Gå til innhold

Dere som faster


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenker periodisk faste eller 5:2 eller tilsvarende. Har dere vent dere til sultfølelsen? 

Har 12 kg jeg skal ned, og har begynt med et spisevindu fra 12-19. Sliter med sultfølelse på kveld og formiddag fordi jeg er vant med å småspise hele dagen. Har holdt på i tre uker, og har gått ned 3 kg, så det funker jo. Men jeg er mye sulten. Vil man klare å venne seg til etter hvert? Har mye energi, og det er nok ikke "reell" sult, bare at jeg er så vant med å spise fra jeg våkner til jeg legger meg. 

Anonymkode: c4b59...41b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Forumhei

Jeg faster fra 20.00 til lunsj tider kl 12.00.

Rutine går slik

07.45 står opp 😁 ,drikke 7-8 dl med vann. Dette blir jeg mett av.

10. 00 kaffepause på jobb😍 

12.00  bryter fasten med en digg lunsj🤓

Det Ikke noe problem å faste 16 timer, har blitt sulten, men da er det bare å drikke vann.

jeg kjøre 16 timer faste med styrketrening 3 ganger i uka, har heller ikke merket noe nedgang i progresjonen ved å innta protein rik kost på 8 timers spisevindu mot 16 timer.

kroppen virker fornøyd med å slippe å fordøye mat hele tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mye av det handler nok om at vi er blitt opplært til å få panikk når vi kjenner sult. Da MÅ vi spise, ellers DØR vi.

Når du kjenner sult kan det hjelpe å tenke at "dette betyr at kroppen min brenner fett". Det går som regel over ganske raskt. Jeg drikker gjerne te, går en tur eller trener litt, da forsvinner sulten fort for meg i alle fall. Og så blir man som regel mindre sulten jo lenger man har kjørt et fasteopplegg.

Anonymkode: 2874c...eba

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sliter ikke med sultfølelse. Kjører du helt ren faste? Har skjønt det sånn at det er lettere å faste dersom du ikke inntar noen ting som får blodsukkeret til å stige. Mener dette også innebærer lettbrus? 
 

Ellers må du kanskje gi det litt tid, hvis det er helt nytt. 

Anonymkode: 73eb2...333

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg faster fra 16 til 06, og har ingen sultfølelse. Men jeg spiser også ekstrem lavkarbo (keto) som virker appetitthemmende.

Anonymkode: 4c590...73a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...