Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Full kontroll skrev (10 timer siden):

IMG_9714.jpeg

Tusen takk 😁 Ja, det var jo et flatterende bilde 😅 Men så har hun vel ikke gjort en så flatterende jobb for festivalen heller egentlig...

• Liker 8
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
DownWithTheTrolls skrev (12 timer siden):

Ikke særlig promotion for festivalen uansett. Hun har tægget ETT bilde med navnet på festivalen 😂  Ellers har hun bare brukt tiden på å gjenta hvor kjedelig VIP-området hun har tilgang på er, hvordan hun omtrent må gjemme seg for AN sin paparazzi, hvor mange dedikerte følgere hun har både på snap, Insta og IRL, og igjen, hvor *smol* hun er. Influencer gig'en i "lille" Bodø har visst gått til hodet på henne, for hun tror visst hun er Tjongsfjordens Sofi Else 💅

Jeg skjønner ikke at hun får gratis billett (hvis det er sant) når hun ikke reklamerer fra festivalen, legger kun ut snap av at hun drikker og klager på dårlig VIP område.

Elendig reklame for opptur.

Endret av Despicable Me
Skriveleif
  • Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
Despicable Me skrev (På 27.7.2025 den 10.08):

Jeg skjønner ikke at hun får gratis billett (hvis det er sant) når hun ikke reklamerer fra festivalen, legger kun ut snap av at hun drikker og klager på dårlig VIP område.

Elendig reklame for opptur.

Ja. Og nå ta med sønnen. Som er gammel nok til å feste rundt i helgene når mor selv er på fest... (det sker!)😳😁 men nå skal vi på ferie "for barn"..  hallo.?

• Liker 1
Skrevet (endret)
MiniMusa skrev (På 30.7.2023 den 8.53):

Jeg får angst på hennes vegne av å se de snappene. Jeg er absolutt ikke noen avholden snurpe, og har hatt min dose fylleangst. Men heldigvis aldri delt den på sosiale medier. 

Får sikkert kjeft for å spre rykter, men har hun tatt sobril eller noe annet mot angsten i tillegg til alkohol? Hun var jo så sløv, også så tidlig på kvelden.

At de slapp henne inn er jo helt klart et lovbrudd, da loven er ganske streng på at personer som åpenbart er påvirket av verken skal sjenkes eller oppholde seg i lokaler det sjenkes alkohol… og man må jo være blind på begge øyne om man ikke så hvor berusa R var.

Dette sitatet er jo fra et gammel innlegg, men nå i år på den første kvelden av Oppturfestivalen var hun jo også så hinsides før hun kom seg til selve festivalen at hun jo ikke fikk snap'et noe fra den, selv om hun var innleid for å promotere den. Man så forsåvidt det samme på bildet i AN. Ut ifra det som dokumenteres på snap, har hun et "alt eller ingenting"-forhold til alkohol: det går enten i alkoholfritt og prat om avholdenhet, eller, når hun først begynner å drikke på fest, evner hun ikke å sette grenser for seg selv, og så blir det disse flatfyllseansene som er mer typiske for russefeiringer. Slik er det, uten unntak, hver eneste gang hun fester (som dokumenteres på snap). Det er da vel ikke normalt for et menneske på over tredve, med barn, jobb (på papiret), og som skal være et fungerende medlem av samfunnet - er det det? I det aller minste er det jo ikke sunt for helsen, særlig ikke når man har psykiske sårbarheter, både i form av traumer, angst, søvnproblemer, og statistisk forhøyet risiko for å havne i sårbare situasjoner, samt bruker medisiner som ikke skal kombinerer med alkohol, definitivt ikke store mengder av det. Jeg vet at det ikke er slik at det er ukentlige happenings, men det er mer det at man som voksen ikke er i stand til å ta seg en fest uten å bli så til de grader overstadig beruset. Hadde jeg vært i en slik situasjon, med tilgang til så store psykiatriske ressurser som hun åpenbart har, ville jeg nok brukt litt av de ressursene til å få bukt med de issuene der, altså. For om man har et slikt drikkemønster i voksen alder, og allerede har psykiske sårbarheter, er man potensielt bare én livskrise unna et enda større problem i livet sitt.

Endret av DownWithTheTrolls
Presisering
  • Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Er sikker på at "guttongen" har et mer voksent , utviklet og  reflektert tankesett enn mora....hun går jo rundt som en låst og bortskjemt (staaakar)  16 åring, null progresjon( duller & doller seg på pikerommet hos mor og far ila ferien) , som samsvarer med morsrolle og alder 😮 

Endret av Full kontroll
  • Liker 6
Skrevet (endret)
Full kontroll skrev (På 29.7.2025 den 16.03):

Er sikker på at "guttongen" har et mer voksent , utviklet og  reflektert tankesett enn mora....hun går jo rundt som en låst og bortskjemt (staaakar)  16 åring, null progresjon( duller & doller seg på pikerommet hos mor og far ila ferien) , som samsvarer med morsrolle og alder 😮 

Null progresjon er nøkkelordet. Jeg lurer på hvor mange ganger hun i praksis skal resirkulere den samme "Powerpoint-presentasjonen" satt til diverse motivational quotes lest opp av AI-stemmer, hvor den første snap'en ALLTID er den samme "dramtiske" sykehussengeliggende-snap'en, hvor medisiner inntas av veneflonkledd hånd, mens den halvveis avkledde sykehusskjorta viser EKG-elektroder. Derifra går det via gråtesnap'er, drikkesnap'er og fysisk uhelse-snap'er, til glow-up'en med slankere snaps, mer lykkelige snaps, glimt i øyet-snap, jenteprisnominasjonssnap, le til kameraet-snap og "nå elsker jeg meg selv"-snap. Fint er jo det, men herregud, vi har jo sett det cirka 10 000 ganger nå. Nøyaktig samme bilder, nøyaktig samme budskap. Og dette er kanskje bare meg, men det er noe med det første bildet som bare "rubs me the wrong way". Jeg mener overhodet ikke at det skal være tabubelagt med psykisk helse og at man sliter psykisk, tvert imot syns jeg det er viktig med åpenhet rundt slike ting. Og det sier jeg til tross for at ingen utenom min aller, aller nærmeste familie vet at jeg havnet i respirator og nesten ikke klarte meg, etter et forsøk på å forlate verden da jeg var yngre. Men det er likevel en forskjell på det å snakke om psykisk helse for å bidra til åpenhet, og det å gjentatte ganger bare helt overfladisk flashe det i ansiktet til folk, tilsynelatende nærmest som en morbid flex. Da etterlater det mer et inntrykk av oppmerksomhetshunger enn et reelt ønske om å drive opplysningsarbeid. Misforstå meg rett; med det sier jeg IKKE at jeg tror selve den bakenforliggende hendelsen ble utløst av et behov for oppmerksomhet. Jeg snakker utelukkende om den mulige motivasjonen for all den gjentattte, offentlige "mimringen" i ettertid. Men det er bare den følelsen jeg blir sittende med, hver gang det kommer en "ny" (gammel) sånn motivational Powerpoint. Som idag, på både Insta og Snap.

Skriveleif
  • Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet (endret)

Slettet, ble usaklig igjen, når det gjelder Ronja.

Endret av Full kontroll
Skrevet
Full kontroll skrev (22 minutter siden):

Slettet, ble usaklig igjen, når det gjelder Ronja.

Fort gjort det🤣

• Liker 2
Skrevet

Det er virkelig trauma dumping-maraton for tiden. Så hvis det var noen som ikke fikk med seg mimringen om overgrep og innleggelser igår, er det reprise idag, litt umusikalsk og kleint akkompagnert av video av Ronja som fniser, flørter med-, og sender sine beste bad ass-blikk til kameraet. Man får nesten kognitiv dissonans av å se på pga den ekstreme motsetningen mellom den alvorlige teksten og den hysteriske fremtoningen. 

Når jeg ser video av folk som ler inn i kameraet på den måten, prøver jeg forøvrig å se for meg seansen hvor opptaket ble gjort: influenceren stiller mobilen opp i stativet, skrur på det lyset de alle bruker, trykker på nedtellingen og stiller seg opp, kanskje raskt drar hånden gjennom håret og retter på skjorta, og idet mobilen begynner å filme setter man i gang med å presse frem latteren, samtidig som man rynker på nesa og myser med øynene, slik at det skal se skikkelig autentisk ut. Kanskje kaster man litt på håret og klapper seg på kneet. Slik står man en liten stund og ler høyt i et ellers folketomt rom, før man slår av filmingen, og både rommet og mimikken brått faller til dørgende ro igjen. ...det må føles så absurd.

• Liker 5
  • Nyttig 9
Skrevet
DownWithTheTrolls skrev (9 minutter siden):

Det er virkelig trauma dumping-maraton for tiden. Så hvis det var noen som ikke fikk med seg mimringen om overgrep og innleggelser igår, er det reprise idag, litt umusikalsk og kleint akkompagnert av video av Ronja som fniser, flørter med-, og sender sine beste bad ass-blikk til kameraet. Man får nesten kognitiv dissonans av å se på pga den ekstreme motsetningen mellom den alvorlige teksten og den hysteriske fremtoningen. 

Når jeg ser video av folk som ler inn i kameraet på den måten, prøver jeg forøvrig å se for meg seansen hvor opptaket ble gjort: influenceren stiller mobilen opp i stativet, skrur på det lyset de alle bruker, trykker på nedtellingen og stiller seg opp, kanskje raskt drar hånden gjennom håret og retter på skjorta, og idet mobilen begynner å filme setter man i gang med å presse frem latteren, samtidig som man rynker på nesa og myser med øynene, slik at det skal se skikkelig autentisk ut. Kanskje kaster man litt på håret og klapper seg på kneet. Slik står man en liten stund og ler høyt i et ellers folketomt rom, før man slår av filmingen, og både rommet og mimikken brått faller til dørgende ro igjen. ...det må føles så absurd.

Enda verre når hun skal knegge og fnise men skal holde seg for munnen …Noen bør slå av edb’n oppi tjongsfjorden en periode så hun kan finne seg sjæl tenker jeg . Hun er høy på traumer og overgrepsgnål..

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet

Ikke alltid latter er smittende, latter  kan også være……

IMG_0038.jpeg

• Liker 6
Skrevet

Ronja skriver sjeldent om krig og fred og religion og politikk og sånt fordi hun ønsker at hennes snap skal være et fristed, uten terror, vold, krig og sånt som er vondt og vanskelig...så istedet får vi bare høre om hennes traumer, overgrep, innleggelser, diagnoser, vondter og andre fysiske og psykiske plager og lidelser, menstruasjons-issues, og ikke minst, klaging på omtrent alle restauranter, campinger, badeland, festivaler, tivoli og andre opplevelser hun drar på. Som sagt, ️fristed

• Liker 4
  • Nyttig 7
Skrevet
DownWithTheTrolls skrev (17 minutter siden):

Ronja skriver sjeldent om krig og fred og religion og politikk og sånt fordi hun ønsker at hennes snap skal være et fristed, uten terror, vold, krig og sånt som er vondt og vanskelig...så istedet får vi bare høre om hennes traumer, overgrep, innleggelser, diagnoser, vondter og andre fysiske og psykiske plager og lidelser, menstruasjons-issues, og ikke minst, klaging på omtrent alle restauranter, campinger, badeland, festivaler, tivoli og andre opplevelser hun drar på. Som sagt, ️fristed

Synes hun her og IH har mye av det samme . Akkurat som det er et fristed «søppelbøtte « for dem til å tømme seg ..

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
DownWithTheTrolls skrev (19 timer siden):

Er nok greit planlagt å poste det mot slutten av ferien slik at man ikke skal glemme at hun er syk og tror at hun skal tilbake på jobb på mandag :ironi:

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet

Hva er det med hoftene og bekkenet? Blir vanskelig å sitte i senga nå... Eller, det går vel over når hun kommer dit🤪

• Liker 4
  • Nyttig 4
Skrevet
Sorbitz skrev (2 timer siden):

Hva er det med hoftene og bekkenet? Blir vanskelig å sitte i senga nå... Eller, det går vel over når hun kommer dit🤪

Hun burde fokusere litt på å røre litt på den skrante kroppen sin og bygge litt kjernemuskulatur..man ser jo at det er ca null muskler på den kroppen der. Så slipper den å få sjokk.. Men det er det..jeg tror hun godter seg i all den psyken sin og bruker det for alt det er verdt for å slippe å jobbe på sykehjem igjen.

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Ronja cosplay'er som ChatGPT og skal ha oss til å tro at en AI skriver som en influencer 🤣 For et AI-program ville jo absolutt ordlagt seg slik:

"(...) er ganske klassisk for isjias"

'(...) kan gi veldig like symptomer som isjias"

"Piriformis-syndrom" (Skrives som ett ord, uten bindestrek. ChatGPT kommer neppe utstyrt med overflødig tegnsetting og/eller orddelingsfeil).

"Typisk vondt å ligge på siden" (Grammatisk inkorrekt, ufullstendig setning, samt at det er muntlig sjargong).

"Men det gir sjeldent(...)" (Det er grammatisk inkorrekt å starte en setning med "men", noe ChatGPT ikke ville gjort).

ChatGPT lister heller ikke opp informasjon i så korte setninger på den måten, uten å utdype. Og det skal jo åpenbart se ut som det er tatt skjermbilder av resultatene, med det lille forstørrelsesglassikonet og greier. Viktig å minne oss alle på hvor syk hun er og hvor synd det er i henne, nå etter en fantastisk sommerferie. Jeg orker ikke 😂 

Screenshot_20250802_142852_Snapchat.jpg

Manglende parentes
  • Nyttig 6
Skrevet

Var såvidt innom snappen hennes her om dagen, men gikk fort ut igjen. Jeg blir bare irritert og kjenner jeg mister både hjerneceller og mer til. 

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
DownWithTheTrolls skrev (22 timer siden):

Ronja cosplay'er som ChatGPT og skal ha oss til å tro at en AI skriver som en influencer 🤣 For et AI-program ville jo absolutt ordlagt seg slik:

"(...) er ganske klassisk for isjias"

'(...) kan gi veldig like symptomer som isjias"

"Typisk vondt å ligge på siden" (Grammatisk inkorrekt, ufullstendig setning, samt at det er muntlig sjargong).

"Men det gir sjeldent(...)" (Det er grammatisk inkorrekt å starte en setning med "men", noe ChatGPT ikke ville gjort).

ChatGPT lister heller ikke opp informasjon i så korte setninger på den måten, uten å utdype. Og det skal jo åpenbart se ut som det er tatt skjermbilder av resultatene, med det lille forstørrelsesglassikonet og greier. Viktig å minne oss alle på hvor syk hun er og hvor synd det er i henne, nå etter en fantastisk sommerferie. Jeg orker ikke 😂 

Screenshot_20250802_142852_Snapchat.jpg

"Kan trigges av reiser og uvante senger" Dummeste jeg har lest.. Det trigges bl.a av uvante bevegelser som f.eks å traske rundt på festival hver 365. dag🤪

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
Sorbitz skrev (1 time siden):

"Kan trigges av reiser og uvante senger" Dummeste jeg har lest.. Det trigges bl.a av uvante bevegelser som f.eks å traske rundt på festival hver 365. dag🤪

Ja, det var jo også spesielt at ChatGPT listet opp de to tingene (og BARE de) som var SÅ spesifikke for henne akkurat i den situasjonen hun var i der og da, når det ikke engang er noe som listes opp i det hele tatt av ChatGPT når den redegjør for piriformissyndrom.

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...