Gå til innhold

Pakke borte i posten, hvilke rettigheter har jeg?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en vare på facebook i november 2019.  Betalte med vipps. Hun sendte den. Og siden har jeg ikke sett noe til pakken. Brukte helt hjem. 

Jeg har kontaktet dem. De fraskriver seg alt ansvar. Sier saken er foreldet. Den ble foreldet etter 14 dager. Og siden jeg ikke har etterlyst den før nå er den foreldet. Jeg har ventet tålmodig pga julerush. Har forståelse for at det tar lengre tid da. 

 

Hva slags rettigheter har jeg? 

Anonymkode: c3081...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som AB over sier: Hva sier sporingen? 

Om saken er foreldet har du nok dessverre ikke noe å komme med. Forstår at du ventet tålmodig pga julerushet, hadde sikkert gjort det samme selv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Foreldet etter 14 dager?? Har ingen sporing, er meg til deg (helt hjem) som leverer. 

Anonymkode: c3081...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et erstatningskrav fordi de har rotet bort pakken foreldes ikke før om 3 år, etter at kravet oppsto. 

Hvorfor har du ikke sporing? Er ikke det veldig dumt? 

Anonymkode: f14c3...02e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Foreldet etter 14 dager?? Har ingen sporing, er meg til deg (helt hjem) som leverer. 

Anonymkode: c3081...a08

Har du ikke fått SMS med sporing fra Helt hjem? Jeg har brukt de en del og jeg får alltid SMS med sporingsnummer som jeg kan følge. Jeg har sendt med dem også og du får ikke registrert pakka uten å legge inn mobilnummer til mottaker. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skal ha sporing på den pakken, det skal registreres at den er plukket opp. Fristen løper fra pakken er plukket opp. 

Har selger av tingen dette sporingsnummeret, kanskje? Forstår det slik at den også kan spores via koden (5 tegn) som skal stå på pakken istedenfor adresse. 

Anonymkode: 4c5a5...545

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du skal ha sporing på den pakken, det skal registreres at den er plukket opp. Fristen løper fra pakken er plukket opp. 

Har selger av tingen dette sporingsnummeret, kanskje? Forstår det slik at den også kan spores via koden (5 tegn) som skal stå på pakken istedenfor adresse. 

Anonymkode: 4c5a5...545

Dette stemmer. 

Når du legger inn en pakke hos Helt Hjem så må du legge inn mottakers mobilnummer og de sende automatisk sporing til mottaker. Selger får også sms når pakken er levert hos mottaker.

Du legger inn en kode på pakken i stede for adresse. Helt hjem sørger deretter for å klistre på adresselapp.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har brukt sendetjenesten helthjem så skal både sporing og forsikring inngå i prisen for å sende. Og at det er foreldet etter 2 uker er bare sprøyt. Ville vurdert å kontakte Forbrukerrådet 

Anonymkode: 4b4fa...62b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dævendøtte
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en vare på facebook i november 2019.  Betalte med vipps. Hun sendte den. Og siden har jeg ikke sett noe til pakken. Brukte helt hjem. 

Jeg har kontaktet dem. De fraskriver seg alt ansvar. Sier saken er foreldet. Den ble foreldet etter 14 dager. Og siden jeg ikke har etterlyst den før nå er den foreldet. Jeg har ventet tålmodig pga julerush. Har forståelse for at det tar lengre tid da. 

 

Hva slags rettigheter har jeg? 

Anonymkode: c3081...a08

Du er helt sikker på at den ble sendt? Veldig skeptisk til dette når jeg har lest innleggene her. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har mottatt noe sporingsnummer høres det jo ut som pakken aldri ble sendt. Be selger om å se dokumentasjon.

Anonymkode: 14940...26f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Sporingen sier at pakken ble sendt, 8 nov, så innom flere steder før den ble levert til meg den 12.11. Så står det 23.01.20: pakken lastes opp for videre transport (Sarpsborg. Langt fra her jeg bor). Og så innom flere steder før det står at den ble levert i min postkasse 25.01.20. Så jeg er helt sikker på at den har blitt sendt. Har snakket med hun jeg kjøpte av, ikke noe lureri. 

Men er dette en sak for forbrukerrådet? 

Anonymkode: c3081...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Sporingen sier at pakken ble sendt, 8 nov, så innom flere steder før den ble levert til meg den 12.11. Så står det 23.01.20: pakken lastes opp for videre transport (Sarpsborg. Langt fra her jeg bor). Og så innom flere steder før det står at den ble levert i min postkasse 25.01.20. Så jeg er helt sikker på at den har blitt sendt. Har snakket med hun jeg kjøpte av, ikke noe lureri. 

Men er dette en sak for forbrukerrådet? 

Anonymkode: c3081...a08

Kan det være at noen rett og slett har tatt den fra postkassen din? 

Anonymkode: b92df...be4

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts her. Tatt den fra postkassen min? To ganger? Den skal angivelig ha blitt levert hjemme hos meg både 12.11 og 25.1. 😱

Anonymkode: c3081...a08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her. Tatt den fra postkassen min? To ganger? Den skal angivelig ha blitt levert hjemme hos meg både 12.11 og 25.1. 😱

Anonymkode: c3081...a08

25.01 er jo bare et par dager siden, så da kan de jo ikke akkurat påberope seg noen 14 dagers forelding. At de liksom bruker 2,5 måned på å sende en pakke, for så å påstå at du ikke kan klage er jo bare tull. Men er du sikker på at de ikke har brukt samme sporingsnummer om igjen og at den siste leveringen er en helt annen pakke til en annen person? Altså at din faktisk ble levert 8.11?
Vet ikke hva slags postkasse du har eller hvor den er, men de to pakkene jeg har fått levert av dem har blitt satt oppå postkassen på et offentlig postkassestativ langs veien, så hvem som helst kunne jo bare tatt pakken 🤔

Anonymkode: 9b5f2...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som de har resirkulert sporingsnummeret. Men det er helt uforståelig for meg at du bruker to måneder på å kontakte kundeservice etter at sporing sier at den er levert og så har du ikke fått den??? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tror ikke dette er noe for forbrukerrådet (enda) men ikke gi opp med kundeservice! Man må gjerne fortsette å argumentere og klage selvom de sier nei og fraskriver seg ansvaret , ikke gi deg! Be om en forklaring på hvorfor det står at pakken er levert to ganger, send de screenshot og dokumentasjon på disse meldingene. 

Det høres ut som en bug i datasystemet og at pakken er registrert men surret bort. Om du bare hadde fått meldingen for levering en gang hadde det vært noen som hadde stjelt pakken på postkassen. Men hvordan du kan få den to ganger er merkelig, budet tar vel ikke med seg pakken tilbake for å levere en gang til liksom... med mindre den har blitt lagt i feil kasse første gangen 

Anonymkode: c9e8c...e0f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

hvordan du kan få den to ganger er merkelig, budet tar vel ikke med seg pakken tilbake for å levere en gang til liksom... med mindre den har blitt lagt i feil kasse første gangen 

Anonymkode: c9e8c...e0f

De gjenbruker sporingsnumrene. Den siste sporingen gjelder antagelig ikke TS' pakke.

Anonymkode: 2a5f8...ac0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, AnonymBruker said:

Ts her. Tatt den fra postkassen min? To ganger? Den skal angivelig ha blitt levert hjemme hos meg både 12.11 og 25.1. 😱

Anonymkode: c3081...a08

Ja dessverre, den store ulempen med å få levert pakker i postkassa er selvsagt de som raider postkasser på jakt etter nettopp slike pakker. Dessverre. Dersom postkassa er tilgjengelig for folk vel og merke. I såfall er det ikke første gang at noen stjeler pakker fra postkassa... 

Anonymkode: 68e2d...669

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg kjøpte en vare på facebook i november 2019.  Betalte med vipps. Hun sendte den. Og siden har jeg ikke sett noe til pakken. Brukte helt hjem. 

Jeg har kontaktet dem. De fraskriver seg alt ansvar. Sier saken er foreldet. Den ble foreldet etter 14 dager. Og siden jeg ikke har etterlyst den før nå er den foreldet. Jeg har ventet tålmodig pga julerush. Har forståelse for at det tar lengre tid da. 

 

Hva slags rettigheter har jeg? 

Anonymkode: c3081...a08

Hvorfor sier du at pakken har blitt borte i posten, når du ikke har brukt posten. Du har jo brukt Helthjem. Og hvorfor har du ventet så lenge med å etterlyse den? 

Anonymkode: a8be8...a46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...