tenkt å gå i behandling forever, for hvordan blir noen behandling effektiv dersom du er dissosiert under den? En EMDR-behandler som vet hva de driver med, har teknikker som både klarer å forhindre dissosiering under behandling, og SKAL forhindre at pasienten sitter igjen og føler seg retraumatisert etterpå. Man har mestrings- og jordingsstrategier nettopp for dette formålet. Så når Ronja beskriver sine timer slik hun gjør, henger det ikke på greip. Enten må hun ha en bullshit terapeut, eller så formidler hun følelser til snap'en som simpelthen er overdrevne og dramatiserte "for likes and veiws". Sånn, der sa jeg det. Endret 8. september av DownWithTheTrolls Skrivefeil 2 8
Full kontroll Skrevet 8. september #1205 Skrevet 8. september (endret) DownWithTheTrolls skrev (2 timer siden): Ja, si det... hun endte i alle fall dagen idag med å bekrefte hele originalpoenget mitt, idet hun skriver at hun sliter mentalt, og at det er vanskelig for henne å ikke få knekken pga alle de forskjellige inntrykkene hun har å fordøye...dama har fått seg høner og vært på fotballkamp for å se kid'en spille, utover det hun gjør 24/7/365. Hvordan det setter deg i en mentalt skjør tilstand fatter jeg ikke, for hønene har hun jo selv valgt å skaffe seg, så da forutsetter jeg at hun faktisk kjenner seg selv og sine interesser (lol), og i forhold til fotballkampen så er hun da mor, er hun ikke? (Som tydeligvis her sier at hun settes ut av den mest banale oppfølgningen, som å sitte og se på en kamp). Alt er hele tiden så utrolig overdrevent. Hadde hun vært så skjør som hun fremstiller seg som skulle hun ikke hatt ansvaret for andre enn seg selv, og knapt det. Men fremstillingene hennes er så overdrevne at de ikke henger på greip engang. Hun sier f.eks at hun ender opp med å dissosiere i traumebehandlingen. Hun sier også at hun er traumatisert i dagevis etter timene. Vel, dissosiering er en i mekanisme psyken har for å BESKYTTE IMOT TRAUMATISERING. Når du dissosierer så kobler du ut mentalt, og er ikke lengre "tilstede". Du får ikke med deg hva som skjer, eller så går det i alle fall ikke psykisk inn på deg. Dermed kan du ikke bli traumatisert av den situasjonen du har dissosiert fra. Men det gjør altså Ronja, fordi hun er så freaking unik. Og har tydeligvis tenkt å gå i behandling forever, for hvordan blir noen behandling effektiv dersom du er dissosiert under den? En EMDR-behandler som vet hva de driver med, har teknikker som både klarer å forhindre dissosiering under behandling, og SKAL forhindre at pasienten sitter igjen og føler seg retraumatisert etterpå. Man har mestrings- og jordingsstrategier nettopp for dette formålet. Så når Ronja beskriver sine timer slik hun gjør, henger det ikke på greip. Enten må hun ha en bullshit terapeut, eller så formidler hun følelser til snap'en som simpelthen er overdrevne og dramatiserte "for likes and veiws". Sånn, det sa jeg det. Du skriver så bra , treffer så rett (Selv måtte jeg nok hatt èn kanskje to medforfattere for å skrive det samme 😛 ) Endret 8. september av Full kontroll 2 2
Faina Skrevet 9. september #1206 Skrevet 9. september Åå, hun har hatt pms og mensen, men ikke fått migrene, tenkte hun i går kveld sier hun nå. Så da "kunne hun fått migrene" i går. For hun fikk så vondt at nesten ingenting hjalp og hun var så desperat at hun smurte heat lotion i hodebunnen. Så ser man Tinas snap... for 12 timer siden fikk hun migrene. Jah. Hva skal man si 😅 2 5
DownWithTheTrolls Skrevet 10. september #1207 Skrevet 10. september Faina skrev (På 9.9.2025 den 14.30): Åå, hun har hatt pms og mensen, men ikke fått migrene, tenkte hun i går kveld sier hun nå. Så da "kunne hun fått migrene" i går. For hun fikk så vondt at nesten ingenting hjalp og hun var så desperat at hun smurte heat lotion i hodebunnen. Så ser man Tinas snap... for 12 timer siden fikk hun migrene. Jah. Hva skal man si 😅 🎯🎯🎯
JojoMoyes Skrevet 10. september #1208 Skrevet 10. september Håper ikke hun igjen er nominert til jenteprisen for å være og dyrke sine sykdommer/diagnoser … 6 1
Faina Skrevet 13. september #1209 Skrevet 13. september Kan noen fortelle henne at den boktittelen ikke uttales sånn 😅 Lille linneerle. Linærle er vel mer riktig 😅 2
JojoMoyes Skrevet 13. september #1210 Skrevet 13. september Faina skrev (17 minutter siden): Kan noen fortelle henne at den boktittelen ikke uttales sånn 😅 Lille linneerle. Linærle er vel mer riktig 😅 Kan noen fortelle meg hvor mange følgere hun har nå ? 🙈😬 2
Faina Skrevet 13. september #1211 Skrevet 13. september JojoMoyes skrev (57 minutter siden): Kan noen fortelle meg hvor mange følgere hun har nå ? 🙈😬 17800 😳 1
JojoMoyes Skrevet 13. september #1212 Skrevet 13. september Faina skrev (19 minutter siden): 17800 😳 Oi da henger de fleste i stoppen . Tror det var 18.000 da jeg blokkerte henne . 1
Faina Skrevet 14. september #1213 Skrevet 14. september JojoMoyes skrev (12 timer siden): Oi da henger de fleste i stoppen . Tror det var 18.000 da jeg blokkerte henne . Ja, det er jo noe merkelig at han har såpass med følgere. Det er deprimerende innhold 🙈 3 1
Full kontroll Skrevet 14. september #1214 Skrevet 14. september (endret) Ikke sikkert hun har så mange " viewer" pr. snap, selv om følgerantallet er "høyt" 😕 Følger en del, men av di ser jeg kanskje 3-5 daglig på snappen, de andre 15-20, nå og da Mage = mange 😮 Endret 14. september av Full kontroll 2
Bloggheksa Skrevet 15. september #1215 Skrevet 15. september Nå har Tina migrene, lurer på om Ronja også brått får det 1 5
Viki6 Skrevet 11. oktober #1216 Skrevet 11. oktober Hønse-Ronja har tatt litt pause fra å jakte egne diagnoser, for nå er det sønnen som skal få noen bokstaver. Skjønner ikke disse hypokonder damene at de overfører sine egne sykdommer til barna? Ikke bare påvirkes barna av mors psyke og oppførsel, men det skal letes etter "noe" sånn at barna kan bli lik dem selv. Da kan mor sitte og prate med barn om det fellesskapet de har via psykdom, så da blir de like.... 9 1
Sammy! Skrevet 11. oktober #1217 Skrevet 11. oktober Viki6 skrev (2 timer siden): Hønse-Ronja har tatt litt pause fra å jakte egne diagnoser, for nå er det sønnen som skal få noen bokstaver. Skjønner ikke disse hypokonder damene at de overfører sine egne sykdommer til barna? Ikke bare påvirkes barna av mors psyke og oppførsel, men det skal letes etter "noe" sånn at barna kan bli lik dem selv. Da kan mor sitte og prate med barn om det fellesskapet de har via psykdom, så da blir de like.... Jeg har ikke sett hva Ronja har sagt, men på generell basis føler jeg det har blitt mer og mer vanlig å søke mot en adhd diagnose, selv om barnet "bare" har et høyt aktivitetsnivå. Om vi virkelig leter vil de aller fleste av oss finne tegn på diverse diagnoser, alle har noe de sliter med. Poenget er vel måten det hemmer oss i daglige livet, med krav fra både jobb, hjem og skole. Jeg skal på ingen måte generalisere adhd og mene at alle er like, men jeg har et nært familiemedlem med adhd, og det er et ganske ekstremt avvik fra hva som er "normalt". 4 1
K@tt Skrevet 12. oktober #1218 Skrevet 12. oktober Sammy! skrev (På 11.10.2025 den 10.02): Jeg har ikke sett hva Ronja har sagt, men på generell basis føler jeg det har blitt mer og mer vanlig å søke mot en adhd diagnose, selv om barnet "bare" har et høyt aktivitetsnivå. Om vi virkelig leter vil de aller fleste av oss finne tegn på diverse diagnoser, alle har noe de sliter med. Poenget er vel måten det hemmer oss i daglige livet, med krav fra både jobb, hjem og skole. Jeg skal på ingen måte generalisere adhd og mene at alle er like, men jeg har et nært familiemedlem med adhd, og det er et ganske ekstremt avvik fra hva som er "normalt". Enig. Synes denne var interessant lesestoff 1
Bloggheksa Skrevet 15. oktober #1220 Skrevet 15. oktober Xmasclovn skrev (7 timer siden): Har a kommet seg i jobb? Hahaha dagens latter 🤣 nei hun har ikke det 3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå