Gå til innhold

Ronja uperfekt eller sminkeronja?

Anbefalte innlegg

Skrevet

"Jeg vet at det kan virke som jeg har vært med på så mange aktiviteter i sommer (...) I ÅR har jeg vært så flink til å si nei til ting som jeg ikke har hatt lyst til å være med på" sier hun samtidig som hun (som vanlig) sitter hjemme mens de andre er ute og lufter kid'en. Øh....I år? Er ikke dette bare same procedure as every year? Og nei, det virker virkelig ikke slik. Det har vært én happening, som har gått over 4-5 dager. That's it.

• Liker 6
  • Nyttig 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Straks klart for krasjlanding i Tjongsfjorden og 48 uker lading i sengetøyet😝

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet
Sorbitz skrev (2 timer siden):

Hun er alltid klar for festival neste helg..

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
Sorbitz skrev (3 timer siden):

Etter neste helg det 💃🥂først drite seg ut med fyllavideoer en siste gang denne sommeren . Men jaggu godt hun har mikrofonen klar annenhver dag da 🙌🏻

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

"5 Ukers ferie så langt - men ennå mere moro å se frem til!!"

.....for oss som jobber til daglig, er det bittelitt demotiverende.... 🤔🤔 (og faktisk litt provoserende- men det er kanskje meningen?) mulig jeg sykemelder meg, inntar senga, og blir influencer.. 😥😥😥

Kunne tenkt meg mere fri til fest og moro, og tid med ungene, når dem har fri... 

Men mulig det hadde blitt litt vanskelig å drive Norge, om alle tenkte det samme..

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
BELLA965 skrev (2 timer siden):

"5 Ukers ferie så langt - men ennå mere moro å se frem til!!"

.....for oss som jobber til daglig, er det bittelitt demotiverende.... 🤔🤔 (og faktisk litt provoserende- men det er kanskje meningen?) mulig jeg sykemelder meg, inntar senga, og blir influencer.. 😥😥😥

Kunne tenkt meg mere fri til fest og moro, og tid med ungene, når dem har fri... 

Men mulig det hadde blitt litt vanskelig å drive Norge, om alle tenkte det samme..

Sikker på du ikke har noen traumer på lager du kan marinere deg i mens du leker med steiner og kort?

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet
Isola2 skrev (På 5.7.2025 den 8.50):

Ja det er det..også sitter man jo bare å lurer på hva neste dille blir..

Fjærkre 🐔 🤪

• Liker 3
Skrevet
DownWithTheTrolls skrev (8 timer siden):

Fjærkre 🐔 🤪

Det er i allefall sunnere og bedre for henne enn alt det andre fjaset hun holder på med!

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Ble bare totalkræsj i senga lenge nok til å gå på jentetur i helga 🤣 Altså for ett menneske, for ei mor, for en samboer, og for en snylter av systemet! 

• Liker 7
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)
Isola2 skrev (På 24.7.2025 den 8.39):

Det er i allefall sunnere og bedre for henne enn alt det andre fjaset hun holder på med!

Det har du helt rett i 😊 Så får vi se hvor lenge den hyperfiksjonen vedvarer, før en ny tar over 🙈 Jeg håper oppriktig at hun finner roen med en slik sunn og jordnær interesse, og at hun samtidig har overskudd til å være fysisk og emosjonelt tilgjengelig for de rundt seg. Det virker slitsomt å tilsynelatende hele tiden være på søken etter seg selv (hvorav både særegne interesser, diagnoser, SoMe-venner/validering m.m utgjør en del av identitetsuttrykket), når den du leter etter muligens ikke engang eksisterer utenfor ens fantasi - kanskje derfor man ender opp sengeliggende 24/7 - hva vet jeg 🤷🏼‍♀️ Sophie Elise er en av de få jeg vet om som har klart å manifestere det å gå fra en literal nobody i bygde-nordnorge, desperat etter anerkjennelse og berømmelse, til faktisk å få det, og selv hun leter ennå etter seg selv, der hun troner "på toppen av SoMe-verden", etter tilsynelatende å ha oppnådd "alt". Jeg tror mennesker med en viss psykologisk "make-up" alltid vil ha en indre uro som vil gjøre dem ute av stand til å lande helt, som vil få dem til alltid å være på søken etter den neste megainteressen for noe, fordi egentlig leter de etter en måte å fylle noe i seg selv. Og det tror jeg må være ganske utmattende, dersom man ikke har selvinnsikt til å se egne handlingsmønster og klare å ta noe kontroll over dem.

Endret av DownWithTheTrolls
Tegnsetting
  • Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
DownWithTheTrolls skrev (2 timer siden):

Det har du helt rett i 😊 Så får vi se hvor lenge den hyperfiksjonen vedvarer, før en ny tar over 🙈 Jeg håper oppriktig at hun finner roen med en slik sunn og jordnær interesse, og at hun samtidig har overskudd til å være fysisk og emosjonelt tilgjengelig for de rundt seg. Det virker slitsomt å tilsynelatende hele tiden være på søken etter seg selv (hvorav både særegne interesser, diagnoser, SoMe-venner/validering m.m utgjør en del av identitetsuttrykket), når den du leter etter muligens ikke engang eksisterer utenfor ens fantasi - kanskje derfor man ender opp sengeliggende 24/7 - hva vet jeg 🤷🏼‍♀️ Sophie Elise er en av de få jeg vet om som har klart å manifestere det å gå fra en literal nobody i bygde-nordnorge, desperat etter anerkjennelse og berømmelse, til faktisk å få det, og selv hun leter ennå etter seg selv, der hun troner "på toppen av SoMe-verden", etter tilsynelatende å ha oppnådd "alt". Jeg tror mennesker med en viss psykologisk "make-up" alltid vil ha en indre uro som vil gjøre dem ute av stand til å lande helt, som vil få dem til alltid å være på søken etter den neste megainteressen for noe, fordi egentlig leter de etter en måte å fylle noe i seg selv. Og det tror jeg må være ganske utmattende, dersom man ikke har selvinnsikt til å se egne handlingsmønster og klare å ta noe kontroll over dem.

Nei, det er noe med det siste du skriver der som er så treffende for Ronja. Alle klarte å se at hun kom til å bli for sliten til å henge med sønnen da de var på Østlandet. Alle klarte å se at hun kom til å krasjlande i den senga med en gang hun kom hjem..er bare merkelig at ingen rundt henne, familie og alle de instansene hun er innom ikke påpeker det for henne. 

• Liker 6
  • Nyttig 5
Skrevet
Isola2 skrev (2 timer siden):

Nei, det er noe med det siste du skriver der som er så treffende for Ronja. Alle klarte å se at hun kom til å bli for sliten til å henge med sønnen da de var på Østlandet. Alle klarte å se at hun kom til å krasjlande i den senga med en gang hun kom hjem..er bare merkelig at ingen rundt henne, familie og alle de instansene hun er innom ikke påpeker det for henne. 

Hun skulle vært pushet gradvis ut i aktivitet. Noe å forplikte seg til som ikke omfatter behandling. Nettopp for å komme seg ut av alle diagnosene sine, det er dem hun lever og ånder for. Det å kjenne mestring i både å følge opp forpliktelser og utføre nyttig arbeid vil være godt for henne. Samtidig som hun kommer inn i rutiner og får bedre søvn. Bli sliten av å faktisk ha gjort noe, ikke utmattes av å ligge i senga døgnet rundt og av og på med søvnen.. Kanskje hun får noe nytt å vise følgerene også, noe hun faktisk får anerkjennelse og respekt av!

• Liker 10
Skrevet

Ser ut som om det hønsehuset bygges rett utenfor soverommet hennes. Bråker ikke høns noe veldig da?

• Liker 3
Skrevet
Sorbitz skrev (17 timer siden):

Hun skulle vært pushet gradvis ut i aktivitet. Noe å forplikte seg til som ikke omfatter behandling. Nettopp for å komme seg ut av alle diagnosene sine, det er dem hun lever og ånder for. Det å kjenne mestring i både å følge opp forpliktelser og utføre nyttig arbeid vil være godt for henne. Samtidig som hun kommer inn i rutiner og får bedre søvn. Bli sliten av å faktisk ha gjort noe, ikke utmattes av å ligge i senga døgnet rundt og av og på med søvnen.. Kanskje hun får noe nytt å vise følgerene også, noe hun faktisk får anerkjennelse og respekt av!

Ja, for nå har diagnosene hun får kun en egosynton funksjon for henne - hun ser på dem som en del av sin identitet. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Hun er så sliten og full av angst for tiden, men å vase stupfull rundt i Bodø med siggen i munnen, det mener hun altså er bra for helsa? Lurer på om alle de behandlerne hun går til er elendige til å gi råd, eller om hun bare ikke hører etter?

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Muligens bare jeg som ikke forstår hvordan influencing fungerer...men hvis du er innleid som influencer til et arrangement, slik Ronja igår var så "flau" over å måtte vedgå at hun var, (det var DEFINITIVT ikke humblebragging), er det ikke kanskje en fordel å, i alle fall innledningsvis, holde promillen lav nok til at man faktisk kommer seg til selve arrangementet og får gjort noe promoteringsarbeid...?

Apropo humblebragging: et hjertesukk fra Ronja dagen derpå som plutselig er litt frustrert på en pick-me måte, over at hun, som jo er så lita (hun og SE, you know 💅), stadig vekk opplever at folk bare randomly kommer og...løfter henne opp(?) Og så vil hun plutselig (men egentlig ikke) ha en debatt rundt intimsoner på festival. Hun var også super offended over at dude'en som løftet henne, gjettet at hun veide 2kg mindre enn hun liksom gjør. For nå som hun er sluttet å jojoslanke seg, og istedet er blitt så flink til å bruke ADHD-medisin, skal jo rett være rett, or whatever, og om noen gjetter at hun veier 50kg, skal det korrigeres til det korrekte: 52kg. Veldig viktig å få frem, må vite, og ikke humblebragging whatsoever.

Tilleggsinfo
  • Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Noen som har abonnement på an og kan vise det bildet hun fniste så mye om?

• Liker 2
Skrevet
Faina skrev (1 time siden):

Noen som har abonnement på an og kan vise det bildet hun fniste så mye om?

IMG_9714.jpeg

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Au au au😂 Skjønner godt at hun var misfornøyd med det😂😂 synes nesten litt synd i henne. Ikke særlig promotion for festivalen når de innleide influenserne ser sånn ut🙈

• Liker 8
Skrevet (endret)
Sorbitz skrev (11 timer siden):

Au au au😂 Skjønner godt at hun var misfornøyd med det😂😂 synes nesten litt synd i henne. Ikke særlig promotion for festivalen når de innleide influenserne ser sånn ut🙈

Ikke særlig promotion for festivalen uansett. Hun har tægget ETT bilde med navnet på festivalen 😂  Ellers har hun bare brukt tiden på å gjenta hvor kjedelig VIP-området hun har tilgang på er, hvordan hun omtrent må gjemme seg for AN sin paparazzi, hvor mange dedikerte følgere hun har både på snap, Insta og IRL, og igjen, hvor *smol* hun er. Influencer gig'en i "lille" Bodø har visst gått til hodet på henne, for hun mener visst hun er Tjongsfjordens Sofi Else 💅

Det er fint å ha selvtillit, for all del, men når man virker høy på seg selv blir det hele bare litt uspiselig.

Tegnsetting
  • Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...