AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #1 Skrevet 29. januar 2020 Hvorfor får jeg dette, og hvordan blir jeg kvitt det?? Er junkmail om falske bitcoins kontoer, vektnedgang og kredittlån.. bruker hotmail. Anonymkode: 2a7a0...f2f 3
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #2 Skrevet 29. januar 2020 Jeg har akkurat samme problemet og har oppdaget at hvis jeg melder meg på konkurranser på Facebook så får jeg bare enda mer junkmail.Bitcoin Pinterest tilbud om lån og diverse. Jeg sender de til spam box men de bare kommer igjen og igjen Og igjen😑 Anonymkode: 77510...223 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #3 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg har akkurat samme problemet og har oppdaget at hvis jeg melder meg på konkurranser på Facebook så får jeg bare enda mer junkmail.Bitcoin Pinterest tilbud om lån og diverse. Jeg sender de til spam box men de bare kommer igjen og igjen Og igjen😑 Anonymkode: 77510...223 Ja, samme her!! Må vel være mulig å bli kvitt dette? Anonymkode: 2a7a0...f2f
Sirah Skrevet 29. januar 2020 #4 Skrevet 29. januar 2020 Det er drit kjedelig, men de fleste kan du melde deg av. Gå inn på mailene og se om du finner en link til avmelding. Den bruker å være nederst i mailen med bitteliten skrift.....
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #5 Skrevet 29. januar 2020 2 minutter siden, Sirah skrev: Det er drit kjedelig, men de fleste kan du melde deg av. Gå inn på mailene og se om du finner en link til avmelding. Den bruker å være nederst i mailen med bitteliten skrift..... Det har jeg prøvd å gjøre med mange av de, men det som skjer når jeg skriver inn e-postadressen min er at jeg bare fortsetter å få enda mer. Det er som et trehodet troll, kutter jeg av et hode så vokser det bare ut flere😆 Anonymkode: 77510...223 1
Ti.09 Skrevet 29. januar 2020 #6 Skrevet 29. januar 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor får jeg dette, og hvordan blir jeg kvitt det?? Er junkmail om falske bitcoins kontoer, vektnedgang og kredittlån.. bruker hotmail. Anonymkode: 2a7a0...f2f Samme skjer med meg også..Veldig irriterende!
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #7 Skrevet 29. januar 2020 Ja, gjelder meg også. Får mellom 5 og 20 mailer for dag. Bare et fåtall av disse havner i søppelboksen. Jeg har drevet på å blokkert avsendere og opprettet regler for å føre slike mailer til slettede elementer momentant. Men det klarer dem å komme seg rundt, og havner i innboksen. Mens mailene til meg som jeg vil lese, havner under slettede elementer eller i søppelpost. Gjelder kun min hotmail, ikke min gmail. Der er det helt stille. Anonymkode: ea4c8...876 3
Sirah Skrevet 29. januar 2020 #8 Skrevet 29. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det har jeg prøvd å gjøre med mange av de, men det som skjer når jeg skriver inn e-postadressen min er at jeg bare fortsetter å få enda mer. Det er som et trehodet troll, kutter jeg av et hode så vokser det bare ut flere😆 Anonymkode: 77510...223 Du må gjøre det på absolutt alle 🙈 Har hatt samme problemet selv og jeg er kvitt omtrent alt! Helt til jeg gikk på limpinnen og la igjen mailadressen min en idiotplass igjen 🤪 Nå må jeg ta meg sammen og gjøre det på nytt..... Kjenner frustrasjonen.
Sirah Skrevet 29. januar 2020 #9 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, gjelder meg også. Får mellom 5 og 20 mailer for dag. Bare et fåtall av disse havner i søppelboksen. Jeg har drevet på å blokkert avsendere og opprettet regler for å føre slike mailer til slettede elementer momentant. Men det klarer dem å komme seg rundt, og havner i innboksen. Mens mailene til meg som jeg vil lese, havner under slettede elementer eller i søppelpost. Gjelder kun min hotmail, ikke min gmail. Der er det helt stille. Anonymkode: ea4c8...876 Har opplevd det samme. At mail jeg faktisk vil ha havner i søppelposten, mens mail som bare er spam havner i inbox. Ufattelig frustrerende. Gøy å få inkasso i posten fordi hotmail har levert regningene (og purringene) i søppelposten. Jeg har jo ikke engang tenkt tanken på å sjekke der 🙄
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #10 Skrevet 29. januar 2020 Gå inn på fb og steng for alle apper og slikt som har tilgang på eposten din: https://www.facebook.com/settings?tab=applications Og slutt med konkurranser som krever eposten din, vær mer kritisk. Den epostadresen din selges videre til andre som bruker den til å sende søppelmail. De kan igjen også selge adressen din og sånn går gjerne runddansen. De fleste eposttilbydere har også et filter du kan aktivere. Feks alle mail med ordene 'bitcoin' kan da tas rett i søppelboksen din. Anonymkode: abfd1...80f
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #11 Skrevet 29. januar 2020 1 minutt siden, Sirah skrev: Har opplevd det samme. At mail jeg faktisk vil ha havner i søppelposten, mens mail som bare er spam havner i inbox. Ufattelig frustrerende. Gøy å få inkasso i posten fordi hotmail har levert regningene (og purringene) i søppelposten. Jeg har jo ikke engang tenkt tanken på å sjekke der 🙄 Dessverre har dette ført til at jeg nå i min hotmail har 3 innbokser. Innboksen, søppelpost og slettede elementer. Så alle reglene mine fungerer jo ikke, ettersom jeg uansett må inn i alle disse boksene iløpet av dagen. I tilfelle jeg har fått en mail som har havnet på feil plass. Jeg prøvde å melde meg av en av disse. Fikk da en mail: "Bekreft din avmeldelse". Jeg gjorde så dette. Så fikk jeg samme mailen på nytt dagen etter. Dagen etter. Og dagen etter. Parallelt med reklamespammet det allerede sendte ut. Jeg skulle ha fått tak i det selskapet som har solgt min mail til slike reklame og svindlerselskap! Anonymkode: ea4c8...876
Sirah Skrevet 29. januar 2020 #12 Skrevet 29. januar 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dessverre har dette ført til at jeg nå i min hotmail har 3 innbokser. Innboksen, søppelpost og slettede elementer. Så alle reglene mine fungerer jo ikke, ettersom jeg uansett må inn i alle disse boksene iløpet av dagen. I tilfelle jeg har fått en mail som har havnet på feil plass. Jeg prøvde å melde meg av en av disse. Fikk da en mail: "Bekreft din avmeldelse". Jeg gjorde så dette. Så fikk jeg samme mailen på nytt dagen etter. Dagen etter. Og dagen etter. Parallelt med reklamespammet det allerede sendte ut. Jeg skulle ha fått tak i det selskapet som har solgt min mail til slike reklame og svindlerselskap! Anonymkode: ea4c8...876 Jeg har flere innbokser jeg også på både hotmail og gmail og opplever samme helvete begge steder. Jeg har også en gmail som jeg aldri har registrert på noen sider og der har jeg ikke dette problemet. Forferdelig frustrerende! Om du får tak i de så fillerist de for meg også 🤣
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #13 Skrevet 29. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: De fleste eposttilbydere har også et filter du kan aktivere. Feks alle mail med ordene 'bitcoin' kan da tas rett i søppelboksen din. Anonymkode: abfd1...80f Jeg har aktivert alle mulige filtre på alle mulige måter for blant annet ordene "lån", "lånetilbud", "bitcoin osv. Det nytter ikke. Faktisk ikke i det hele tatt. Har hatt en samtale med Outlook om dette på mail ettersom det tidvis er svært problematisk for meg. Dem så på saken, prøvde å hjelpe, men nyttet heller ikke. Anonymkode: ea4c8...876 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #14 Skrevet 29. januar 2020 Altså, hvis det er mail fra sketchy firma/nettsider skal man aldri klikke på noen linker eller skrive inn noen mailadresser eller noe. I verste fall får du bare mer, som folk har lagt merke til. Er man uheldig og har det travelt, ikke tenker seg om og skriver inn passord eller andre sensitive ting, da sliter du enda mer. Det du skal gjøre er å markere det som søppelpost og det vil fra nå av havne rett i søppelpostmappa. Er det fra firma du vet er trygge, f.eks. BliVakker, Rusta og lignende, DA er det trygt å trykke på og avregistrere seg. Det vil alltid være link om det nederst i mailen. Men også her vil de ofte prøve å lure deg. Få det til å se ut som det er fra et skikkelig firma, (som da har ordenlige, proffe firma-mailadresser) mens i realiteten er det fra en mailadresse som ser sånn ut: [email protected] Spesielt internasjonale nettsider som PayPal og Netflix blir brukt på denne måten. Så vær obs, når du skal klikke på linker i mailer som ser rare ut/har en dårlig kvalitet designmessig. Anonymkode: 4f656...9c9
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #15 Skrevet 29. januar 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, hvis det er mail fra sketchy firma/nettsider skal man aldri klikke på noen linker eller skrive inn noen mailadresser eller noe. I verste fall får du bare mer, som folk har lagt merke til. Er man uheldig og har det travelt, ikke tenker seg om og skriver inn passord eller andre sensitive ting, da sliter du enda mer. Det du skal gjøre er å markere det som søppelpost og det vil fra nå av havne rett i søppelpostmappa. Er det fra firma du vet er trygge, f.eks. BliVakker, Rusta og lignende, DA er det trygt å trykke på og avregistrere seg. Det vil alltid være link om det nederst i mailen. Men også her vil de ofte prøve å lure deg. Få det til å se ut som det er fra et skikkelig firma, (som da har ordenlige, proffe firma-mailadresser) mens i realiteten er det fra en mailadresse som ser sånn ut: [email protected] Spesielt internasjonale nettsider som PayPal og Netflix blir brukt på denne måten. Så vær obs, når du skal klikke på linker i mailer som ser rare ut/har en dårlig kvalitet designmessig. Anonymkode: 4f656...9c9 Selv om jeg har merket det som søppelpost eller spam fortsetter det å komme innboksen min... 🤔 Anonymkode: 77510...223 1
AnonymBruker Skrevet 29. januar 2020 #16 Skrevet 29. januar 2020 43 minutter siden, Sirah skrev: Det er drit kjedelig, men de fleste kan du melde deg av. Gå inn på mailene og se om du finner en link til avmelding. Den bruker å være nederst i mailen med bitteliten skrift..... Det er en dårlig ide, ved å klikke på lenkene i e-posten så bekrefter du bare ovenfor de som sender ut spam at du har lest e-posten. Da sender de enda mer spam eller prøver seg på phishing. Jeg har samme problemet selv og det startet for 4-5 måneder siden, mest sannsynlig så er det et forum eller en nettside som har hatt innbrudd eller at noen utro tjenere har solgt store mengder med e-post adresser til folk driver med spam. Jeg har aldri brukt e-post adressen min på noen useriøse nettsider bortsett fra en gang for et par år siden når jeg var så dum skrev under på en underskriftskampanje på change .org Anonymkode: 1992c...c63 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå