Gå til innhold

Hender som svikter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Blir liksom "sliten" i fingrene av å skrive på pc, stiv/øm og lite kraft. Det skjer også når jeg skal klemme til for å holde noe, for eksempel rundt en blyant over tid, eller noe annet jeg må gripe tak i. Føler ofte at jeg ikke har nok kraft til å åpne skrukorker.Det kommer også knekkelyder, og føles som at jeg blir knipset på i hånd/håndledd sånn helt tilfeldig gjennom dagen, særlig ettermiddag/kveld. Hva kan det være? Har også hatt noe av det i føttene, fotleddet føles trett på en måte, og øm under fot. Er også veldig stiv i hofta, særlig på morgen. Hva kan dette være? Har vært sånn i flere måneder nå, bør jeg gå til lege?

Anonymkode: 2ebcd...7e8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor gammel er du ?  Og sykdommer ellers ?

Anonymkode: caad7...c7c

Skrevet

Jeg synes du skal oppsøke lege, ja 👍

• Liker 1
Skrevet
46 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gammel er du ?  Og sykdommer ellers ?

Anonymkode: caad7...c7c

Er 44 og har ingen sykdommer (jeg vet om 🙄)

Skrevet

Dra til legen. Behøver ikke å bety at det ee noe farlig,men mange sykdommer eks als kan starte på den måten at man mister kraften i hendene.

Anonymkode: ddce6...454

Skrevet

Det i hendene kan være karpaltunnelsyndrom, for eksempel. Synes absolutt du skal ta en tur til legen. 

Skrevet

Sliter med det samme selv, vært mye til lege og på sykehuset de siste 5 årene. Har hypermobile ledd og kronisk betennelse i håndledd, sliter med å skru opp topp, holde stekepannen med ene armen, kneppe opp knapper etc. Hos meg kommer det av svekket muskelkraft pga betennelse i håndledd og overbelastning i mange år. Slet med begge armene til å begynne med, men trosset smærtene og klarte å trene opp musklaturen slik at høyrearmen er god ihvertfall. Har opperert venstre hånd for karpal tunnelsyndrom, funket ikke hos meg. Jeg tror du gjør lurt i å bestille deg en legetime så får du høre hva legen din har å si :) kan være så mye forskjellig:) 

lykke til fra meg☺️

*beklager evnt skrivefeil, lett at det blir på dialekt innimellom😂*

• 2 uker senere...
Skrevet
På 29.1.2020 den 23.02, AnonymBruker skrev:

Er 44 og har ingen sykdommer (jeg vet om 🙄)

Hvordan gikk det? 

Anonymkode: 0fe34...b85

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

*dytt

Anonymkode: f4da4...9b1

• 1 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2020 den 21.52):

Blir liksom "sliten" i fingrene av å skrive på pc, stiv/øm og lite kraft. Det skjer også når jeg skal klemme til for å holde noe, for eksempel rundt en blyant over tid, eller noe annet jeg må gripe tak i. Føler ofte at jeg ikke har nok kraft til å åpne skrukorker.Det kommer også knekkelyder, og føles som at jeg blir knipset på i hånd/håndledd sånn helt tilfeldig gjennom dagen, særlig ettermiddag/kveld. Hva kan det være? Har også hatt noe av det i føttene, fotleddet føles trett på en måte, og øm under fot. Er også veldig stiv i hofta, særlig på morgen. Hva kan dette være? Har vært sånn i flere måneder nå, bør jeg gå til lege?

Hei, hvordan gikk det med deg? 

Anonymkode: 8e54b...e1f

Gjest Smeltemann
Skrevet

Jeg får nummenhet i hendene,spesielt når de er i ca 90 grader. Tror det kommer av rygg/nakke. Blir bedre nå jeg henger dem langs kroppen (utstrekt)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...