Gå til innhold

3 år med aap


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

kan man søke dagpenger hvis man etter 3 år på aap ikke får forlenget? men er for syk til å jobbe? dette forutsetter et (evt) avslag på uføretrygd. legen min vil søke 100% ufør pga helsen min, har en så pass dårlig situasjon at hun ikke ser andre løsninger nå. men hører om mange som får avslag så jeg forbereder meg på det. men når jeg ikke er reell arbeidssøker blir det jo på feil grunnlag... men vil heller søke dagp enn sosialstønad. kan legen dokumentere at jeg ikke kan flytte/ta konkrete jobber hvis nav finner noe de mener passer? nå kjenner jo veilederen min meg godt og ville aldri presset meg; men kan jo være jeg får en annen. huff. er mye sengeliggende/husbundet. og går på sterke medisiner. så jeg er fysisk og psykisk dårlig; mye bivirkninger av sterke smertestillende.

Anonymkode: e8e4c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du vil ikke ha rett på dagpenger av to grunner. Du er ikke reell arbeidssøker siden du er syk og du har ikke opparbeidet deg dagpengerettigheter siden du ikke har vært i arbeid. 
Om du skulle få avslag på uføretrygd er det derfor sosialstønad som vil være det riktige for deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Angelheart2 skrev:

Du vil ikke ha rett på dagpenger av to grunner. Du er ikke reell arbeidssøker siden du er syk og du har ikke opparbeidet deg dagpengerettigheter siden du ikke har vært i arbeid. 
Om du skulle få avslag på uføretrygd er det derfor sosialstønad som vil være det riktige for deg.

takk for svar. er usikker på om jeg ville fått sosialstønad siden jeg har en bil jeg kunne solgt(verdt kanskje 20-30 000). men jeg er avhengig av den for å dra til behandlinger, handling etc. kan nesten ikke bære, og bor et sted det går to busser for dagen. har ikke mulighet å sitte på kafe 6 t for å vente på buss😌klarer ikke å sitte mer enn korte perioder. tar gjerne imot råd hvordan jeg bør tenke. behandlingen desse 3 årene har så langt ikke gitt resultater😬

Anonymkode: e8e4c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke veilederen din om bestemmer om du får ufør. Men legen og veileders begrunnelser legges til grunn. Har du god dokumentasjon så er det jo ikke sikkert du får avslag. Ikke ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: a0efa...1d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke veilederen din om bestemmer om du får ufør. Men legen og veileders begrunnelser legges til grunn. Har du god dokumentasjon så er det jo ikke sikkert du får avslag. Ikke ta sorgene på forskudd. 

Anonymkode: a0efa...1d8

nei, jeg tror neppe jeg får avslag. har flere spesialister som støtter meg i dette. men siden jeg har gått på tryne økonomisk og fått avslag på mye jeg har søkt om tidligere, måtte betalt dyre medisiner og behandlinger så er jeg vant til å ha ikke bare plan a og b, men a, b og c🙈🙈🙈🙈

Anonymkode: e8e4c...c4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, AnonymBruker skrev:

takk for svar. er usikker på om jeg ville fått sosialstønad siden jeg har en bil jeg kunne solgt(verdt kanskje 20-30 000). men jeg er avhengig av den for å dra til behandlinger, handling etc. kan nesten ikke bære, og bor et sted det går to busser for dagen. har ikke mulighet å sitte på kafe 6 t for å vente på buss😌klarer ikke å sitte mer enn korte perioder. tar gjerne imot råd hvordan jeg bør tenke. behandlingen desse 3 årene har så langt ikke gitt resultater😬

Anonymkode: e8e4c...c4d

Du får sosialstønad selv om du har bil. Er det snakk om langvarig sosialstønad så trenger du bare å komme med en grunn til at du skal beholde bilen. Og det er jo ikke en dyr bil heller, så tviler på at det blir noe problem.

Anonymkode: 7f131...4c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...