Gå til innhold

Hva skjer? Bivirkning av massasje!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå har jeg hatt 3 behandlinger med massasje, og hver gang har det samme skjedd. 

1.  Hvilepulsen raser ned til et nivå under normal hvilepuls for meg, og blodtrykket stiger til et ubehagelig nivå 

2. Blodsukkeret stiger, tåler nesten ikke karbohydrater i det hele tatt, heller ikke langsomme.

3. Dårlig nattesøvn

4. Treg fordøyelse 

Første gangen det skjedde trodde jeg at jeg hadde fått oppbluss av min kroniske sykdom,  siden slike stressymptomer er de første tegnene på oppbluss, andre gangen begynte jeg å lure, og nå etter tredje gang må jeg sette det i sammenheng med massasjen.  Symptomene ble mildere etter 5 dager begge gangene.

 

Hva er det med massasje som gir meg slike stressymptomer?

Anonymkode: 0394d...4a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan være kroppen din ikke tåler påvirkningen, har selv ME og tåler lite manipulering av musklene mine. Da får jeg økning av de typiske ME-symptomene mine.

Anonymkode: 9c6f7...f35

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke lærd innenfor helse. Det eneste jeg har fått råd om angående massasje, er å unngå det ved betennelsestilstander i kroppen, eller bakterie-/virusinfeksjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar til dere begge.

Jeg har ikke noen betennelsestilstander i kroppen nå, heller ikke infeksjoner, så det kan ikke være grunnen. 

Men at kroppen ikke tålte belastningen er helt tydelig.

Jeg vet at det er vanlig med reaksjoner i ettertid, men ikke i den grad jeg opplevde denne gangen. 

For eksempel monitorerer jeg blodsukkeret mitt i perioder. (Jeg har ikke diabetes, bare redusert glukosetoleranse, men må være litt påpasselig)

Normalt sett har jeg et blodsukker på 7.6 -8.4 etter frokost (avhengig av hva jeg spiser). Etter behandlingene har blodsukkeret vært høyere enn 12 etter å ha spist frokost, uansett hva jeg spiste.  Det samme skjedde etter alle måltider.

Dette opplever jeg ellers bare i perioder med ekstremt stress.

 

Anonymkode: 0394d...4a1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...