Gå til innhold

Lavkarbo uten egg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Går det ant å leve lavkarbo uten egg? (Jeg er allergisk) 

Er i utgangspunktet ikke så veldig glad i kjøtt eller fisk heller... spiser for det meste kylling, karbonade eller vegetar middager. Glad i supper og salater, elsker (dessverre) potet i alle former, og sjokolade 😄

Ønsker å gå ned i vekt (ca. 20kg).

Men synes det er vanskelig å se for meg «ett liv» der jeg ikke kan kose meg med sjokolade eller smågodt på lørdag. Hvordan klarer dere det?

Har prøvd lavkarbo en periode før, men synes det er vanskelig med frokost/lunsj da siden jeg ikke kan spise egg. Hadde vært enklere kunne jeg spist det! 

 

Noen som har tips og erfaringer å dele med meg? 

Anonymkode: 7c118...495

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du ikke forsøke å spise lavkalori istedenfor?

Det virker som om mye av det man spiser på lavkarbo ikke er greia for deg.

 

Jeg takler ikke lavkarbo, for da må jeg gi opp frukt og rotgrønnsaker og spise mye av ting jeg egentlig synes er litt ekkelt. (Som ting med mye fett.)

Derfor holder jeg meg til lavkalori istedenfor.
Det blir mye mindre potet og sjokolade enn før, men det er ikke helforbudt heller, så lenge jeg tar høyde for det.

Anonymkode: a2bcc...fd0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er egentlig enig med deg, er ikke så glad i kjøtt og «fettrand» etc. Kan fint spise nøtter, avokado, olje i maten for å få i meg fett på lavkarbo. Men følte det ble litt ensformig..

Har tidligere prøvd å spise lavkalori over en lengre periode men kiloen «satt fast».. var nøye på å regne kalorier så vet at det ble gjort rett :)  Men tenkte lite på måltidssammensetning da, og spiste lite grønnsaker. Så kunne eventuelt gitt lavkalori ett nytt forsøk om det ikke dukker opp noen revolusjonerende LK tips her :) 

Vil du dele va du spiser til frokost / lunsj på lavkalori? 

Anonymkode: 7c118...495

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Hvordan gikk det med deg, TS? Fant du en måte å spise lavkarbo som passer ditt kosthold? Jeg vurderer å prøve dette nå, men synes det er vanskelig å finne oppskrifter som passer når jeg hverken spiser egg eller kjøtt (spiser fisk, men orker ikke fisk til frokost og alle dagens måltider).

Anonymkode: 58382...6fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...