AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Opererte armen for omlag 3 mnd siden. Har hele tiden etter dette hatt ubehag i operasjonssåret/arret. Jeg har mistet følelsen i ett område (ikke så problematisk), men er veldig sår på et annet område (vondt å ha genseren inntil, eller ubehag ved lett berøring.) Når jeg skal bøye armen (operert i albuen) føles det ut som at arret revner. Jeg får en sviende/stikkende/brennende følelse kun ved operasjonssåret. Normalt? Går det over med tiden? Anonymkode: d0f30...e2e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Kontakt lege evt fysioterapeut for rett opptrening. Anonymkode: 8ab16...c7b
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kontakt lege evt fysioterapeut for rett opptrening. Anonymkode: 8ab16...c7b Har gått til fysio i ett år... Han sier liksom ikke noe i fht til disse smertene. ts Anonymkode: d0f30...e2e
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har gått til fysio i ett år... Han sier liksom ikke noe i fht til disse smertene. ts Anonymkode: d0f30...e2e Har du vært til etterkontroll på sykehuset etter operasjon? Ville igrunn tatt de problemene du sier opp med lege. Har du spurt fysio direkte om dette, og han unnlater å svare ? Prøv å spør en gang til, om han ikke tar seg tid til å svare om hvordan smerte og sensitivisering skjer, så burde du bytte fysio - pasientundervisning ved spørsmål er noe av det viktigste en god fysio kan gjøre! At du har mistet følelsen i et område kan være tegn på en nerveskade under operasjon (det MÅ ikke være det), nerver bruker lang tid på å gro, så dette kan bli bedre Anonymkode: 36481...d00 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Har du vært til etterkontroll på sykehuset etter operasjon? Ville igrunn tatt de problemene du sier opp med lege. Har du spurt fysio direkte om dette, og han unnlater å svare ? Prøv å spør en gang til, om han ikke tar seg tid til å svare om hvordan smerte og sensitivisering skjer, så burde du bytte fysio - pasientundervisning ved spørsmål er noe av det viktigste en god fysio kan gjøre! At du har mistet følelsen i et område kan være tegn på en nerveskade under operasjon (det MÅ ikke være det), nerver bruker lang tid på å gro, så dette kan bli bedre Anonymkode: 36481...d00 Har vært på etterkontroll ja, men glemte å høre om dette, da jeg tenkte at dette var forbigående, også var jeg mer opptatt av verkende smerter i hele armen... har (blant mye annet) hatt en nerve i klem i ett år, som er flyttet, derav mye smerter i følge ortopeden. Fysioterapauten virker «redd» for hele armen, og sier svært lite. Han har funnet veske i albuen på UL, som han normalt pleier å tappe. Men han ville inn i armen min å gjøre noe som helst. Han har lang fartstid, men virker engstelig for å røre denne armen. (Har vært hos han med andre plager, dette har han fikset lett.) Skal til fastlegen i morgen, får høre der... Bare lurte på om dette var normalt🤷🏼♀️ og om det var flere som hadde opplevd lignende. Takk for svar. ts Anonymkode: d0f30...e2e
Gjest moreno Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 Jeg er operert ganske mange steder, og har mistet følelsen rundt arret på flere av stedene. Nervene i huden som er skadet. Jeg ville ha tatt opp dette med fastlegen, og så evt fått re-henvisning til den som opererte deg. Synes også du skal vurdere å gå til en annen fysio. kan jeg spørre hva du har operert for i albuen?
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 11 minutter siden, moreno skrev: Jeg er operert ganske mange steder, og har mistet følelsen rundt arret på flere av stedene. Nervene i huden som er skadet. Jeg ville ha tatt opp dette med fastlegen, og så evt fått re-henvisning til den som opererte deg. Synes også du skal vurdere å gå til en annen fysio. kan jeg spørre hva du har operert for i albuen? Skal på ny kontroll på sykehuset om noen uker. Får høre hva de mener der. Ikke godt å si hva jeg er operert for egentlig🤯😂 Pådro meg ett par brudd i albuen etter fall. Albueleddet stivnet etter dette. Både mr og CT viste ingen skader... Da de omsider åpnet opp, løsnet de en leddkapsel (som var planlagt) Fant også en nerve i klem som de flytta på. Også hadde jeg betennelse i leddhinnen og noe arrvev og bløtvev som måtte fjernes. Hadde også et avrevet leddbånd og ett skadet leddbånd (ikke gjort noe med dette.) Mulig det var noe mer også, men jeg husker ikke alt jeg. Føler den armen aldri vil bli bra... ts Anonymkode: d0f30...e2e
Gjest moreno Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 Dersom de har flyttet på en nerve kan jo det påvirke følelsen i og og rundt leddet. Hørtes ikke noe godt ut, håper du får svar på kontrollen om noen uker. God bedring
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 1 time siden, moreno skrev: Dersom de har flyttet på en nerve kan jo det påvirke følelsen i og og rundt leddet. Hørtes ikke noe godt ut, håper du får svar på kontrollen om noen uker. God bedring 6-12 mnd sier legene det tar før man vet endelig resultat. Nervesmertene kan forsvinne, men det kan ta veldig lang tid. Holder motet oppe, og tenker stadig at det kunne vært verre, er jo bare en arm. Må sette ting litt i perspektiv, selv om det er litt slitsomt med smerter over lang tid. Håper du slipper flere operasjoner da😉 Anonymkode: d0f30...e2e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå