AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Kommer legen til å gå rett for medisiner, eller tror dere han kommer til å anbefale psykolog først? Anonymkode: 4f97d...958
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Som oftest ingen av delene til å begynne med, kommer an på om du klarer å kommunisere en alvorlighetsgrad som tilsier medisiner og/eller psykolog. Og psykolog er det ofte lang ventetid på 4 måneder+? Medisiner har som kjent noen bivirkninger ofte, som gjør at det må være ille nok til å være verd det. I tillegg er det vanskelig å kombinere sterke smertestillende med antidepressiva. Jeg måtte stort sett kreve det til slutt, og jeg hadde kreftdiagnose som ga meg angst. Anonymkode: 460fb...563
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Kommer legen til å gå rett for medisiner, eller tror dere han kommer til å anbefale psykolog først? Anonymkode: 4f97d...958 Antageligvis blir du henvist til lavterskel tilbud (gjennom kommunen, eller samtaler med fastlegen). Jeg oppsøkte selv lege i 2018 for samme problem. Pustevansker, ofte panikkanfall, klump i halsen, utviklet også helseangst. Skjærte tenner i søvne.. Jeg hadde det lenge jævlig! Fikk panikk i rommet om noen lukket døra. Idag har jeg det bedre. Uten medisiner, lege eller psykolog. Stress ned i livet ditt, ha fokus på god nok søvn (den er ekstremt viktig), trening og kosthold. Tren gjerne yoga eller lignende, eller mindfullness. Kutt ut alt av koffein, nikotin, sukker og alkohol i dårlige perioder. Antidepressiva anbefales ikke, disse kan være full av bivirkninger og vanskelig slutte med! Anonymkode: 62368...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Kommer an på. Du må fortelle legen hva som er utfordringen og hva du sliter med så kan dere sammen finne ut veien videre. medisiner kan funke veldig bra. Jeg fikk antidepressive da jeg fikk angst. Angsten ble helt borte og ingen bivirkninger for min del Anonymkode: 276d1...475
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på. Du må fortelle legen hva som er utfordringen og hva du sliter med så kan dere sammen finne ut veien videre. medisiner kan funke veldig bra. Jeg fikk antidepressive da jeg fikk angst. Angsten ble helt borte og ingen bivirkninger for min del Anonymkode: 276d1...475 Medisiner fjerner kun symptomene, ikke angsten! Eksponeringsterapi, nok søvn og en god livsstil anbefales derimot mot angstproblematikk. Legen min ville bruke medisiner som aller siste utvei, noe jeg er veldig glad for! Derimot kan medisin være et godt verktøy i en helhetlig behandlingsprosess. Angst kan føles lammende for den det gjelder men det er jo rett og slett hjernen som lurer oss.. Kjenner fortsatt angstanfall i ny og ne, men klarer da å roe meg ned og fortelle meg selv at det går bra. Anonymkode: 62368...0ad
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #6 Skrevet 30. januar 2020 Du kan forsøke å foreslå noe selvom du har noe Behandling som kan fungere mot angst, tror jeg? Anonymkode: f91a1...030
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #7 Skrevet 30. januar 2020 I begynnelsen ofte ingen av delene, det kommer an på alvorlighetsgraden. Jeg går ut fra at han vil forklare deg litt om angst og hva som kan hjelpe som du kan gjøre selv. Anonymkode: bf58e...f04
AnonymBruker Skrevet 30. januar 2020 #8 Skrevet 30. januar 2020 Kommer helt ann på omstendighetene rundt. F.eks hvorfor har du angst og hvilken type? Har du alltid hatt det eller er det pga omstendigheter i livet ditt. Hvor mye hemmer det deg i hverdagen og klarer du å jobbe? Hva har du prøvd selv så langt? Osv. Kanskje får du samtaler med legen din, kanskje får du time til psykolog (ventetiden er ikke så lang her jeg bor, ca. 1 mnd), kanskje kombinerer han det med antideppressiva. Det kommer helt ann på situasjonen din. Anonymkode: f38df...035
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå