DownWithTheTrolls Skrevet 27. juni #1041 Skrevet 27. juni (endret) Full kontroll skrev (22 timer siden): Virker rimelig trygg på å la menn åle seg inntil henne, sidelengs og bakfra, mens hun på sin side kysser og "sikler" på den ène etter den andre i jentegjengen hun er sammen med 😕 Kanskje har traumebehandlingen rundt overgrep hjulpet henne ?! Snakk om å leve to liv.....forstå det den som kan 😕 Skjønner 100% hva du mener. Til hverdags er det syk, skjør og utbrent traumepasient (m/ overgrepsrelaterte traumer), som knapt kommer seg ut av senga som gjelder. Mens når det er ferie er det utømmelig med energi. Det kysses, sleikes, og spilles på sex. Med lydspor som snakker om kuk og puling. Og det snap'es bilder som reflekterer det totalt motsatte av den så ekstremt og altoppslukende traumatiserte virkeligheten som beskrives til daglig. (Eks: Ronja som kommenterer "Fy f** så rått" til en mann med en t-skjorte hvor det står "Tons of 🐔[cock]"). Jeg mener ikke at folk med traumer ikke også kan være opptatt av sex, for all del kan de det. Men når traumene beskrives så til de grader intense, dramatiske, sjokkerende (selv for garvede profesjonelle), lammende, og hemmende i hverdagen, ja, så totalt altoverskyggende som de har blitt fremstilt som, er det ganske unikt å kunne "slå dem av" til ferien, og fokusere nesten ensporet på å spille på sex istedet. Det er en imponerende evne. Endret 27. juni av DownWithTheTrolls Skrivefeil 14 7
Vintermåne Skrevet 28. juni #1042 Skrevet 28. juni DownWithTheTrolls skrev (23 timer siden): Ronja er en bølle. Så en snap her om dagen hvor noen kommenterte at de savnet hennes kreative "ronja-festivalantrekk", eller noe i den duren, men vedkommende kunne forstå at det kunne være enklere å kjøre en "safe" stil, i og med at folk skulle mene så mye om alt. Pluss at hun var fin slik hun hadde kledd seg. Med andre ord en sympatisk og hyggelig melding. Av en eller annen grunn lot tydeligvis Ronja seg fornærme(?) av dette, for hun satte henne på blast, med både navn og bilde synlig, samtidig som hun svarte på en ganske spydig måte, og egentlig latterliggjorde omtanken til vedkommende med at hen "la altfor mye i det". Om det var tilfellet, hvorfor ikke bare svare det privat, eller enda bedre, bare la være å svare? Alle andre meldinger hun svarer offentlig på anonymiserer hun. Med mindre det er en kritisk melding, eller en hun oppfatter som kritisk eller på annen måte negativ, uten at den nødvendigvis er det. Da skal vedkommende henges ut offentlig og latterliggjøres for deres idiotiske kommentar. Samtidig som hun snakker om hvordan man skal være snille og rause med hverandre, og at hun ikke liker det når folk henger ut andre på nettet. Do what I say, not what I do... Hun sa en gang at etter at hun begynte med ADHD-medisiner var hun blitt mye flinkere til å tenke før hun reagerte, og ikke havne i unødvendige konfrontasjoner slik hun tidligere gjorde, da hun ofte trakk feilslutninger, overanalyserte ting, og dermed kunne komme til konklusjoner om at utsagn som egentlig var positive eller helt nøytrale, på en eller annen måte var negative ment, og så gikk hun til verbalt angrep før det gikk opp for henne at hun hadde feilkonkludert. Vel, ut ifra hvordan hun responderer på de kommentarene hun reagerer på, og måten hun responderer på, virker det ikke akkurat som om de medisinene virker så godt som hun påstår. Ja!! Denne mld la jeg også merke til, det var en ærlig og høflig formulert melding - og R fremstod skikkelig fornærma 😳😳 hun forsvarte og forklarte - og at dette bare var dag 1 osv 🙄 sa i tillegg at hun skulle ha noen skikkelig crazy festivalantrekk de neste dagene (husker ikke akkurat hvordan hun formulerte det) så det var bare «å slappe av/ roe ned» for vedkommede …… altså, de antrekkene lurer jeg skikkelig på hvor blei av?? 🤭🤭🤭 7 1
Sophie1988 Skrevet 28. juni #1043 Skrevet 28. juni Vintermåne skrev (42 minutter siden): Ja!! Denne mld la jeg også merke til, det var en ærlig og høflig formulert melding - og R fremstod skikkelig fornærma 😳😳 hun forsvarte og forklarte - og at dette bare var dag 1 osv 🙄 sa i tillegg at hun skulle ha noen skikkelig crazy festivalantrekk de neste dagene (husker ikke akkurat hvordan hun formulerte det) så det var bare «å slappe av/ roe ned» for vedkommede …… altså, de antrekkene lurer jeg skikkelig på hvor blei av?? 🤭🤭🤭 Det eneste som var skikkelig crazy var oppførselen hennes🤭 9
Isola2 Skrevet 28. juni #1044 Skrevet 28. juni Sorbitz skrev (På 27.6.2025 den 16.58): Men ærlig talt, går hun egentlig på medisiner? Kan ikke si at jeg har merket så mye forandring akkurat. Hun fremstår like vill og oppglødd nå som før. . Merkelig at hun ikke er sånn når hun er hjemme..da snakker hun jo bare om hvor sliten og traumifisert hun er 6 3
ohmylord Skrevet 28. juni #1045 Skrevet 28. juni (endret) Håper ikke arbeidsgiveren til Ronja ser på dette. Ett arbeidstak på 1 år har hun ikke fungert til. Men 4 dager til ende på fylla har hun hatt kropp, psyke og ork til. Og før hun setter igang med dag nr 4, presterer hun å si at hun ikke vil at festivalen skal ta noen ende. Nå er det strax klart for å gro fast på rot i sofaen til mor, for så å gro fast ett nytt år i senga når hun kommer hjem. Sønnen greier seg selv eller med andre! Mor orker ikke så sant det ikke er fyll eller shopping. Endret 28. juni av ohmylord 9 4
Anelyy Skrevet 29. juni #1046 Skrevet 29. juni Lukter personlighetsforstyrrelse lang vei... ikke rart man ikke merker noen effekt fra ADHD medisnene. 3 4
JojoMoyes Skrevet 29. juni #1047 Skrevet 29. juni Sophie1988 skrev (På 28.6.2025 den 14.44): Det eneste som var skikkelig crazy var oppførselen hennes🤭 Hallo ! Hun hadde jo tross alt gjort om en t-skjorte til magetopp og viste magen 💃🤷🏼♀️ 3 2
Sophie1988 Skrevet 29. juni #1048 Skrevet 29. juni JojoMoyes skrev (24 minutter siden): Hallo ! Hun hadde jo tross alt gjort om en t-skjorte til magetopp og viste magen 💃🤷🏼♀️ Ja unnskyld, det var jo heeeeeelt crazy! 💃🏼😂 ser nå at hun skal ut igjen i kveld, så da var utmattelsen på mystisk vis borte igjen✨ 3
JojoMoyes Skrevet 29. juni #1049 Skrevet 29. juni Sophie1988 skrev (1 minutt siden): Ja unnskyld, det var jo heeeeeelt crazy! 💃🏼😂 ser nå at hun skal ut igjen i kveld, så da var utmattelsen på mystisk vis borte igjen✨ Ja det er helt crazy for en «flyfille» i Oslo og ellers er holdningen det går nok galt skal du se 🙈💃🎉 2
Sorbitz Skrevet 29. juni #1050 Skrevet 29. juni Hun bærer armbåndet med rette, fyskamme🤦♀️🤮#usynligsyk 5
firetoen Skrevet 29. juni #1051 Skrevet 29. juni ohmylord skrev (21 timer siden): Håper ikke arbeidsgiveren til Ronja ser på dette. Ett arbeidstak på 1 år har hun ikke fungert til. Men 4 dager til ende på fylla har hun hatt kropp, psyke og ork til. Forsvarer ikke Ronja, men denne turen trenger vel nødvendigvis ikke å være noe arbeidsgiveren burde reagere på? For hun er sykemeldt grunnet psykosomatiske plager er hun ikke?
ohmylord Skrevet 29. juni #1052 Skrevet 29. juni firetoen skrev (1 time siden): Forsvarer ikke Ronja, men denne turen trenger vel nødvendigvis ikke å være noe arbeidsgiveren burde reagere på? For hun er sykemeldt grunnet psykosomatiske plager er hun ikke? Blandt annet. Fibromyalgi, ptsd, adhd, utmattelse. Er vel noen av diagnosene hun bruker som argumenter når hun gror fast på rot i sengen sin. Man kan nyte livet og kose seg selvom man er syk. Eller psyk. Men 5 dager med fullt program og fyll, uten problem er vel ikke optimalt når man ellers av året såvidt greier å komme seg ut av sengen. 7
JojoMoyes Skrevet 29. juni #1053 Skrevet 29. juni ohmylord skrev (50 minutter siden): Blandt annet. Fibromyalgi, ptsd, adhd, utmattelse. Er vel noen av diagnosene hun bruker som argumenter når hun gror fast på rot i sengen sin. Man kan nyte livet og kose seg selvom man er syk. Eller psyk. Men 5 dager med fullt program og fyll, uten problem er vel ikke optimalt når man ellers av året såvidt greier å komme seg ut av sengen. De fleste jeg kjenner med problemer med psyken drikker ikke fordi det fremkaller jo mere angst . Jeg selv har fibro og ibs som Ronja og jeg hadde aldri klart 5 dager med fyll /festival og så sene netter . Det som forundrer meg mest er at det ser ut som hun kan spise og drikke hva som helst (det kan ikke jeg med ibs ) og det ser ut som hun har en bryter som kan slås av og på på disse diagnosene/sykdommene etter når det er beleilig . 15 2
JojoMoyes Skrevet 30. juni #1054 Skrevet 30. juni Hva driver vi med på kamera i dag da ? Spiller søt og gjeiter oss til ? 🙈Ja hun er sprek nå på dag 5 som hun sier , men varer det når man er tilbake i fjorden mon tro … 3 1
Sorbitz Skrevet 30. juni #1055 Skrevet 30. juni ohmylord skrev (På 28.6.2025 den 22.03): Håper ikke arbeidsgiveren til Ronja ser på dette. Ett arbeidstak på 1 år har hun ikke fungert til. Men 4 dager til ende på fylla har hun hatt kropp, psyke og ork til. Og før hun setter igang med dag nr 4, presterer hun å si at hun ikke vil at festivalen skal ta noen ende. Nå er det strax klart for å gro fast på rot i sofaen til mor, for så å gro fast ett nytt år i senga når hun kommer hjem. Sønnen greier seg selv eller med andre! Mor orker ikke så sant det ikke er fyll eller shopping. Arbeidsgiver, lege, nav. Aner ikke hvordan det funker oppi der. Men vil tro at det er ganske gjennomsiktig. Men ikke sikkert hun er noen snakkis i det hele tatt. Hun gjør jo ingenting for lokalmiljøet, er nok en ganske ubetydelig liten dott i ei seng sammen med midden og de andre støvene😜 Men helt ærlig lurer jeg på hvordan legen hennes kan forsvare en sykemelding når man ser på sykemeldingsveilederen for diagnosene hennes. Men hun tar seg nok ikke fem øre for å smøre tjukt på i form av symptomer! Lese seg opp på diagnoser er hun flink til, det skal hun ha! Ang mora og hennes rolle i nav håper jeg virkelig at hun har høy nok arbeidsmoral til å ikke støtte opp rundt en evt uføretrygd. 9
Isola2 Skrevet 30. juni #1056 Skrevet 30. juni JojoMoyes skrev (5 timer siden): Hva driver vi med på kamera i dag da ? Spiller søt og gjeiter oss til ? 🙈Ja hun er sprek nå på dag 5 som hun sier , men varer det når man er tilbake i fjorden mon tro … Tur på Kilferga også…var da ikke måte på energinivået plutselig. Om det å bytte miljø er så tilsynelatende bra for henne,skjønner jeg ikke hvorfor hun på død og liv må sitter å råtne på rot i den fjorden sin. 4 2
JojoMoyes Skrevet 30. juni #1057 Skrevet 30. juni Isola2 skrev (2 timer siden): Tur på Kilferga også…var da ikke måte på energinivået plutselig. Om det å bytte miljø er så tilsynelatende bra for henne,skjønner jeg ikke hvorfor hun på død og liv må sitter å råtne på rot i den fjorden sin. Det har jeg tenkt i mange år !! Men det er nok noe annet om hun hadde bodd i Oslo . 1
Isola2 Skrevet 30. juni #1058 Skrevet 30. juni JojoMoyes skrev (26 minutter siden): Det har jeg tenkt i mange år !! Men det er nok noe annet om hun hadde bodd i Oslo . Ja…tenker det også.. 1
Despicable Me Skrevet 1. juli #1059 Skrevet 1. juli Håper at den Ronja vi ser nå er et resultat av traumebehandlingen og at hun er tilbake i jobb og det livet hun hadde. 3
Faina Skrevet 1. juli #1060 Skrevet 1. juli JojoMoyes skrev (18 timer siden): Hva driver vi med på kamera i dag da ? Spiller søt og gjeiter oss til ? 🙈Ja hun er sprek nå på dag 5 som hun sier , men varer det når man er tilbake i fjorden mon tro … Eller når sønnen kommer nedover. Da ligger hun nok langstrak igjen... 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå