Gå til innhold

Colour line til Sverige-spm om taxfree


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg sksl reise (for første gang!) med båt til Sverige og lurer på om det er sånn som på Gardermoen når man handler taxfree? Altså bestiller på forhånd og får de levert ferdig pakket, sånn click And buy opplegg? For det må vel være kjempeliten plass på en sånn båt? Og hvordan er utvalget av feks sigaretter? (Røyker kun Marlboro, har de det eller kun rulletobakk? Venninna mi sa st det kun var lov med norsk rulletobakk, men så har jeg sett bilder av folk som har vanlig sigg...)

Anonymkode: 42f5a...43a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du går inn i taxfreebutikken og plukker varene selv. Har du returbillett samme dag på samme billett får du omtrent ikke kjøpe noe, vær obs på det. 
De har en haug med sigarettmerker. 
Rulletobakk er/var mest utbredt i Norge pga avgiftssystemet i sin tid. Før det ble lagt om og pris på rullings gikk i været. 
Og nei, det er ikke bastøfergen, det er god plass til flere restauranter og kafeer bla. 

Anonymkode: 6a1c0...165

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg sksl reise (for første gang!) med båt til Sverige og lurer på om det er sånn som på Gardermoen når man handler taxfree? Altså bestiller på forhånd og får de levert ferdig pakket, sånn click And buy opplegg? For det må vel være kjempeliten plass på en sånn båt? Og hvordan er utvalget av feks sigaretter? (Røyker kun Marlboro, har de det eller kun rulletobakk? Venninna mi sa st det kun var lov med norsk rulletobakk, men så har jeg sett bilder av folk som har vanlig sigg...)

Anonymkode: 42f5a...43a

Hvor gamle er du og hun venninna di som skal til Sverige for å kjøpe røyk? Har du aldri vært på en taxfree båt før😂

Anonymkode: dc041...cc7

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du tur retur med samme båt, så må du handle taxfreekvoten på vei til Sverige hvis du drar fra Norge eller omvendt. På tilbaketuren får dere ikke kjøpt røyk, vin, øl mm. Husk kvotereglene! Mat, klær, sjokolade mm kjøper jeg alltid på tilbaketuren hvis jeg skal ha noe. Kjedelig å bære på det mens båten ligger til kai i Sverige/Norge. Ett brett  f eks cola koster 79 kr. Det er flere muligheter til å spise på båtene og god plass. Morgenavgangene på fredag og lørdag er ofte fullbooket for de med bil på de tidligste avgangene. Ser at folk med bil som skal kjøre rundt, kan betale øl og hente det før de kjører av i Sverige.
I Sverige er de veldig nøye på at du har med godkjent ID med bilde og ofte står det kontroll i Norge som også ber om ID, så jeg drar alltid med pass.
 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvor gamle er du og hun venninna di som skal til Sverige for å kjøpe røyk? Har du aldri vært på en taxfree båt før😂

Anonymkode: dc041...cc7

Faktisk ikke! Jeg har flyttet fra nordvestlandet til Østlandet nå nylig og det er ikke mye taxfree båter der.. jeg er 23 forresten, og venninna mi som kommer ned på besøk er 22....

Anonymkode: 42f5a...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Faktisk ikke! Jeg har flyttet fra nordvestlandet til Østlandet nå nylig og det er ikke mye taxfree båter der.. jeg er 23 forresten, og venninna mi som kommer ned på besøk er 22....

Anonymkode: 42f5a...43a

Hvorfor går du ikke inn på nettsidene til ColorLine og FjordLine og leser om båtene, taxfreebutikkene og tilbudene ombord forøvrig, istedet for å spørre her? Da vil du kunne lese om vareutvalg, se bilder fra butikkene mm. 

Anonymkode: b3138...1ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Om dere skal på tur-retur reise får dere ikke kjøpt alkohol og tobakk ombord.

Anonymkode: 6246a...871

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dere skal på tur-retur reise får dere ikke kjøpt alkohol og tobakk ombord.

Anonymkode: 6246a...871

Joda, men bare på turen til Sverige :) 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du ikke inn på nettsidene til ColorLine og FjordLine og leser om båtene, taxfreebutikkene og tilbudene ombord forøvrig, istedet for å spørre her? Da vil du kunne lese om vareutvalg, se bilder fra butikkene mm. 

Anonymkode: b3138...1ce

Jeg prøvde- men tobakk er det ikke norn bildet av for det er ulovlig- butikkene synes jeg ser små ut på bildene, kombinert med at på hybridfergen så er det bilde av noe som heter taxfree utlevering på ferjeoversiken men ingen sted står det hva det er/hvordan det funker eller hva som må til for å bruke det...

Derfor spør jeg her...for jeg ikke har reist med sånne båter før, kun fergene på Vestlandet....

Anonymkode: 42f5a...43a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dere skal på tur-retur reise får dere ikke kjøpt alkohol og tobakk ombord.

Anonymkode: 6246a...871

Jo, men en skal være ute av landet i 24 timer for lovlig å ta det med inn i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde- men tobakk er det ikke norn bildet av for det er ulovlig- butikkene synes jeg ser små ut på bildene, kombinert med at på hybridfergen så er det bilde av noe som heter taxfree utlevering på ferjeoversiken men ingen sted står det hva det er/hvordan det funker eller hva som må til for å bruke det...

Derfor spør jeg her...for jeg ikke har reist med sånne båter før, kun fergene på Vestlandet....

Anonymkode: 42f5a...43a

Skal du ha så jækla store mengder med røyk da? Røyker dere mye? Bare å putte en kartong i baggen så går det vel fint :)

Anonymkode: dc041...cc7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg prøvde- men tobakk er det ikke norn bildet av for det er ulovlig- butikkene synes jeg ser små ut på bildene, kombinert med at på hybridfergen så er det bilde av noe som heter taxfree utlevering på ferjeoversiken men ingen sted står det hva det er/hvordan det funker eller hva som må til for å bruke det...

Derfor spør jeg her...for jeg ikke har reist med sånne båter før, kun fergene på Vestlandet....

Anonymkode: 42f5a...43a

FjordLine har verdens største taxfreebutikk på hele 1800 m2, så hvordan du kan mene at den er liten kan jeg ikke forstå.

https://www.fjordline.com/nb/p/vare-skip/ms-oslofjord/taxfree

Anonymkode: b3138...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, AnonymBruker skrev:

FjordLine har verdens største taxfreebutikk på hele 1800 m2, så hvordan du kan mene at den er liten kan jeg ikke forstå.

https://www.fjordline.com/nb/p/vare-skip/ms-oslofjord/taxfree

Anonymkode: b3138...1ce

TS snakker om Color Line og ikke Fjordline...

Anonymkode: f0d81...3d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS snakker om Color Line og ikke Fjordline...

Anonymkode: f0d81...3d5

I hi står det "båt til Sverige" og ikke nevnt hverken ColorLine eller FjordLine og siden begge selskapene kjører samme rute, fra samme brygge og bruker samme terminalbygg, så spiller det ingen rolle hvem hun reiser med. Men siden hun var opptatt av at hun ville ha en stor taxfreebutikk så syns jeg det var riktig å opplyse henne om at FjordLine har verdens største. Det er ikke sikkert hun visste at det er mer enn et alternativ som kjører der heller.

Beklager hvis svaret mitt til ts var belastende for deg på noen måte. 

Anonymkode: b3138...1ce

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Om dere skal på tur-retur reise får dere ikke kjøpt alkohol og tobakk ombord.

Anonymkode: 6246a...871

Jo, det får man. Så lenge man kjøper det på veien NED.

Anonymkode: a9577...44d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare husk at du må sannsynliggjøre/bevise at du har vært ute av landet i 24t ved evt kontroll ;) 

Anonymkode: d643e...11c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 29.1.2020 den 21.28, AnonymBruker skrev:

Hvorfor går du ikke inn på nettsidene til ColorLine og FjordLine og leser om båtene, taxfreebutikkene og tilbudene ombord forøvrig, istedet for å spørre her? Da vil du kunne lese om vareutvalg, se bilder fra butikkene mm. 

Anonymkode: b3138...1ce

Man får ikke sett noe om røyk eller alkohol der.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...